Honda CBX750 1988 Byggtråd

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
kasparhz
Innlegg: 61
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 23 okt 2018, 21:00

overlay skrev:
23 okt 2018, 19:44
gsx750_80 skrev:
22 okt 2018, 22:43
Jøss, det var lekkert! Bare å bøye seg i hatten, som Marit Bjørgen sa.
Heidi Weng* :p





Utrolig bra bygg dette her, spennende å følge med :)

Takk så mye! Noe skal lakkes, noe skal lages. Så får vi se hvordan det utvikler seg!

AJ skrev:
23 okt 2018, 19:46
kasparhz skrev:
23 okt 2018, 19:40
AJ skrev:
23 okt 2018, 18:50
Hm... :-k
Ser ikke et eneste bilde, jeg...
Kun teksten "Bilde"...
Hmm, jeg får opp bildene. Prøver å dele fra Onedrive. Hva med nå?
Nei...
ingen bilder, dessverre...

Her er en direktelink til albumet i mellomtiden :

https://1drv.ms/f/s!AjpK4Bc3XhrWhhv_HtY6lTBHouO3

kasparhz
Innlegg: 61
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 23 okt 2018, 21:13

DSC00061.JPG
DSC00063.JPG
DSC00049.JPG
DSC00109.JPG
DSC00046.JPG
DSC00103.JPG
DSC00057.JPG
DSC00083.JPG
DSC00107.JPG
DSC00051.JPG
DSC00102.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 27595
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av AJ » 23 okt 2018, 21:22

Der, ja :twothumbs: !
Mange fine bilder :D .
Et unikt bygg, uten tvil :thumleft .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 1737
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
MC: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av gsx750_80 » 23 okt 2018, 21:38

AJ skrev:
23 okt 2018, 21:22
Der, ja :twothumbs: !
Mange fine bilder :D .
Et unikt bygg, uten tvil :thumleft .
Definitivt. Lakken ser fin ut og, ut fra bildene å bedømme. Er lakkeringen foretatt av profesjonelle?
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 1737
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
MC: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av gsx750_80 » 23 okt 2018, 21:52

gsx750_80 skrev:
23 okt 2018, 21:38
AJ skrev:
23 okt 2018, 21:22
Der, ja :twothumbs: !
Mange fine bilder :D .
Et unikt bygg, uten tvil :thumleft .
Definitivt. Lakken ser fin ut og, ut fra bildene å bedømme. Er lakkeringen foretatt av profesjonelle?
Blir mer og mer imponert over den sykkelen. Det er mange cafe racere som likner hverandre. Selv om denne
har de fleste spesielle designelementene til felles med disse, klarer den likevel å ha sin egen stil. Og på en svært vellykket måte, i mine øyne.
Jeg får assosiasjoner til et stort kattedyr "på spranget", når jeg lar meg behage av linjene i sykkelen.
mvh

-gsx750_80

kasparhz
Innlegg: 61
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 23 okt 2018, 22:17

gsx750_80 skrev:
23 okt 2018, 21:38
AJ skrev:
23 okt 2018, 21:22
Der, ja :twothumbs: !
Mange fine bilder :D .
Et unikt bygg, uten tvil :thumleft .
Definitivt. Lakken ser fin ut og, ut fra bildene å bedømme. Er lakkeringen foretatt av profesjonelle?
Lakken ble veldig bra, det var AutoLakk AS i Ålesund som sparklet, slipet og lakkerte sykkelen. Tanken måtte tinnes for å få fint området rundt der påfyllingslokket ble byttet, med det ble veldig bra!


Å takk så mye! Mye av tiden ble brukt akkurat linjene. Jeg hadde jo en idè om hva jeg ville gjøre, åsså kom mye på plass når jeg fikk begynt. Brukte såklart noen prinsipper!
2-how-to-build-a-cafe-racer.jpg
4-how-to-build-a-cafe-racer.jpg
6-how-to-build-a-cafe-racer.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
KawaKjetil
Innlegg: 729
Registrert: 14 aug 2012, 21:09
MC: Kawasaki
Sted: Bergen

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av KawaKjetil » 23 okt 2018, 22:39

Dette var et flott bygg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 444
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
MC: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av KåreDump » 24 okt 2018, 15:35

Utrolig vakkert bygg!
Men er ikke skiltet på feil side?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

kasparhz
Innlegg: 61
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 24 okt 2018, 15:40

KåreDump skrev:Utrolig vakkert bygg!
Men er ikke skiltet på feil side?
Er det en regel på hvilken side det må være? Alltid en utfordring med de skiltet..Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 444
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
MC: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av KåreDump » 24 okt 2018, 15:50

kasparhz skrev:
24 okt 2018, 15:40
KåreDump skrev:Utrolig vakkert bygg!
Men er ikke skiltet på feil side?
Er det en regel på hvilken side det må være? Alltid en utfordring med de skiltet..Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Usikker om det er det på MC, på bil så har det i alle fall vært sånn at om det ikke står på midten så skal det være på venstre side, og alle MC'er jeg har sett med skilt plassert på siden, så har det stått på venstre side der og... derfor spurte jeg.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

cannon
Innlegg: 1006
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
MC: Honda cbr929rr 2000

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av cannon » 24 okt 2018, 16:40

Tror Kåre har rett. Jeg ble stoppet av onkel med min Cx500. Slapp å vise men måtte love å justere skiltplassering.
Jeg tror du vil få lignende beskjed. Ikke bare for feil side. Men også krav til "innsynsvinkler" til skiltet. De er veldig spesifike.
Jeg gidder ikke gjøre noe med det.

Sykkelen ser knallbra ut:) Fin å kjøre?

kasparhz
Innlegg: 61
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 26 okt 2018, 11:56

Hmm, jeg plasserte det der egentlig for at det var lettest å det pent. Jeg har vurdert å lage noe slik som på den nye 701 Vitpilen

Cannon:
Å hva var kravet til innsynsvinkel?
Hehe, får håpe du ikke blir stoppet av samme betjent igjen Bilde

Har ikke fått prøvd enda, det har regnet frem til nå, å idag var det frost... men skal si ifra når jeg har fått kjørt!

Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


cannon
Innlegg: 1006
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
MC: Honda cbr929rr 2000

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av cannon » 26 okt 2018, 21:56

kasparhz skrev:
26 okt 2018, 11:56
Cannon:
Å hva var kravet til innsynsvinkel?
Hehe, får håpe du ikke blir stoppet av samme betjent igjen Bilde
Fra Lovdata
"
§ 39-7.Plassering av kjennemerke på to- eller trehjuls motorvogn
1. Kjennemerke skal være synlig i et område avgrenset av 4 plan gjennom kjennemerkets 4 sidekanter. Disse plan skal sideveis og utover danne en vinkel på minst 30° med bilens lengdeakse. Det øverste plan skal danne en vinkel på minst 30° oppover, målt i forhold til horisontalplanet, og det nederste plan må være horisontalt eller danne en vinkel nedover.
"
Plassering på siden er ikke omtalt her, så det er kanskje ok nå.
Litt forenklet: Skiltet skal være synlig fra en sideveis vinkel på minst 30 grader. Dette betyr at skilt på siden av bakhjulet må plasseres så langt bak at et er synlig ihht regelen. Dette er jo enkelt å måle selv.
Jeg fikk påtale fordi jeg hadde vinklet skiltet mer enn 30 grader fremover.....det har jeg fortsatt....;-)

kasparhz
Innlegg: 61
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 28 okt 2018, 14:39

cannon skrev:
26 okt 2018, 21:56
kasparhz skrev:
26 okt 2018, 11:56
Cannon:
Å hva var kravet til innsynsvinkel?
Hehe, får håpe du ikke blir stoppet av samme betjent igjen Bilde
Fra Lovdata
"
§ 39-7.Plassering av kjennemerke på to- eller trehjuls motorvogn
1. Kjennemerke skal være synlig i et område avgrenset av 4 plan gjennom kjennemerkets 4 sidekanter. Disse plan skal sideveis og utover danne en vinkel på minst 30° med bilens lengdeakse. Det øverste plan skal danne en vinkel på minst 30° oppover, målt i forhold til horisontalplanet, og det nederste plan må være horisontalt eller danne en vinkel nedover.
"
Plassering på siden er ikke omtalt her, så det er kanskje ok nå.
Litt forenklet: Skiltet skal være synlig fra en sideveis vinkel på minst 30 grader. Dette betyr at skilt på siden av bakhjulet må plasseres så langt bak at et er synlig ihht regelen. Dette er jo enkelt å måle selv.
Jeg fikk påtale fordi jeg hadde vinklet skiltet mer enn 30 grader fremover.....det har jeg fortsatt....;-)
Takk for info.
Hmm, det er lett synlig rett bak og venstre, men på høyre side er det nok mindre enn 30°. Jeg får se hva jeg velger å gjøre. Høyre side er litt verre å få festet et oppheng.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1552
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS, BMW K100RS 16V og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av FredrikE24 » 28 okt 2018, 20:13

Kjempefint bygg dette her! Godt håndverk inne i bildet. Ikke noe som bare er hivd sammen på en uke med standarddeler / kappet i filler :)
Bilde

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester