UTC rullær & rullær

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Bjerknez »

Min erfaring så langt i livet er at man betaler ikke nødvendigvis for kvalitet når man kjøper "premium". Man betaler for teknologien og kanskje noen finere detaljer her og der, samt ikke minst merket.

Skal man ha en sykkel med minst sjanse for å oppleve motorstans og andre ting når man er på tur er jeg ganske overbevist om at japansk er det beste. Kanskje spesielt Yamaha. Dette gjelder vertfall båtmotorer. Yamaha er det eneste som gjelder der for min del. Jeg har aldri noensinne hatt problemer med mine båtmotorer, før jeg kjøpe en Askeladden day cruiser i splitter ny i 2008 med Mercury Optimax 115HK'er på. Toppen på motoren sprakk den første dagen. Jeg fikk ny motor og full pakke som gikk etterpå, men det ga meg en meget dårlig smak....

Jeg har rævkjørt alt av gamle Yamaha 9.9HK'ere og 15HK'ere i mine yngre dager og en av motorene var den gang 10 år gammel. (1978 modell). Var aldri noe galt med denne.

BMW er nok flott med mye bra teknologi etc. men at dem er mer driftsikre enn andre merker tviler jeg på.

Ducati og italienske sykler har jeg dog en ytterst dårlig magefølese for. Stor nok magefølelse til at jeg aldri kommer til å kjøpe det. Det er bygget kun på magefølelse etter hva jeg har lest, opplevd og sett selv og er ikke noen fasit. Men en fasit som er god nok for meg.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Gammelsmurfen »

utc skrev: 29 jan 2022, 17:20 Det er fint å ha det slik at ting dekkes av garantien og et verksted som faktisk følger opp sitt ansvar som leverandør. Der har jeg vel vært veldig heldig også. Men den følelsen av hvakangågæærntnestegangoghvorlangtinniskauenerjegda den slipper aldri taket hos meg når den først har fått feste. Tvangstanker muligens. Diagnose ? Antagelig. Nå blir det for min del spennende hva Honda kan gi meg av godfølelse og gladgassing innover på Finnskogen og innover i Sverige. Blir uansett ikke lange turer på meg i år siden samboeren har fridd og det blir bryllup i august.
Tenker sånne bekymringer slipper taket etter hvert som du får brukt Honda´n mer og mer :D
Min Honda er 20 år og jeg er ikke bekymret for å måtte stå på veikanten med den, det bare funker.
Tror det skal godt gjøres å få en "mandagssykkel" fra Honda, selv om ingen er feilfri så er de jo kjent verden over for å være driftssikre.
Jeg har kjøpt ny BMW (F 850 GS Rally) som produseres nå i februar, er veldig spent på kvaliteten og driftssikkerheten, det vil tiden vise.
Skulle det bli gjentatte/for mange "episoder" med trøbbel så blir det nok bytte, for det er ikke noen god følelse å ikke kunne stole på kjøretøy.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

biker7 skrev: 29 jan 2022, 18:41
utc skrev: 29 jan 2022, 17:01 AT'n jeg har kjøpt er adventure sport. Prøvde den uten så mye dilldall men likte best den med mye dilldall. :knegg

Fin den versjonen ja :D
Er vel ikke akkurat noen "lettvekter" dette heller kanskje (250kg kjøreklar med DTC-kasse),
men allikevel nesten 20kg lettere enn GSA1250`n du hadde da, og med litt lavere sitte høyde.
Og forhåpentlig uten "bugs", og med velkjent Honda-kvalitet :thumleft
Det går litt mer på hvor sentrert vekta er mer tenker jeg. Med alt dilldallet jeg hadde på 1250'n så legger vi på 17 kilo til. På Hondan så rekker jeg helt ned til bakken :twothumbs:
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 29 jan 2022, 18:51 Min erfaring så langt i livet er at man betaler ikke nødvendigvis for kvalitet når man kjøper "premium". Man betaler for teknologien og kanskje noen finere detaljer her og der, samt ikke minst merket.

Skal man ha en sykkel med minst sjanse for å oppleve motorstans og andre ting når man er på tur er jeg ganske overbevist om at japansk er det beste. Kanskje spesielt Yamaha. Dette gjelder vertfall båtmotorer. Yamaha er det eneste som gjelder der for min del. Jeg har aldri noensinne hatt problemer med mine båtmotorer, før jeg kjøpe en Askeladden day cruiser i splitter ny i 2008 med Mercury Optimax 115HK'er på. Toppen på motoren sprakk den første dagen. Jeg fikk ny motor og full pakke som gikk etterpå, men det ga meg en meget dårlig smak....

Jeg har rævkjørt alt av gamle Yamaha 9.9HK'ere og 15HK'ere i mine yngre dager og en av motorene var den gang 10 år gammel. (1978 modell). Var aldri noe galt med denne.

BMW er nok flott med mye bra teknologi etc. men at dem er mer driftsikre enn andre merker tviler jeg på.

Ducati og italienske sykler har jeg dog en ytterst dårlig magefølese for. Stor nok magefølelse til at jeg aldri kommer til å kjøpe det. Det er bygget kun på magefølelse etter hva jeg har lest, opplevd og sett selv og er ikke noen fasit. Men en fasit som er god nok for meg.
Kvalitet er det man får for pengene man er villig til å legge i det. Men det stemmer ikke alltid helt heller. Båtmessig sett så har jeg både Johnson og Eivinrude i friskt minne. Rart at en Mercury har slike feil men man skal ikke slutte å la seg overraske.
Italiensk har aldri vært noen opsjon for meg, har vel erfart fra Fiat og Lancia i ungdommen. :crazy:
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Gammelsmurfen skrev: 29 jan 2022, 23:48
utc skrev: 29 jan 2022, 17:20 Det er fint å ha det slik at ting dekkes av garantien og et verksted som faktisk følger opp sitt ansvar som leverandør. Der har jeg vel vært veldig heldig også. Men den følelsen av hvakangågæærntnestegangoghvorlangtinniskauenerjegda den slipper aldri taket hos meg når den først har fått feste. Tvangstanker muligens. Diagnose ? Antagelig. Nå blir det for min del spennende hva Honda kan gi meg av godfølelse og gladgassing innover på Finnskogen og innover i Sverige. Blir uansett ikke lange turer på meg i år siden samboeren har fridd og det blir bryllup i august.
Tenker sånne bekymringer slipper taket etter hvert som du får brukt Honda´n mer og mer :D
Min Honda er 20 år og jeg er ikke bekymret for å måtte stå på veikanten med den, det bare funker.
Tror det skal godt gjøres å få en "mandagssykkel" fra Honda, selv om ingen er feilfri så er de jo kjent verden over for å være driftssikre.
Jeg har kjøpt ny BMW (F 850 GS Rally) som produseres nå i februar, er veldig spent på kvaliteten og driftssikkerheten, det vil tiden vise.
Skulle det bli gjentatte/for mange "episoder" med trøbbel så blir det nok bytte, for det er ikke noen god følelse å ikke kunne stole på kjøretøy.
Gratulerer med 850 GS, den er jo rålekker. I den tenker jeg du har en sykkel du blir veldig glad i . Det er iallefall de jeg kjenner som har slik.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Gammelsmurfen skrev: 29 jan 2022, 23:48
utc skrev: 29 jan 2022, 17:20 Det er fint å ha det slik at ting dekkes av garantien og et verksted som faktisk følger opp sitt ansvar som leverandør. Der har jeg vel vært veldig heldig også. Men den følelsen av hvakangågæærntnestegangoghvorlangtinniskauenerjegda den slipper aldri taket hos meg når den først har fått feste. Tvangstanker muligens. Diagnose ? Antagelig. Nå blir det for min del spennende hva Honda kan gi meg av godfølelse og gladgassing innover på Finnskogen og innover i Sverige. Blir uansett ikke lange turer på meg i år siden samboeren har fridd og det blir bryllup i august.
Tenker sånne bekymringer slipper taket etter hvert som du får brukt Honda´n mer og mer :D
Min Honda er 20 år og jeg er ikke bekymret for å måtte stå på veikanten med den, det bare funker.
Tror det skal godt gjøres å få en "mandagssykkel" fra Honda, selv om ingen er feilfri så er de jo kjent verden over for å være driftssikre.
Jeg har kjøpt ny BMW (F 850 GS Rally) som produseres nå i februar, er veldig spent på kvaliteten og driftssikkerheten, det vil tiden vise.
Skulle det bli gjentatte/for mange "episoder" med trøbbel så blir det nok bytte, for det er ikke noen god følelse å ikke kunne stole på kjøretøy.
Gratulerer med 850 GS, den er jo rålekker. I den tenker jeg du har en sykkel du blir veldig glad i . Det er iallefall de jeg kjenner som har slik.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Gammelsmurfen »

utc skrev: 30 jan 2022, 19:17 Gratulerer med 850 GS, den er jo rålekker. I den tenker jeg du har en sykkel du blir veldig glad i . Det er iallefall de jeg kjenner som har slik.
Takk for det! Den har i alle fall alt jeg trenger av utstyr og mere til, etter min smak ser den bra ut også så da er det bare å håpe at ergonomien passer kroppen min på lengre turer og at alt funker :D

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Må få tatt ned skiltet her. Kanskje noen som har lyst på det? Bilde

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan ta det øverste skiltet :twothumbs:

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 05 feb 2022, 13:10 Jeg kan ta det øverste skiltet :twothumbs:
Mestermerket mitt får du nok ikke :sk?
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Bjerknez »

Kanskje bytte det ut med dette?
3DE1E95E-A647-4DA0-B5AC-9533F8407BBE.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 05 feb 2022, 14:09 Kanskje bytte det ut med dette?

3DE1E95E-A647-4DA0-B5AC-9533F8407BBE.jpeg
Ehhhhhhhhhhhh........... :scratch ........nope !
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Bjerknez »

Ok. Sikkert en del her inne som vil ha BMW skiltet. :thumleft

Jeg har et Honda skilt her ett sted tror jeg, men det er det bilde av en gressklipper på, så passer nok heller ikke. :)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av biker7 »

utc skrev: 05 feb 2022, 12:38 Må få tatt ned skiltet her. Kanskje noen som har lyst på det?
Oj ! Fått ny-sykkeln i garasjen alt ja :twothumbs: Grattis igjen med fin sykkel :D
Regner med du kryssser fingra for mildvær og snøsmelting nå ja :knegg Det gjør i så fall jeg også ;)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

biker7 skrev: 05 feb 2022, 15:11
utc skrev: 05 feb 2022, 12:38 Må få tatt ned skiltet her. Kanskje noen som har lyst på det?
Oj ! Fått ny-sykkeln i garasjen alt ja :twothumbs: Grattis igjen med fin sykkel :D
Regner med du kryssser fingra for mildvær og snøsmelting nå ja :knegg Det gjør i så fall jeg også ;)
Takk & takk. Ja Snoopy III står plassert i huset sitt. Fjorårets første tur tok jeg 2.februar og gikk helt til Moss.
Trenger du BMW-Sskiltet ?
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Svar