Svolp sine eventyr!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Hei og Hallo!

Blogg er litt artig syntes jeg, både for min del da det er gøy og gå tilbake og se på meninger og uttalelser som garantert forandrer seg i løpe av tiden som går. Sikkert for andre også som liker og lese litt om hverdagen til likesinnende.

Kenneth heter jeg, 30år gammel sørlendig som har bodd både nordpå, østpå, sørpå og er nå bosatt på vestlandet i stavanger.
Er utdannet kokk etter og ha gått læretid i Oslo men begynte og jobbe i Rogaland brann og redning våren 2008 og kan med hånda på hjerte si at jeg ALDRI kan tenke meg og drive med noe annet, ser for meg og bli gammel i yrket.

Det var meg, så over til litt mer artig lesning!
Svartn er en blid og fornøyd Suzuki GSF650S som har vært i mitt eierskap siden Februar 09 etter at jeg prutet til jeg ble flau og enda litt til. Fikk sykkelen til en meget god pris og valget mitt på motorsykkel etter at jeg tok tung lappen sommeren 08 stod mellom en v-strom eller en bandit og jeg må si at jeg ikke angrer. Telleren stod på 17.000km og årstallet da den trillet stolt og blank ut av fabrikken var i 2005.
Etter første sesong i sammen står nå telleren på ca 24.000km og har hvert ganske mange plasser rundt om i norge og har gode minner og ser fram til neste sesong. Svartn ble satt vekk for vinteren 26.okt da været her i stavanger begynner og bli fryktelig rufsete og høsten legger sine spor i veibanen i form av kvister og bløte blader.

Svartn er litt sjenert så bildene kommer senere.

Nå som vi går inn i vinterhalvåret er planlegging i full sving, neste år har svartn gått med på og kjøre lindesnes/nordkapp tur/retur og vi er til nå en gruppe på 4stk som om dagen setter opp veivalg eller plasser den enkelte vil se og oppleve som f.eks trollstigen, giranger, atlanterhavsveien, saltstraumen i bodø osv. Når alt er samlet inn settes ruten opp slik at vi får med oss det meste. Dagene vi har til disposisjon for og blidgjøre den bedre halvdelen er ca 3uker da dette er en guttetur. Andre som har kjørt denne turen sier at da bør vi ha god tid og mulighet for og ta en kjørefri dag eller to hvis tresmaken sniker seg innpå.

Utover det er det igrunn ikke så mye og nevne, liker og lese om mc og lærer stadig noe nytt og er fremdeles ganske fersk på mange områder så dumme spørsmål vil det nok dukke opp på forumet.

Bare for og oppdatere litt har jeg siden første post blitt eldre så det er rettet på samt at den gamle 650 er byttet ut med en ZZR1400 fra Kawasaki! :prf

Hei så lenge
Kenneth
Sist redigert av Svolp den 03 apr 2016, 23:43, redigert 31 ganger totalt.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av AJ »

Svolp skrev:Hei og Hallo!

Blogg er litt artig syntes jeg, både for min del da det er gøy og gå tilbake og se på meninger og uttalelser som garantert forandrer seg i løpe av tiden som går. Sikkert for andre også som liker og lese litt om hverdagen til likesinnende.

Svartn er en blid og fornøyd Suzuki GSF650S som har vært i mitt eierskap siden Februar 09 etter at jeg prutet til jeg ble flau og enda litt til.

Svartn er litt sjenert så bildene kommer senere.
Artig med en ny blogg her :thumleft

Bilder av sykker'n må vel på plass etter hvert og gjerne litt om åssen du ser på den, dvs. god og mindre gode sider, som du gjerne kan skrive litt om f.eks. i denne tråden...

Er egen bildetråd her på Forumet også, forresten... Men det blir muligens kanskje litt vel mye "smør på flesk"... :-

Skal bli interessant å følge med på denne blöggen uansett :drg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av cheron »

Velkommen velkommen :)

Er selv Rogalending og savner kjøreværet "hjemme" ;)

En blogg uten bilder er; :bl3

Skål :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Ragnhild »

Såda, Cheron. Nå må du ikke skremme gutvotten før han har blitt varm i trøya og tørr bak øra. :newbien roter nok fram bilder av Banditen etterhvert. Går sikkert fortere hvis du deler litt av drikkevarene du har tigd av harfur

Pollti

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Pollti »

Holdningene til Cheron bekymrer meg fælt. Donnaen står sikkert ensom og forlatt i garasjen i stummende mørke mens han bæljer i seg øl. Ille sa Nille ! Jeg skulle nok tatt med plastjuletreet hennes og plugget inn det i stikkontakta så hun fikk lys som hun er vant til. :[-(

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Kjekt og høre at dere vil stikke innom i ny og ne :thumleft
Ja, vi går inn i en trist årstid på mange måter men tross alt setter jeg mere pris på og ha alle disse årstidene for du verden så jeg gleder meg når vår/sommer står på hell!

BILDENE KOMMER men sannheten er at jeg faktisk ikke har tatt noen egene bilder av sykkelen i år ](*,)
Er såpass gira at jeg aldri får meg til og stoppe å knipse bilder av svartn men jeg lover at det ikke skal bli noe blogg uten bilder !!!

Så fram til det så får vi dille og dalle litt med sykkel og andre ting, skal forresten sette på miniblinkers slik at sideveskene passe rlit bedre. Det er montert på givireckert til toppboksen og sånne jalla metallfester til dem på siden som må festes på, med de store orginale blinklysene som er på må dem bøyes nedunder for at sideveskene skal passe noe som ser loco ut :eh

Vil ikke ha LEDlys men med pære slik at jeg slipper og tukle så fælt, har tittet litt på nett men er ikke så mye informasjon og finne og i butikken koster det så mye mer. Noen som har noe tips om sider jeg kan handle?

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av cheron »

Ragnhild skrev:Såda, Cheron. Nå må du ikke skremme gutvotten før han har blitt varm i trøya og tørr bak øra. :newbien roter nok fram bilder av Banditen etterhvert. Går sikkert fortere hvis du deler litt av drikkevarene du har tigd av harfur
Delene hans ligger bak i bimmeren de :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Pollti »

Miniblinkers liker jeg ikke. Syntes de er vanskelige å se jeg ?

Ragnhild

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Ragnhild »

Er visst ikke alle som ser vanlige blinkers heller :sorry

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Vell, når det gjelder miniblinkere må jeg si at jeg er mektig imponert. Grunnen til at jeg vil ha pære er for og slippe og sette på et sånt et relee da ledlys har en lavere spenning eller no.
En kompis monterte på miniblinkere med pære og jeg kunne faktisk ikke forskjell når vedkommende kom i mot meg og blinket, det er utrolig hvor godt lys selv de små der lager. Hadde dere først sett en med vanlige "store" klassiske blinklys kontra de små trur jeg at dere hadde blitt imponert.

Jeg vil ha det slik at jeg får montert sideveskene skikkelig da jeg ikke gidder og koste på meg en brenn ny rackert med intigrerte blinklys da jeg liker og skru av rackerten til toppboksen hvis jeg skal kjøre etapper som ikke krever for mye skift.

har hvert på 4 dagerstur kun med tankveske og det er utrolig hvor mye jeg får pakket bare der :)

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
knetrom
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2009, 10:39
Motorsykkelen din: '94 DR 650

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av knetrom »

Sammenlignet du LED vs vanlig fra siden og? Syns mange av LED-lysene er veldig gode rett fram og dårlig til sidene.
'94 Suzuki DR650

Pollti

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Pollti »

Ragnhild skrev:Er visst ikke alle som ser vanlige blinkers heller :sorry


Jeg holdt på å dra rett i ryggen på Cheron jeg fordi jeg så blinklyset for seint. Så kan en jo diskutere avstand, syn og mye annet men generellt så syntes jeg mini blinkers er vanskelige å se.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:
Ragnhild skrev:Er visst ikke alle som ser vanlige blinkers heller :sorry


Jeg holdt på å dra rett i ryggen på Cheron jeg fordi jeg så blinklyset for seint. Så kan en jo diskutere avstand, syn og mye annet men generellt så syntes jeg mini blinkers er vanskelige å se.
For å si det sånn.. Jeg bør få bytta pærer snart.. Har hvite miniblinkere og HVITT lys.... Så er nok ikke synet ditt det er noe galt med gammer'n :banansplit
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Skal sies at jeg ikke så så mye på blinklysa fra siden annet enn når han svingte inn foran meg men som sagt var ikke dette LEDlys men miniblinkere med pære, hvit glass og gul pære. Skal uansett kjøpe selv og se da det ikke koster mer enn rundt 300kr paret så det blir ikke verre enn og lege den i skuffa med alt det andre dilldallet jeg aldri har fått brukt for :bananas

Drev og rotet litt i skapet mitt her i dag når jeg drev og ryddet og fant plutselig en helt ny halvarsson jakke som jeg kjøpte i fjor som jeg hadde glemt helt ut. Den er aldri brukt da jeg fikk en ny en like etterpå som jeg likte bedre. Denne forøvring kostet 2200kr og jeg selger den for 1000, legger ved en link her til kjøp og salg forumet så hvis noen er interesserte er det bare og gi pip, som sagt brenn ny og aldri brukt så jeg må tørre og påstå at 1000kr ikke er så mye for en kvalitetsjakke fra halvarsson. Har selv bukse, jakke, hals fra halvarsson er og veldig fornøyd :)

Her er linken http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=17&t=1398

kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av mekkern »

har miniblinkers bak men dette er med orange glass og 10Watt halogenpære og dette lyser like bra som orginalt om ikke bedre...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar