Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev: 23 mai 2022, 21:33 Etter å ha lufta begge, må æ innrømme at æ ikke blir enig med mæ sjøl.

Joda STen er god, men RT'EN er nok en god tanke bedre.... men det var artig å kjøre Pan European igjen.
Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Begynner vinteren å slippe taket der nord? Jeg så et innslag fra 17. maifeiringen på TV, og det ser absolutt ut til å ha endret seg i løpet av få dager.
Jeg har opplevd overgangen mellom vinter og sommer på Setermoen en gang i forrige århundre. Et merkelig fenomen så langt nord. Våren varte omtrent to dager tror jeg, det gikk nesten rett fra vinter til sommer med et smell. Måtte nesten holde seg våken for å få med seg dette.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37895
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 23 mai 2022, 22:00 Jeg har opplevd overgangen mellom vinter og sommer på Setermoen en gang i forrige århundre. Et merkelig fenomen så langt nord. Våren varte omtrent to dager tror jeg, det gikk nesten rett fra vinter til sommer med et smell. Måtte nesten holde seg våken for å få med seg dette.
Så... tre årstider i Finnmark, altså? :crazy:

Vel, Norge er uten særlig tvil et variert og sammensatt land :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev:
rolf-arne skrev: 23 mai 2022, 21:33 Etter å ha lufta begge, må æ innrømme at æ ikke blir enig med mæ sjøl.

Joda STen er god, men RT'EN er nok en god tanke bedre.... men det var artig å kjøre Pan European igjen.
Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Begynner vinteren å slippe taket der nord? Jeg så et innslag fra 17. maifeiringen på TV, og det ser absolutt ut til å ha endret seg i løpet av få dager.
Jeg har opplevd overgangen mellom vinter og sommer på Setermoen en gang i forrige århundre. Et merkelig fenomen så langt nord. Våren varte omtrent to dager tror jeg, det gikk nesten rett fra vinter til sommer med et smell. Måtte nesten holde seg våken for å få med seg dette.
Vi bruker å si at vi har 9 mnd med godt skiføre og 3 med dårlig gli.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1060
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

Jeg var sensor på muntlig privatisteksamen i engelsk for endel år siden. Ei befalsfrue fra Østlandet sa at våren her oppe var så kort at hvis du holdt på med noe i kjelleren den dagen, da gikk du glipp av våren!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Ja da har jeg fått bilder av mitt herlige arbeidstykke. Etter det jeg kan se så hr det meste vrt borti noe. Begge speil er selvfølgelig borte, vindskjerm er løs , begge koffertene er oppskrapa men ellers hele.

Både bremsedeksel og clutch deksel og betyr vel at sykkelen har vært nei asfalten opp/ned.

Så har instrumentboksen fått en liten smell, så det betyr vel nytt der også.

Hva tenker dere skal man gå for reprasjon eller ny sykkel????BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

Har du fått reptakst?

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av FredrikE24 »

Det der er «bytt alt» eller ny sykkel

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37895
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av AJ »

Tror denne blir kondemnert...
Selv om det ikke er lett å bedømme ut fra bildene... :-k

Har for øvrig selv seks års erfaring som skadebehandler i bil (og MC) skadeavdelingen i Storebrand på åttitallet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1060
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

Du har vel kasko på en såpass ny sykkel? I så fall er det vel forsikringsselskapets avgjørelse.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Domino skrev:Du har vel kasko på en såpass ny sykkel? I så fall er det vel forsikringsselskapets avgjørelse.
Ja det det jeg egentlig har som utgangspunkt...men om spørsmålet bli kondemner og kjøp nytt eller reparer.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Snekker.edvin »

Spørsmål om summen som blir utbetalt. Delene kan koste dyrere hvis du kjøper de som privatperson.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Snekker.edvin »

Personlig jeg skal velge å beholde og reparere den hvis jeg har en annen sykkel til å bruke.

ErikW
Innlegg: 697
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av ErikW »

Hei Rolf Arne

Å reparere en slik kostbar sykkel selv synes jeg er vanvidd. Dette har med salg og nødvendig dokumentasjon siden å gjøre. Denne BMW`n må i jigg og måles også for å se etter skjevheter i ramme og f.eks. styret. Fester for kåper og slikt får også hard medfart av hendelsen, så mye skjult her.
Tipper den vil bli kondemnert.

Glad for se du er her og glad for det gikk såpass bra med deg. Kjøre utstyret ditt reddet nok som du sier mye her. Skremmende at ikke flere har oppdaget dette. Beviset på at det hjelper er jo HER.

God bedring videre

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 31 mai 2022, 12:28 Hei Rolf Arne

Å reparere en slik kostbar sykkel selv synes jeg er vanvidd. Dette har med salg og nødvendig dokumentasjon siden å gjøre. Denne BMW`n må i jigg og måles også for å se etter skjevheter i ramme og f.eks. styret. Fester for kåper og slikt får også hard medfart av hendelsen, så mye skjult her.
Tipper den vil bli kondemnert.

Glad for se du er her og glad for det gikk såpass bra med deg. Kjøre utstyret ditt reddet nok som du sier mye her. Skremmende at ikke flere har oppdaget dette. Beviset på at det hjelper er jo HER.

God bedring videre
Jeg er delvis enig med deg.

Nå er jo Rolf Arne en meget kompetent hjemmemekker og hvis sykkelen bare har veltet og rushet bortover asfalten kan jeg ikke se for meg at den er rammeskjev. har den derimot truffet noe på veien kan det bli værre.

Men ja... det må selvsagt uansett sjekkes....

Men med en liten egenandel og evt. bonustap så får man den jo ferdig fikset evt. Men den blir trolig umulig og selge igjen hvis en kjøper får greie på at den har vært såpass mye skadet.

Personlig ville jeg uten tvil lent meg på forsikringen, men nå er jo ikke jeg noen reodor felgen på og skru heller :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »


ErikW skrev:Hei Rolf Arne
Glad for se du er her og glad for det gikk såpass bra med deg. Kjøre utstyret ditt reddet nok som du sier mye her. Skremmende at ikke flere har oppdaget dette. Beviset på at det hjelper er jo HER.

God bedring videre
For å presisere det litt det er faktisk du Erik som er grunnen til at jeg, begynte å kjøpe inn utvida sikkerhetsutstyr, og da er konklusjonen at DU er årsaken til at i dag har vandra en 12-15 meter egentlig uten smerter...

Æ våkna litt etter din litt bestemte kommentar !!!

Ellers er jeg klar over ramme problemer men overlater foreløpig det meste til Gjensidige.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Låst