Hyosung GT 125- tung å geare.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Pollti

Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Pollti »

Dette stykket suspekt koreansk/japansk industriavfall på 2 hjul er utstyrt med Skrusuki motor er så innmari tung å geare. Selv etter korte turer så merker en det i foten. Spesiellt fra 4 til 5 er det tungt når en er vant til silkemyke italienske kvalitetsgearkasser \:D/ Har ikke demontert gearpedalen og kikket bak dekselet, men pleier det å være muligheter for å justere hvor "hard" eller "treg" gearkassen kan være ?

Online
mekkern
Innlegg: 7668
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av mekkern »

ingen justering på treghet nei...ville testet olja du bruker på kassa på Donna-kan være så enkelt..

hvor langt har den trillet da? lite brukt 5 muligens? :popcrn
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Pollti »

Forrige eier har bare kjørt den rett i underkant av 7300 km og bare på jobbkjøring i Oslo gryta så din teori har streifet meg og. Oljenivået er ok men jeg har ikke byttet olje enda men det kan jeg jo prøve. Ser ut som om det er mineralolje på den men det er lokal forhandler her som kan bekrefte om det er riktig kvalitet eller ikke. Det tunge gearskiftet skjemmer Industriavfallet litt.
Gearkassa på Donnaen plasker rundt med 50 gearolje på Industriavfallet går kasse og motor i samme oljebad med 10-40 olje etter bokji.

Online
mekkern
Innlegg: 7668
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av mekkern »

oki- trodde det gikk i motorolje på gearet på Donna..
men ville nok testet et par typer olje for å se om det var noe som helst forskjell...OG sjekket akselen til gearet så den ikke går tregt gjennom dekslet pga dritt eller bøyd aksel.. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har kjøpt en Hyosung GT 250, lurer på om ikke motorene er like bortsett fra sylindervolumet. Min var treg å gire i starten men etter ca 230 mil løsnet det og nå er den en drøm å gire.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Intruder »

Leste i håndboka:Djing djang haakka ti ot peng pong...Unnskyld :notlistening :punch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Pollti »

Slaglengde og sylindre skiller de. Ellers er visst alt annet likt. Hvilken olje bruker du ? Syntestisk eller mineral ?

Hvis denne 125en viser seg å være grei så lurer jeg på å kjøpe en GT 250 jeg og. Bortsett fra at bakdemperen er stillt alt for mykt og dekkene igrunn er no dritt så er den grei nok. Mye hardere bakdemper og ånkli Pirelli dekk vil nok hjelpe, men jeg liker "stram" bakende og stiv sykkel.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg antar at det er mineralolje på den (helt ny), den er inne til førstegangsservice nå. Har jo kjørt 2600 km på en uke.
Jeg regner med å bytte til Pirelli Diablo dekk ved første dekkskift. Men må nok gå ned fra 150/70 til 150/60. men det passer meg bra da det vil senke bakenden med 15 mm. Mulig at jeg bytter framdrevet til et med en tann mer også. Har ikke fått prøvd originaldekkene på vått føre men de har da fungert på tørr vei.

Pollti

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Pollti »

Fungerer gjør de men de Shinko lissene følger jo hver eneste strek i asfalten jo. Sånt liker ikke jeg. Forresten så er det litt mere forskjell på 125/250 enn volum og slaglengde. Tankene har litt forskjellig design og 250 har litt lavere styre. Verksted manual laster du ned her : http://www.manualesdemecanica.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Fungerer gjør de men de Shinko lissene følger jo hver eneste strek i asfalten jo. Sånt liker ikke jeg. Forresten så er det litt mere forskjell på 125/250 enn volum og slaglengde. Tankene har litt forskjellig design og 250 har litt lavere styre. Verksted manual laster du ned her : http://www.manualesdemecanica.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har ikke lagt merke til at det er noen forskjeller, men det kan jo være at det er forskjell på årets modeller i forhold til tidligere modeller. :-k

GeneralTjT
Innlegg: 1
Registrert: 07 sep 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Hyosung GT 125

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av GeneralTjT »

Ville en 250 motor passet inn i en 125 ramme tror dere?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Snikkeren »

Skal ikke være for bastant i mine antakelser, men ja. Både 125 og 250'en benytter samme ramme.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Pollti

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Pollti »

Og 650 motoren sklir også rett inn. 125/250/650 deler ramme og plast rundt salen. Litt forskjell på tankene fra 125 til 250/650 men også de kan brukes omhverandre. Den største forskjellen er gaffelene. 250 og 650 har oppned gaffel. Ihvertfall 650 har dobble skiver fremme. Ombyggings sett finnes for 125 modellen, det koster ca USD 950.
Ikveld er Kim - Il Comet på operasjonsbenken. Forakselen oppdateres til 2009 versjonen som er mye mere solid, det innebærer litt oppboring av venstre gaffel og innpressing av en hylse med gjenger.
Min erfaring så langt av svake punkt er gearskifte og foraksel på 2006. Vurdere en å kjøpe 2006 modell eller eldre så prut prisen ned, max 15000 mener jeg. Da ender sluttprisen på ca 19000 med 2008 gearskifte og modifisert forgaffel. Shinko Klinko dekkene er bare å bytte ut først som sist, de er fine på tørr vei men grusomme i regn. Nå er plutselig den billige 125en kommet opp i 22 000. Det er jaggu meg nok for en ukurant lett sykkel i et noe sært norsk marked.
Ser en bort i fra det så er den hyggelig å eie. Meget god drivstofføkonomi bla. Faktisk så bruker jeg Kim -Il mere enn Cagge til nærtransport. Den duger til det meste selv om den ikke er skremmende spennende. :\m/: Er en opptatt av staus så er ikke dette lett sykkelen å kjøpe ihvertfall. Men for oss litt sære, Gammlingen og meg, så er ikke Hyo så ille. Antagelig så avhenger hvordan en liker og oppfatter denne kloningen litt av hvordan er ser på økonomi og transportbehovet sitt. Min dom : Grei nok men ikke spennende.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Snikkeren »

GT125R har også oppned gaffel, dog bare enkel bremseskive foran.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Pollti

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Pollti »

Pedimeter ! GT R 125 gaffel passer ihverfall ikke på GT 125 etter hva jeg har funnet ut. Går sikkert an å fikle til noe da. Da må styrekrona byttes og.

Svar