Qvales MC med ny oppstart i Nittedal.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Qvales MC med ny oppstart i Nittedal.
Da har Lars Qvale med lang MCmekanikerfaring etablert seg på Skytta i Nittedal:
http://www.qvalemc.no/
Det er jo midt i smørøyet for mange av oss.
Selv fikk jeg byttet kjede og drev på min forrige KTM hos Qvale MC da de holdt til på Årnes.
Var nok ikke helt fornøyd med jobben til å begynne med, men Qvale la seg flat og tilbød å fikse saken, noe han gjorde uten opphold.
Etter det så var resultatet ingenting å utsette på.
Noen andre her inne med erfaringer fra Qvale MC?
Etter flyttingen til Skytta i Nittedal vurderer jeg helt klart sterkt å bruke dette verkstedet igjen. Kort avstand og hyggelig og dyktig MCmekaniker gjør at det absolutt er aktuelt.
http://www.qvalemc.no/
Det er jo midt i smørøyet for mange av oss.
Selv fikk jeg byttet kjede og drev på min forrige KTM hos Qvale MC da de holdt til på Årnes.
Var nok ikke helt fornøyd med jobben til å begynne med, men Qvale la seg flat og tilbød å fikse saken, noe han gjorde uten opphold.
Etter det så var resultatet ingenting å utsette på.
Noen andre her inne med erfaringer fra Qvale MC?
Etter flyttingen til Skytta i Nittedal vurderer jeg helt klart sterkt å bruke dette verkstedet igjen. Kort avstand og hyggelig og dyktig MCmekaniker gjør at det absolutt er aktuelt.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Re: Qvales MC med ny oppstart i Nittedal.
Om dere holder til sør for byen kan jeg anbefale HS Mc i Ås.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ok.
Greit nok...
Men hva med Qvale MC?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Skal sjekke ut han!
Takk for tipset, skal definitivt sjekke ut det ved behov!
Lillebror trengte brått nytt dekk samme dag som vår avreise til Danmark, en fredag kl. 13. Tok kontakt med flere verksteder på denne kanten av landet, noen tok ikke telefonen, andre hadde ikke dekk liggende. Ved en tilfeldighet kom han over Qvale, og fikk hjelp umiddelbart. Tror jaggu han la igjen en tilbakemelding på Google også, så han var hvertfall fornøyd med servicen. Prisen var visst også god.
Kan ikke si svartiden på epost imponerer. Sendte mail tidlig fredag, enda ikke fått svar.
Update:
Fikk svar nå. 4000kr for bytte av kjede og drev. HS MC Senter skulle ha 3400kr. Utrolig dyrt for et så usentralt verksted må jeg si..
Fikk svar nå. 4000kr for bytte av kjede og drev. HS MC Senter skulle ha 3400kr. Utrolig dyrt for et så usentralt verksted må jeg si..
- haakeik
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Hvorfor ikke bytte selv. Ikke vanskelig. Kjedekutter får du på Biltema.
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/verk ... 2000021200
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=vUm3SDWT8TM
Video:
Bor usentralt selv. Synes alt er dyrere enn i by'n.Dansekris skrev: 25 jun 2018, 15:52 Update:
Har sett den og vurderer sterkt å gjøre det selv, men om det bare koster 400-500kr mer å gjøre det på verksted frister det også.haakeik skrev: 25 jun 2018, 16:05 Hvorfor ikke bytte selv. Ikke vanskelig. Kjedekutter får du på Biltema.
Video:
Litt redd for å drite meg ut på klinking av kjedet. Kommer kanskje en egen tråd...

I min erfaring er det dyrest i byen. Tenkte vel kanskje at et lite relativt uetablert verksteds eneste fortrinn var at de kunne konkurrere på pris. Når de ikke kan det er det jo ikke noe poeng..
Kan ikke huske å ha sett "administrasjon og dokumentasjon av arbeidet" som en egen post før. Er det vanlig?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ja, den var ny for meg ogsåDansekris skrev: 25 jun 2018, 16:56
Kan ikke huske å ha sett "administrasjon og dokumentasjon av arbeidet" som en egen post før. Er det vanlig?

-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Usentralt? Vel....de ligger på Gjelleråsen. I overgangen mellom nittedal og groruddalen. Der bor det noen 100.000 mennesker, i tillegg til resten av oslo og akershus med mange 100.000 mennesker til. Mer sentralt blir det vel ikke....uten at jeg vet hva det betyr for timepriser .Dansekris skrev: 25 jun 2018, 15:52 Update:
Jeg hadde av en eller anne grunn fått det for meg at de lå langt inn i Nittedal. Gjelleråsen er ikke så usentralt, enig i det.cannon skrev: 25 jun 2018, 21:35Usentralt? Vel....de ligger på Gjelleråsen. I overgangen mellom nittedal og groruddalen. Der bor det noen 100.000 mennesker, i tillegg til resten av oslo og akershus med mange 100.000 mennesker til. Mer sentralt blir det vel ikke....uten at jeg vet hva det betyr for timepriser .Dansekris skrev: 25 jun 2018, 15:52 Update:
Jeg bor innenfor ring 2 skjønner du

-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Ring 2 ? - det er usentralt det , over 500 km unnaDansekris skrev: 26 jun 2018, 08:48Jeg hadde av en eller anne grunn fått det for meg at de lå langt inn i Nittedal. Gjelleråsen er ikke så usentralt, enig i det.cannon skrev: 25 jun 2018, 21:35Usentralt? Vel....de ligger på Gjelleråsen. I overgangen mellom nittedal og groruddalen. Der bor det noen 100.000 mennesker, i tillegg til resten av oslo og akershus med mange 100.000 mennesker til. Mer sentralt blir det vel ikke....uten at jeg vet hva det betyr for timepriser .Dansekris skrev: 25 jun 2018, 15:52 Update:
Jeg bor innenfor ring 2 skjønner du![]()