Glemte helt å svare på denne posten. Du fikk jo helt rett.cbr1000f skrev: ↑12 sep 2019, 23:07 På min GT-Air har jeg merket meg at når en stenger visiret og åpner så kommer pinlock visiret borti øverste kanten på hjelmen.
Med det resultat at den flytter seg litt nedover og da blir det en glippe nederst på pinlock.
Evt er det bare dytte den opp igjen.
Verdt en sjekk.
Dugg på visir
-
- Innlegg: 296
- Registrert: 18 jul 2017, 11:06
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
- Sted: Oslo
Re: Dugg på visir
-
- Innlegg: 482
- Registrert: 22 feb 2019, 23:21
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Re: Dugg på visir
Har pinlock på shark evo one 2, fungerer utmerket, aldri dugg!
-
- Innlegg: 296
- Registrert: 18 jul 2017, 11:06
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
- Sted: Oslo
Re: Dugg på visir
Som cbr1000f skrev over så er det faktisk et reellt problem på min GT-Air...hver gang jeg åpner visiret nå så skyves pinlocken ned. Det må jo være noe galt et sted...
Re: Dugg på visir
Høres ut som en relativt graverende designfeil med hjelmen etter mitt skjønn...
Har en Neotec selv og aldri opplevd dette.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Dugg på visir
Da har jeg endelig fått montert pinlocken. Men jeg må nesten spørre hvordan i all verden jeg skal klare å se om den ligger inntil eller ikke Jeg har ikke sjans til å se om det er tett eller ikke. Jeg syns den ligger litt i spenn, men kan ikke si jeg ser om det er luft på innsiden eller ikke. Noen tips til hvordan jeg kan se det? Om ikke finner jeg det ut i morgen tidlig når jeg skal ut å kjøre
Re: Dugg på visir
Det vil jo være luft på innsiden uansett... om du ikke monterte den i et vakuum. Men jeg skjønner hva du menerPWL skrev: ↑23 sep 2019, 22:10 Da har jeg endelig fått montert pinlocken. Men jeg må nesten spørre hvordan i all verden jeg skal klare å se om den ligger inntil eller ikke Jeg har ikke sjans til å se om det er tett eller ikke. Jeg syns den ligger litt i spenn, men kan ikke si jeg ser om det er luft på innsiden eller ikke. Noen tips til hvordan jeg kan se det? Om ikke finner jeg det ut i morgen tidlig når jeg skal ut å kjøre
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dugg på visir
Bruk f.eks. en tannpirker og kjenn etter med den om gummilista ligger inntil hjelmvisiret. Oppdager du en glippe finner du en tang og vrir forsiktig på plastknottene som Pinlockvisiret er festet på til du kjenner at det legger seg tett inntil hovedvisiret.
Festplastknottene er laget slik at de slakker og strammer Pinlockvisiret alt etter hvilken vei du skrur disse.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Dugg på visir
Tja, godt poeng det! Det skal få lov å være luft da, så lenge det er tett
Re: Dugg på visir
Da var turen tatt til toget og det gikk helt duggfritt Tok til og med å dro på et skikkelig utpust uten at det ble noe som helst dugg på visiret. Nå er det ganske mye kaldere allerede også, så det fungerte imponerende bra!