Likte DENNE bedre, de over er hverken fugl eller fisk:AJ skrev: ↑16 des 2020, 19:02 Om dette britiske motorsykkelmerket hadde vært å få tak i hos norske forhandlere, hvor mange vil i så fall ha kjøpt ?
https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
https://www.broughsuperiormotorcycles.com/
Uten særlig tvil noe av det mest spesielle som finnes der ute...:
SS100_Black_002.jpg
SS100_Black_003_.jpg
Pendine_Yellow_.jpg
Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Sist redigert av pingvin den 18 des 2020, 13:56, redigert 2 ganger totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Dette er en sykkel jeg kunnet tenkt meg å sett i Norge. Små sykler med lite kubikk generelt. Jeg har en 400 gsxr, og den er fryktelig morsom
https://www.bike.no/nyheter/tokyo-messe ... ekkefirer/
https://www.bike.no/nyheter/tokyo-messe ... ekkefirer/
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Spennende italiensk nyhet :
https://roscianomoto.it/rosciano-moto-n ... corta.html
https://www.visordown.com/news/new-bike ... ve-emerged
Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet ...
https://roscianomoto.it/rosciano-moto-n ... corta.html
https://www.visordown.com/news/new-bike ... ve-emerged
Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Ser slett ikke verst ut :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7614
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Eller en litt større utgave av Fantic Caballero 500.
https://www.advrider.com/fantic-caballe ... ha-engine/
https://www.advrider.com/fantic-caballe ... ha-engine/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1306
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Så absolutt ikke verst ut, ser ut som de skjørtene på sidene der også kan gi litt vind og sprutbeskyttelse.AJ skrev: ↑02 des 2022, 15:37 Spennende italiensk nyhet :
https://roscianomoto.it/rosciano-moto-n ... corta.html
https://www.visordown.com/news/new-bike ... ve-emerged
Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet ...
Vet ikke noe om kvaliteten på det her, men andre for oss mer kjente Italienske mc-merker har vel bedre statistikker enn bilmerker fra samme land.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Nummer 1 for min del er CT125.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
- Bjerknez
- Innlegg: 23065
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Mitt intrykk er at vi allerede har tilgang til det "beste" for enhver smak som er verdt og sette kloa i her i Norge. Rett og slett fordi vi er kjøpesterke og dermed skaper et behov hos enkelte forhandlere som gjør at dem også tar inn et større utvalg av forskjellige sykler.
Når dem ikke engang velger å ta inn billige sykler så kan jeg neppe tro det er noe marked for det heller. Spesielt ikke sykkelen nevnt lver som ikke er annet enn en Honda PX50 på steroider i ny drakt. Men som 50 kubikker hadde den kanskje slått an.... ?
Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
Når dem ikke engang velger å ta inn billige sykler så kan jeg neppe tro det er noe marked for det heller. Spesielt ikke sykkelen nevnt lver som ikke er annet enn en Honda PX50 på steroider i ny drakt. Men som 50 kubikker hadde den kanskje slått an.... ?
Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
-
- Innlegg: 7614
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Dessuten er vi alle forskjellige-
Noen har behov for sikling andre ikke.
Men fra tull til litt alvor-det er normalt ikke "behov" for mc i norge men en ting vi kjøper for vi kan/vil og at det gir oss "noe".
og da kommer det ofte til personlige preferanser-så sant en ikke bare følger bjellesauen og kjøper en GS(A).
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 23065
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Tar med meg popcorn og en kasse pils og stikker en tur bortom
- Bjerknez
- Innlegg: 23065
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
PX50 er skremmende lik spør du meg og denne er vel nå sikkert 30 år gammel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1306
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Den minnet meg om gamle Honda Camino 50cc med pedaler , de gikk under kallenavnet "trå-meg-ihjel" en kompis hadde en sånn.SilverSmurfer skrev: ↑03 des 2022, 02:57 Nummer 1 for min del er CT125.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 23065
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Til opplysning så arvet jeg min Mormors Puch Maxi med pedaler og kjørte med denne i store deler av min mopedtid, helt til ramma knakk for tredje gang.Gammelsmurfen skrev: ↑03 des 2022, 11:57Den minnet meg om gamle Honda Camino 50cc med pedaler , de gikk under kallenavnet "trå-meg-ihjel" en kompis hadde en sånn.SilverSmurfer skrev: ↑03 des 2022, 02:57 Nummer 1 for min del er CT125.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
camino.png
Klin lik denne: Var vel i 1992 ca dette og da var denne Puck maxien allerede veldig gammel.
Men EN ting vant denne på over alle tohjulinger jeg har hørt så langt. Uten lyddemper på denne, så hadde man ikke engang hørt den mest bråkete harleyen. At en liten fisle som dette kunne lage så helvetes mye lyd er uforståelig. Fikk flere naboklager og mange jeg møtte langs veien knyttet nevene og ristet på hodet.
Det var nemlig jævlig vanskelig å sveise fast denne lyddemperen av en eller annen grunn den løsnet hele tiden da den satt på en senterstang inne i potten. Den blåste bare plutselig ut og da måtte man fly og lete etter den
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
CT125 er litt mer solid bygget enn de eldre versjonene. Men det er jo samme greia, langt i fra verdens raskeste sykkel men det er en sykkel man kan ta med seg der hvor man ikke er komfortabel med å dra på større sykler.
Og her i Sogn har vi fjellveier som knapt går an å kjøre på, som går 30-40 kilometer innover mot demninger og kraftverk. Veier de aller færreste ville ha turt å kjøre på en GS eller Afrika Twin, men som de aller fleste hadde taklet helt fint på en CT125. :)
Og her i Sogn har vi fjellveier som knapt går an å kjøre på, som går 30-40 kilometer innover mot demninger og kraftverk. Veier de aller færreste ville ha turt å kjøre på en GS eller Afrika Twin, men som de aller fleste hadde taklet helt fint på en CT125. :)