Schuberth hjelm

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Amigo
MC: 2005 Suzuki DL650 V-Strom
Sted: Kristiansand

Schuberth hjelm

Legg inn av Amigo » 14 apr 2019, 08:13

Hei. Åssen er Schuberth i størrelse og fasong ift. andre hjelmer? Vet at hjelmer med samme nr ikke nødvendigvis er like store - og at noen hjelmer passer folk med breie huer, mens andre passer smale...osv.

Brukeravatar
Bjerknez
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Schuberth hjelm

Legg inn av Bjerknez » 14 apr 2019, 08:20

Den nye schubert skal være ganske rund i formen. C4 Pro er vertfall hakket rundere i formen enn C3 Pro. Andre hjelmenår kab jeg ikke svare for desverre da det er lenge siden jeg prøvde andre hjelmer skikkelig.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
utc
MC: BMW R1200GS - 2013

Re: Schuberth hjelm

Legg inn av utc » 14 apr 2019, 08:57

Amigo skrev:
14 apr 2019, 08:13
Hei. Åssen er Schuberth i størrelse og fasong ift. andre hjelmer? Vet at hjelmer med samme nr ikke nødvendigvis er like store - og at noen hjelmer passer folk med breie huer, mens andre passer smale...osv.
Jeg hadde en runde i vinter med hjelmprøving....sånn primært for å finne meg en ny hjelm men det var også en glimrende måte å slå i hjel litt venterpåvåren-tid. Shoei, Shark og Schubert var de jeg prøvde og alle var åpningshjelmer. Naturen har utstyrt meg med en relativt typisk nordisk hodeform så det var et hensyn å ta, det er jo en fordel at den passer. Støy var også et moment noe MCsidens medlemmer bidro godt til (tusen takk). En detalj til som, for meg, er en viktig ting er synlighet. Grafikken skulle være slik at den var i så stor grad mulig "stakk seg" litt ut. Shark sin falt vekk først når det kom til støy. Ellers passet den veldig bra. Og slik gjekk nu dagan...Shoei(NeoTech2) og Schubert (hhv C3/C4/E1) ble forsøkt. Det var bare å konkludere at Schubert passet best til min hodeform. Valget falt på E1 str.M. Shoei sin hjelm var litt rar i størrelsen. S var absolutt for liten, M var for stor. Sistnevnte passer nok bedre til en noe rundere hodeform enn Schubert, noe som også ble bekreftet av fire forskjellige forhandlere.

Lykke til med valg av ny hjelm :twothumbs:

Svar