Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Etter en trafikk-kontroll kan en sitte igjen med ulike
erfaringer.
Skal vi dele litt på disse og se om vi høster andre erfaringer
enn regjeringas talsmann Knut Storberget?
Fra mitt ståsted leder Pollti 1-0...
Mon tro Knuten er beste guten??
erfaringer.
Skal vi dele litt på disse og se om vi høster andre erfaringer
enn regjeringas talsmann Knut Storberget?
Fra mitt ståsted leder Pollti 1-0...
Mon tro Knuten er beste guten??
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Onkel har snudd ryggen til så langt??
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Er det no rart?
Vi kjører så pent så
Vi kjører så pent så
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Er politiet som meg,stopper de ovenstående fører
og foretar minst to grundige kontroller,pluss evt.
en kroppsvisitasjon........
og foretar minst to grundige kontroller,pluss evt.
en kroppsvisitasjon........
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Men politiet er ikke som deg, Intruder
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Jeg er veldig glad for at Intruder ikke er politi. Han er jo fæl nok som pollti aspirant.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Har sett mye fint pollti,for ikke å forglemme polltijinter !
:[-o<
:[-o<
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37885
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Om denne nyheten i Ringerikes Blad på Hønefoss skal vurderes som positiv eller negativ politierfaring får hver enkelt vurdere.
Men at det kan være en sammenheng må jo bare bety at færre politibiler og kontroller i trafikken fører til færre ulykker...
Men at det kan være en sammenheng må jo bare bety at færre politibiler og kontroller i trafikken fører til færre ulykker...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Det sies jo at vi kjører hardere i økonomisk gode tider så færre drepte nå kan kanskje forklares med dårligere økonomiske tider ?
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Den forsto jeg ikke?AJ skrev:Om denne nyheten i Ringerikes Blad på Hønefoss skal vurderes som positiv eller negativ politierfaring får hver enkelt vurdere.
Men at det kan være en sammenheng må jo bare bety at færre politibiler og kontroller i trafikken fører til færre ulykker...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37885
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Ooops...Ragnhild skrev:Den forsto jeg ikke?AJ skrev:Om denne nyheten i Ringerikes Blad på Hønefoss skal vurderes som positiv eller negativ politierfaring får hver enkelt vurdere.
Men at det kan være en sammenheng må jo bare bety at færre politibiler og kontroller i trafikken fører til færre ulykker...
Kommer visst ikke klart nok fram i avisoppslaget at politiet har hatt atskillig færre kontroller i samme periode i år som i fjor...
Politiet selv er jo veldig flinke til å nevne at deres tilstedeværelse og synlighet i trafikken bidrar sterkt til færre ulykker, derav også dødsulykker.
Kanskje så ikke er tilfelle...? I år har i hvert fall politiet vært mindre å se langs veiene i det distriktet Ringerikes Blad dekker. Mye pga. av politifolk nekter å jobbe overtid (dermed færre kontroller...)...
Når politiets synlige tilstedeværelse uteblir og ulykkene blir færre så kan man kanskje ta sjansen på å påstå at politiets påstand ikke 'holder vann'...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Tror nok den slutningen kan være vel tynn, men kanskje
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37885
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Spuriøs sammenheng...Ragnhild skrev:Tror nok den slutningen kan være vel tynn, men kanskje
Kan være enig i det...
Men likevel en fascinerende tanke... :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Sønnen min kjører ikke MC,men bil.
I går kveld fartsbot 4.900 på E6 i Stange.
Frem for Intruding i nær lovlig tempo..........
I går kveld fartsbot 4.900 på E6 i Stange.
Frem for Intruding i nær lovlig tempo..........
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37885
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Positive og negative erfaringer med politiet i sommertrafikk
Mye bensinpenger, dette...Intruder skrev: I går kveld fartsbot 4.900 på E6 i Stange.
Men i stedet for bensin så ble det altså bidrag til det store 'spleiselaget'... :-#
:-
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering