Minst og mest pålitelige mc-merker
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Minst og mest pålitelige mc-merker
Her er en undersøkelse fra CR-consumer reports gjennomført på basis av 11000 mc eiere med sykler fra 2008-14.
No surprises
http://www.consumerreports.org/cro/news ... /index.htm
No surprises
http://www.consumerreports.org/cro/news ... /index.htm
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
merkelig at de som lager det beste bilene lager de værste motorsykkelene
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37884
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Suzuki som en god nr. to, ser jeg.
Likevel svikter salget.
I hvert fall her i Norge .
Kjenner meg for øvrig godt igjen påliteligheten til Yamaha.
2006 modellen jeg hadde i sin tid, var det svært lite tull med de fire årene jeg eide den. Det lille som var ble fikset på garantien.
KTM'en har heller ikke vært så verst de to årene jeg har vært eier av den.
Men nå har jeg fått en lekkasje i det ene gaffelbeinet og er høyst usikker på om "seal doctor" verktøyet fra Risk Racing har løst problemet...
Men det bør kanskje ikke være helt uventet at slikt oppstår etter godt og vel 40K... ?
Likevel svikter salget.
I hvert fall her i Norge .
Kjenner meg for øvrig godt igjen påliteligheten til Yamaha.
2006 modellen jeg hadde i sin tid, var det svært lite tull med de fire årene jeg eide den. Det lille som var ble fikset på garantien.
KTM'en har heller ikke vært så verst de to årene jeg har vært eier av den.
Men nå har jeg fått en lekkasje i det ene gaffelbeinet og er høyst usikker på om "seal doctor" verktøyet fra Risk Racing har løst problemet...
Men det bør kanskje ikke være helt uventet at slikt oppstår etter godt og vel 40K... ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Seriøst ? etter å ha klikket frem og tilbake på linken, så finner jeg lite om hva som er kriteriene for denne undersøkelsen !
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Hvis du kommer under huden på sånne undersøkelser så gjenspeiler de ikke alltid realiteten.
Hva er feil? En reklamasjon på en fille ting? Hva med de som ikke går til forhandleren med filleting?
Like matnyttig som når NAF kommer med samme type om hva som er det mest driftssikre merke på biler i Norge.
Hva er de basert på?
Alltid de dyreste merkene som kommer dårligst ut.
Hva er feil? En reklamasjon på en fille ting? Hva med de som ikke går til forhandleren med filleting?
Like matnyttig som når NAF kommer med samme type om hva som er det mest driftssikre merke på biler i Norge.
Hva er de basert på?
Alltid de dyreste merkene som kommer dårligst ut.
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Greit med japs i tét, de har alltid funka bra.
Men Harley langt oppe på lista, over BMW? Trujækkepåetsek...
Men Harley langt oppe på lista, over BMW? Trujækkepåetsek...
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Den linken er like seriøs ! Viser jo bare til samme undersøkelse. Null informasjon om kriterier !
Men typisk amerikansk, ingen fakta, ingen kriterier, bare udokumenterte påstander. Er det noe krav om at de som deltar har motorsykkel i det hele tatt ?
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Da har vi løsningen, feilen ligger ikke hos bmw men hos amerikanerene
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Tror du at Harley lager dårige sykler?
At de er håpløst gammeldagligse og ikke har fulgt med i utviklingnen betyr ikke at de har dårlig kvalitet.
De har høykvalitetet på lik linje med de fleste farbrikanter.
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Har ikke fasit på dette. Men når amerikanere lager en slik statistikk, så har jeg en formening om at HD får litt gunst som "the real american icon". Men etter 39 år på to hjul, så er mitt inntrykk at de som får stopp langs veien, er primært Harleyer og gamle engelske jern.
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Sted: Årnes
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Jeg har Yamaha og velger derfor å tro på undersøkelsen.
- Bjerknez
- Innlegg: 22928
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Å jeg kjører BMW og velger og tro at dette er bare tull
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Hvis du snakker om 40 år gamle engelske og amerikanske sykler er nok ikke driftsikkerheten størst.TGR skrev: ↑23 apr 2017, 00:15 Har ikke fasit på dette. Men når amerikanere lager en slik statistikk, så har jeg en formening om at HD får litt gunst som "the real american icon". Men etter 39 år på to hjul, så er mitt inntrykk at de som får stopp langs veien, er primært Harleyer og gamle engelske jern.
I dag er både Harley og Triumph aller høyest grad oppegående merker.
Men du må huske på at dette er snakk om nye sykler.
Og ofte i sånne type undersøkelser går det på all reklamasjon de får og ikke på hendelser der syklene stopper langs veien.