Suzuki GSXR 600 SRAD 1997 - Røyk og "grøtlignende" masse

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Suzuki GSXR 600 SRAD 1997 - Røyk og "grøtlignende" masse

Legg inn av SverreOlsen »

Men vi kan vell avslutte oljediskusjonen :)

Folk får bruke penger på de di vill, om di vill kjøre på dyr eller bilig olje er vell samma de :twothumbs:

Hvis ikkener det vell tråd for olje og her inne :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR 600 SRAD 1997 - Røyk og "grøtlignende" masse

Legg inn av AJ »

SverreOlsen skrev: Hvis ikkener det vell tråd for olje og her inne :P
Som alle andre forum for bil og MC; joda... :knegg oljetråden er på plass her også.
Men den har overraskende få sider til å være nettopp en oljetråd på et MC-forum... :roll :

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=111832#p111832

Kanskje det er enda flere her inne? Den som søker, finner'n i så fall... :ohyeah:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Suzuki GSXR 600 SRAD 1997 - Røyk og "grøtlignende" masse

Legg inn av Zettexx »

I en helt annen sammenheng der jeg holdt et foredrag, fikk jeg dette fra en eldre kar fra salen :

"I'm sure all you say is new, in a new way, used for another purpose, but it's all been said before and done before. History just repeats itself on new dates, with new names and different places. "

Og mitt svar måtte bli, "But the rest of us weren't there with you". Heldigvis hadde han godt humør og kunne le samme med resten, men det var helt riktig på tide å komme over på neste tema da vi hadde kjørt oss litt fast med spørsmålene.

Slik er det vel med oljediskusjonen også, noen av oss har holdt på med det i flere tiår, men likevel er det mange som ikke var akkurat der ved den diskusjonen....

Min første Aha opplevelse med olje.... Hadde en liten lettvekter. I tiden lenge før 15 hk grensen. Ved olje skift ville jeg prøve påstandene fra oljeprodusenten Bardahl ( borte nå....) Med det beste fra BP ( før Norol og Statoil) var det speedometer toppfart på rett under 100 km/t. Med Bardahl B1 100 %, gikk toppfarten rett opp i 115 km/t (på speedometeret). Å si at det ble en religion for meg ville være feil, men det er jammen ikke så veldig langt ifra. Dette er veldig lenge siden og oljene generelt er blitt likere og bedre over det hele. At en kan oppleve tilsvarende idag, er heller tvilsomt.

Det er ikke mye som diskuteres her som ikke har vært gjort før, mange steder, av mange andre.... Men det er fortsatt ikke blitt en den av basiskunnskapen i grunnskolen.... så det vil bli mange flere diskusjoner også.....

Olja er motorens livsblod, og, som med blodet vårt, er det utrolig mye vi tror uten å vite og lar oss forlede til å tro...Vi jafser i oss verdiløse tilsetninger i bøtter og spann selv om leger roper stopp, stopp..... stopp for f..... det er farlig. Vi tror ikke på fagfolk, men på humbugmakerens slangeoljetaler.....

Motoroljekoret er vel noe bedre enn slangeoljekoret....håper jeg.

....det over, var kanskje ikke fullt så artig å lese som det var å skrive.... Men jammen Hallelolje..

Svar