Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Tore L skrev:Er dette den 2019 1250 Rt som MC Oslo har?
I så fall ser den veldig bra ut, og hadde også passet meg helt utmerket :) Det er en slik jeg mener du bør se etter, hvis du skal ha noe lettere en det du har og med bedre og mer kjørekomfort.
Men denne koster jo litt, du kan også se etter BMW R1200 RT fra 2014 mod, med 125 HK.
Ja det er den , men tenker mye på all den morroa jeg kan ha om jeg ikke kjøper....så er jeg og Pan blitt noe i lag.... må tenke litt på pengebruken..

Takk for klar svar Tore. Kommet hjem ?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev:Så du er lysten på BMW, lykke til med det som er virkelig morro "se etter motorsykkel for å gjøre en bra handel" :thumleft Mange fine R1200RT på finn med hyggelig kilometer ser jeg ...
Tenker at bruker jeg så mye penger så handler jeg hos forhandler.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

I Finnmark er det fra 6 til 10 gr, her er det ikke dogg engang , tett på 20 gr kl 5 , ja det er ute temp.

Letta på antrekket, tar nok av inneforstått i jakka og buksa om litt.

Har overnatta i Ystad på hytte ...orka ikke pakkestresset på morran. No er frokosten unnagjort, kroppen er vaska..No er det litt koppvask så skal man bort og finne vannjeten.. Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

xavi0n
Innlegg: 497
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av xavi0n »

Skjønner godt du har rømt sør 5 grader midt på dagen i honningsvåg på mandag 🥲
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Funnet terminalen og vente på at dem skal komme på jobb, ganske aleine her no, godt å ha litt tid på seg .
Finn straks frem kaffen...Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 789
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Tore L »

rolf-arne skrev: 25 aug 2021, 06:38
Tore L skrev:Er dette den 2019 1250 Rt som MC Oslo har?
I så fall ser den veldig bra ut, og hadde også passet meg helt utmerket :) Det er en slik jeg mener du bør se etter, hvis du skal ha noe lettere en det du har og med bedre og mer kjørekomfort.
Men denne koster jo litt, du kan også se etter BMW R1200 RT fra 2014 mod, med 125 HK.
Ja det er den , men tenker mye på all den morroa jeg kan ha om jeg ikke kjøper....så er jeg og Pan blitt noe i lag.... må tenke litt på pengebruken..

Takk for klar svar Tore. Kommet hjem ?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Ja, har kommet hjem Rolf Arne :) Var hjemme rundt kl. 23 på mandags kveld, etter at AJ og jeg tok farvel i Brumunddal, ble det strake veien hjem på E6.
Rolf Arne du vet jo at jeg har et godt øye til BMW og er utrolig fornøyd med det merke, og kan veldig lite om Pan - men at gresset er så mye grønnere på min side en din, har jeg ikke noe tro på. Det handler om å finne seg en ekvipasje som man trives med og føler seg vel med. Du kan finne en strøken ST 1300 for halvparten av hva du må gi for den R 1250 RT, som du linket til. Det jeg tenker litt på er kiloene som man skal bakses med, når ekvipasjen skal flyttes på.
På det punktet vinner RT klart, 275 kontra 330 kg, men du er en stor kæll Rolf Arne ( som vi sier i Østfold ), og håndterer kiloene på sykkelen bedre en jeg gjør. :)

God tur videre til varmen og kjør forsiktig :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da ligg man å ser på tysk tv, i Dresden sentrum.


Blei 50 mil idag, går rimelig fort på tyske veier..var ikke meningen å trøkke på, men det regna i Sassnitz.

Fortsatte å regne i en time, sjekka værmelding, og det lå an til at det kom etter meg sørover, og om jeg skulle komme unna måtte jeg hit.

Så da blir det et eller ainna land i morra, kanskje.

Fergeturen var litt spenning, ville stroppinga være god nok?? Joda alle syklene stod godt gjennom røff overfart.

Hadde tenkt å stoppe i Berlin og en plass til, men når jagde været meg litt videre. Har funnet ut at det er tungt å kjøre lenge i 100 miles...så det mest naturlige er 80 miles.

Det blei en del "riste laus" stopp, med unntak av veiarbeidene, da gikk det jo å stå å riste laus under fart..

No skal jeg se på den videre turen....så god natt på dokker.Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk


BildeBilde
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 789
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Tore L »

Skulle nesten tro at du var på flyttefot Rolf-Arne :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av erik m »

Rolf-Arne; er du helt sikker på at du har fått med deg alt nå?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Innom Tsjekkia, og flott MC veia, en regn skur og ei mørk sky som fulgte mæ ei stund... men no steike solskinn , 30 graderish....godt å leve.

Skulle ønske æ kjørte bil, bare noen meter sida var de marked...nydelige ting.... heldigvis for pengebruk så har æ ikke plass..

Selv om nån antyde at æ kanskje har glemt noe....skal komme tilbake til det....BildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

xavi0n
Innlegg: 497
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av xavi0n »

Må være svært baktung den sykkelen med den oppakningen?
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5300
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av dypen »

rolf-arne skrev: 26 aug 2021, 14:54 Innom Tsjekkia, og flott MC veia, en regn skur og ei mørk sky som fulgte mæ ei stund... men no steike solskinn , 30 graderish....godt å leve.

Skulle ønske æ kjørte bil, bare noen meter sida var de marked...nydelige ting.... heldigvis for pengebruk så har æ ikke plass..

Selv om nån antyde at æ kanskje har glemt noe....skal komme tilbake til det....
Nå fikk jeg lyst på Tsjekkia som er kjempeflott med flott vær og fine mc veier, kan bli veldig varmt der sommerstid men god mat og godt øl :) Nærmer meg vel to sifret besøk og hjulkjørt ned tre ganger, bestandig vært vest for Praha og kjørt masse i områdene rundt Mlada Boleslav. Har også en del netter på Hotel Ort i Neprivec som vi betalte det samme for dobbelrom i en uke som en natt i Rostock på 2000 tallet. På den tida betalte vi på landsbygda ca 30 kroner for full middag med drikke (øl og snaps) Det var veldig billig og handle og feriere der før det ble Euro :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev:
rolf-arne skrev: 26 aug 2021, 14:54 Innom Tsjekkia, og flott MC veia, en regn skur og ei mørk sky som fulgte mæ ei stund... men no steike solskinn , 30 graderish....godt å leve.

Skulle ønske æ kjørte bil, bare noen meter sida var de marked...nydelige ting.... heldigvis for pengebruk så har æ ikke plass..

Selv om nån antyde at æ kanskje har glemt noe....skal komme tilbake til det....
Nå fikk jeg lyst på Tsjekkia som er kjempeflott med flott vær og fine mc veier, kan bli veldig varmt der sommerstid men god mat og godt øl :) Nærmer meg vel to sifret besøk og hjulkjørt ned tre ganger, bestandig vært vest for Praha og kjørt masse i områdene rundt Mlada Boleslav. Har også en del netter på Hotel Ort i Neprivec som vi betalte det samme for dobbelrom i en uke som en natt i Rostock på 2000 tallet. På den tida betalte vi på landsbygda ca 30 kroner for full middag med drikke (øl og snaps) Det var veldig billig og handle og feriere der før det ble Euro :)
Fremdeles billig , i forhold til Norge og Tyskland.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Denne senga var god...og æ må innrømme at æ e litt lettere til sinns når æ e kommet i hus.

Dagen starta med klikke kiming 0700 , 1 meter unna mitt vindu , og forsatte med litt sightseeing i Dresden, men tanken om å bli der en dag til, blei med tanken. Været kom etter meg , så jeg pakka sammen og dro sørover, det stod et skilt med Prag på så det var en begynnelse, men under et fyllestopp, så ble det plutselig Plsen. Og så gikk veien mot Innsbruck via litt omveier.

Det starta i Tyskland, så gjennom Tsjekkia, inn i Østerrike, tilbake til Tyskland , inn i Østerrike , igjennom Tyskland og nå endelig i Østerrike... og en haug med køer av lastebiler som skulle kontrolleres...fortolles..

Siste timen blei en time for mye , skyldes ladekabel til tlf, og etter å ha kjørt litt på himmelretninger og andre gode hjelpere, så måtte jeg innom en stasjon å få tak i ny kabel.

Med Googlemaps, så ble det litt lettere , spesielt siden det rakk å bli mørkt, og så satte regnet inn... vannplana litt ...men det gikk no godt, hadde redusert farta bare 90 i mørtna og regnet..

Men æ e gla for å være her, i Munster, etter 754 km og 15 tima på tur, noe lengre enn planlagt, men det er jo så mye å se på, selv på ei transport etappe, men no skal jeg bli her til lørdag.

Ha en god kveldBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Ketil »

Hei Rolf Arne! Det er veldig fint å følge deg på reisen, tusen takk for jevnlige og gode turreferat :thumleft Jeg skulle gjerne vært på en Europatur som dette, så det er flott at du deler turen din med oss. God tur videre :thumleft

Låst