Lakkering av kåpedel til Yamaha TDM 900...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37944
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Lakkering av kåpedel til Yamaha TDM 900...

Legg inn av AJ »

Det hender man overvurderer sine egne ferdigheter en drøy smule.

Jeg har nettopp gjort det (enda en gang, vil de kanskje si de som kjenner meg...).
Saken er den at TDM'en fikk en lakkskade på "nesetippen", dvs. den spisse enden på topp/lyktekåpen, mens den sto på vinterlagring i fjor vinter.
Jeg ble enig med verkstedet hvor sykker'n sto vinterlagret om løsning som funket helt fint helt til jeg fant at jeg skulle gjøre den enda finere, for å si det slik.

Det skar seg... :sk?
Lakken jeg brukte fungerte ikke i hendene på en amatør som meg. Jeg prøvde flere løsninger, men ingen ble slik jeg hadde håpet.
Derfor kommer jeg antakelig til å hellakkere lyktekåpen og samtidig gjøre TDM'en mer personlig. Om ikke motivlakkering, så i hvert fall trolig en annen farge. Har veldig lyst på metallic sort med noe innslag av sølvglitter, om det gir noen mening.

Siden det er folk på Forumet som åpenbart har peiling på svært mye med MC så lurte jeg på om noen av dere har tips om gode lakkerere, som kan ta en slik jobb og gjøre den rimelig kjapt til en overkommelig pris.

Har vært innom http://www.mclakkering.no/ og sett, men så langt ikke tatt kontakt.
Vil gjerne vite om det også er andre dyktige lakkunstnere der ute..

Lyktekåpen ser forresten slik ut - først hvordan den var før jeg begynte med den mislykkede lakkeringen...:

Bilde

Og her, etter at jeg fjernet "YAMAHA" dekalen etter mitt rimelig mislykka forsøk på å "ramme" den inn i det sorte lakkfeltet...:

Bilde

Egentlig burde jeg latt ting være som det var, men nå er "skaden" skjedd og alle råd, tips og anbefalinger når det gjelder folk som kan hellakkere lyktkåpen mottas med stor takk!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Lakkering av kåpedel til Yamaha TDM 900...

Legg inn av cheron »

Tja... Lakkeren min maser nå om at jeg må få opp farta og levere delene til kundesyklene vi har på verksted. Men jeg driver å flytter inn i ny bolig vi overtar IDAG!!! :bananas Så jeg har SVÆRT liten tid til å drive på verksted. Han tar sikkert i mot dine deler med stor glede.

Litt om Lars; MEGET dyktig lakkerer. Jobber på Møller's oppretterverksted i Tønsberg. Kan trygt anbefale han. Han har lakkert alt jeg eier av biler ( prosjekter) og sykler, pluss alle kundesykler.

Billig og kjapp :)

Du vet hvor du finner meg om du trenger mer hjelp :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37944
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lakkering av kåpedel til Yamaha TDM 900...

Legg inn av AJ »

cheron skrev:Tja... Lakkeren min maser nå om at jeg må få opp farta og levere delene til kundesyklene vi har på verksted. Men jeg driver å flytter inn i ny bolig vi overtar IDAG!!! :bananas Så jeg har SVÆRT liten tid til å drive på verksted. Han tar sikkert i mot dine deler med stor glede.

Litt om Lars; MEGET dyktig lakkerer. Jobber på Møller's oppretterverksted i Tønsberg. Kan trygt anbefale han. Han har lakkert alt jeg eier av biler ( prosjekter) og sykler, pluss alle kundesykler.

Billig og kjapp :)

Du vet hvor du finner meg om du trenger mer hjelp :)
Takker for nyttig tips, cheron! :thumleft
Kan fort hende at det blir aktuelt, men mest sannsynlig ikke før etter sesongen.
Kommer litt an på, forresten... Blir været hakkende galt (kaldt og mye regn...) i løpet av sommeren så kan det like gjerne bli til at jeg skrur av kåpa og leverer den til lakkering.

Tar kontakt med deg om det blir aktuelt. :janikk

Ellers; flott dag å flytte inn i nytt hus, tenker jeg ;)
Snøen er vel borte også, sku' jeg mene... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Lakkering av kåpedel til Yamaha TDM 900...

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
cheron skrev:Tja... Lakkeren min maser nå om at jeg må få opp farta og levere delene til kundesyklene vi har på verksted. Men jeg driver å flytter inn i ny bolig vi overtar IDAG!!! :bananas Så jeg har SVÆRT liten tid til å drive på verksted. Han tar sikkert i mot dine deler med stor glede.

Litt om Lars; MEGET dyktig lakkerer. Jobber på Møller's oppretterverksted i Tønsberg. Kan trygt anbefale han. Han har lakkert alt jeg eier av biler ( prosjekter) og sykler, pluss alle kundesykler.

Billig og kjapp :)

Du vet hvor du finner meg om du trenger mer hjelp :)
Takker for nyttig tips, cheron! :thumleft
Kan fort hende at det blir aktuelt, men mest sannsynlig ikke før etter sesongen.
Kommer litt an på, forresten... Blir været hakkende galt (kaldt og mye regn...) i løpet av sommeren så kan det like gjerne bli til at jeg skrur av kåpa og leverer den til lakkering.

Tar kontakt med deg om det blir aktuelt. :janikk

Ellers; flott dag å flytte inn i nytt hus, tenker jeg ;)
Snøen er vel borte også, sku' jeg mene... :knegg
Nydelig dag og flytte :D Er i himmelen jeg nå. Kjørte akkurat sykkelen til garasjen MIN! :D
Bilde
Og nå fortsetter vi å fylle Transporteren for 3 gang i dag.

I morra blir det flyttesjau, å heldigvis stiller hansraymond opp! Da går det fort unna med Transporter, Passat stv med henger og to blide karer! :D

Bakc to topic; Bare å ta kontakt om du ombestemmer deg før vinteren :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37944
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lakkering av kåpedel til Yamaha TDM 900...

Legg inn av AJ »

Skal prøve meg fram litt mer og så får vi se... Kommer eksperimenteringen til å feile totalt ender ender det opp med hellakkering... :8-[
I så fall tar jeg kontakt :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Lakkering av kåpedel til Yamaha TDM 900...

Legg inn av hansraymond »

jepp ser sykkelen "den japanske Blå" til Cheron har fått himmelseng!! mangler bare forhenget!! hehehe :lol :knegg ;e :terge
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Svar