"SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
kikket forresten på produksjonsdatoen på dekkene jeg kjøpte på Motorsykkeldekk/delticom og de andre/samme firmaet..
uke 04 og 06 i år..
uke 04 og 06 i år..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Ja da fikk påskeharen en bestilling på 12liter med Motul 300v.. 15w-50 og 10w-40, da skiftes det litt olje i år også virker det som..
Indianeren får enn så lenge OEM olja helsynt indian 15w60.
Indianeren får enn så lenge OEM olja helsynt indian 15w60.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 92
- Registrert: 19 des 2010, 22:05
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
- Sted: Østfold
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Mekkern
Olje er jo et tema som engasjerer de fleste av oss. Selv er jeg helt amatør på området, men har allikevel noen oppfatninger.
Av forskjellige årsaker så liker jeg tynnere enn tykkere olje. Altså viskositeten ved 100°C.
At Indiane skal ha 60-olje overrasket meg. Kjenner ikke sykkelen men hvis den er luftavkjølt så kan jeg delvis forstå det.
Men stusser allikevel på at den skal ha såpass høy viskositet.
Er det passe perfekt i varme strøk (ørken med 40-50 °c?) men litt for tykk i "kalde" Norge?
Olje er ganske moro :)
Olje er jo et tema som engasjerer de fleste av oss. Selv er jeg helt amatør på området, men har allikevel noen oppfatninger.
Av forskjellige årsaker så liker jeg tynnere enn tykkere olje. Altså viskositeten ved 100°C.
At Indiane skal ha 60-olje overrasket meg. Kjenner ikke sykkelen men hvis den er luftavkjølt så kan jeg delvis forstå det.
Men stusser allikevel på at den skal ha såpass høy viskositet.
Er det passe perfekt i varme strøk (ørken med 40-50 °c?) men litt for tykk i "kalde" Norge?
Olje er ganske moro :)
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Vannkjølt motor men skal ha 15w-60 FTR 1200 V- twin.650spleisn skrev: ↑03 apr 2021, 21:51 Mekkern
Olje er jo et tema som engasjerer de fleste av oss. Selv er jeg helt amatør på området, men har allikevel noen oppfatninger.
Av forskjellige årsaker så liker jeg tynnere enn tykkere olje. Altså viskositeten ved 100°C.
At Indiane skal ha 60-olje overrasket meg. Kjenner ikke sykkelen men hvis den er luftavkjølt så kan jeg delvis forstå det.
Men stusser allikevel på at den skal ha såpass høy viskositet.
Er det passe perfekt i varme strøk (ørken med 40-50 °c?) men litt for tykk i "kalde" Norge?
Olje er ganske moro :)
Hvorfor fabrikken spesifiserer dette og ingen alternativ aner jeg ikke - den har forøvrig egen oljekjøler også.
Ikke spesielt saktegående heller med redline på 9000 og turtallsperre nærmere 10000.
Bilen min med 3 cyl turbo bensin skal forøvrig ha 5w-30- men egen ford spec.
Normalt så er en tynnere olje bedre til å fjærne varme fra lagre da den flower fortere men en tykkere olje tåler mer/ lengere press før den klemmes flat/ut- gir gjennombrudd. Så kommer tilsatser inn i bildet med de oljene som har avvikende spesifikasjoner.. så ja det er litt diffust noen ganger.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6993
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Ikke så veldig interessant, men jeg bruker
20w /50 mineralsk på HDmotorn.
Nesten 4 liter.
Den oljen er så tjukk når den er kald at det lønner seg å forvare den før man begynner og fylle på.
Nå snurrer ikke HDen som en italiensk V2, rødfeltet starter på 5500.
20w /50 mineralsk på HDmotorn.
Nesten 4 liter.
Den oljen er så tjukk når den er kald at det lønner seg å forvare den før man begynner og fylle på.
Nå snurrer ikke HDen som en italiensk V2, rødfeltet starter på 5500.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- haakeik
- Innlegg: 717
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Min Moto Guzzi Stelvio 1200 V-twin (plassert riktig vei) skal ha 10w-60 helsyntet. Kombinert luft og oljekjøling og har også oljekjøler.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Brukte ENI 10w60 på Stelvio'en min og hadde null målbart oljeforbruk den tiden jeg eide sykkelen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 498
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Oljeviskositet har vel også litt å si på hvordan oljen tar opp og lagrer varme om jeg husker rett fra skolebenken?
If you gonna be dumb you gotta be tough
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Njaaa.. litt forskjell om det er sirup eller sprit viskositet..men ellers så er det å ha NOK utskifting av olje i lagerflatene slik at man har en oljefilm og transport av varme.
Kjøpte forresten 6 rykkutjevnere til bakhjulet på XL`n i dag..
den har en tendens til å få rakling/nøkking i kjedet/gearkassa ned devis belastning på høyere gear som går over med høyere last..
Kjøpte forresten 6 rykkutjevnere til bakhjulet på XL`n i dag..
den har en tendens til å få rakling/nøkking i kjedet/gearkassa ned devis belastning på høyere gear som går over med høyere last..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
kjeder meg litt med vindværet ute og vaktuke..
tok en oppdatering på "ride-command" (instrumentpanel)oppdatering til 2022modellene
tok en oppdatering på "ride-command" (instrumentpanel)oppdatering til 2022modellene
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Ja det nærmer seg HPR.(Hardanger Poker-Run) I Rosendal.
.. tok en liten luftfilter service på "bastarden" og sjekket at det var rent "innafor".. egentli greit "åpent".. men greit med litt filter også kurerte samtidig "pisseproblemet" ved full tank i sola..et lite luftehull i "fillerneck"
så nå er den klar til å besøke det flotte Hardanger på Torsdag....
.. tok en liten luftfilter service på "bastarden" og sjekket at det var rent "innafor".. egentli greit "åpent".. men greit med litt filter også kurerte samtidig "pisseproblemet" ved full tank i sola..et lite luftehull i "fillerneck"
så nå er den klar til å besøke det flotte Hardanger på Torsdag....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
har mottatt radiatorbeskyttelse til FTR`n også..
Så da er det litt sikrere med "grusbus"... bare montere en dag i solen da..
Så da er det litt sikrere med "grusbus"... bare montere en dag i solen da..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6993
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Stilige trakter på Bastarden, mye innsugslyd ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Låter mer enn eksosen når man vrir på....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2021
Dette oppsummerer Hardanger nå...
fruktblomstring -turkis vann -grønt-snø på toppene..
fine mc-turer hadde jeg også.
fruktblomstring -turkis vann -grønt-snø på toppene..
fine mc-turer hadde jeg også.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后