Min erfaring av Aliexpress.com

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
allettteee
Innlegg: 1
Registrert: 20 jul 2022, 09:44
Motorsykkelen din: Honda

Re: Min erfaring av Aliexpress.com

Legg inn av allettteee »

Har kjøpt mye fra Aliexpress i flere år. Jeg føler det er stort sett ganske trygt, og billig. En sjelden gang har jeg opplevd at selger har endret status til "levert" uten at jeg har mottatt varen. I disse tilfellene åpner du bare en dispute, og du får da pengene tilbake. Har aldri opplevd å fått avslag på en dispute - https://aliexpress.com
Sist redigert av allettteee den 06 aug 2022, 08:37, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min erfaring av Aliexpress.com

Legg inn av Bjerknez »

allettteee skrev: 20 jul 2022, 09:47 Har kjøpt mye fra Aliexpress i flere år. Jeg føler det er stort sett ganske trygt, og billig. En sjelden gang har jeg opplevd at selger har endret status til "levert" uten at jeg har mottatt varen. I disse tilfellene åpner du bare en dispute, og du får da pengene tilbake. Har aldri opplevd å fått avslag på en dispute.
Enig. Men det finnes desverre mange idioter der ute som søker på en ting, sorterer på pris og notorisk velger det billigste som ofte er halvparten av prisen på noe som allerede er veldig billig.

Og hvis man da attpåtill velger og kontakte selger og dermed får avslag eller liten/ingen respons der så dømmer man hele Aliexpress nedenom å hjem, kun grunnet egen dumhet.

Man må nesten løre seg å handle på nett før man gi råd til andre. Jeg har blitt lurt ett par ganger, men Aliexpress ordner alltid opp.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Min erfaring av Aliexpress.com

Legg inn av dypen »

Har handlet masse på nettet som fra aliexpress, eBay, Amazon etc. Har bare gode erfaringer men har hatt en vare med vannskade fra eBay hvor beløpet i sin helhet ble refundert fra PayPal men gikk short på endring i USD kurs. Kjøpte også ett pc batteri en gang som var uten innhold eller bare boksen (blindbatteri) hvor det sto i annonsen uten at eg hadde fått det med meg så min feil. Vil ikke fraråde noen å handle men les godt annonse teksten, frakt pris og ikke minst rating til selger med antall salg og vær forberedt på 25% mva sammen med fraktselskapet sine omkostninger som kommer på toppen. Det kan ta lang tid før du får varen, har opplevd på det meste to måneder men noen ganger raskere vs innenlands pakke med Posten. Anbefales og lykke til :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min erfaring av Aliexpress.com

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 20 jul 2022, 11:05 Har handlet masse på nettet som fra aliexpress, eBay, Amazon etc. Har bare gode erfaringer men har hatt en vare med vannskade fra eBay hvor beløpet i sin helhet ble refundert fra PayPal men gikk short på endring i USD kurs. Kjøpte også ett pc batteri en gang som var uten innhold eller bare boksen (blindbatteri) hvor det sto i annonsen uten at eg hadde fått det med meg så min feil. Vil ikke fraråde noen å handle men les godt annonse teksten, frakt pris og ikke minst rating til selger med antall salg og vær forberedt på 25% mva sammen med fraktselskapet sine omkostninger som kommer på toppen. Det kan ta lang tid før du får varen, har opplevd på det meste to måneder men noen ganger raskere vs innenlands pakke med Posten. Anbefales og lykke til :)
På aliexpress betaler man nå moms når man handler. Etter rundt 1000 stk. pakker har jeg til gode og betale noe som helst annet enn det jeg betalte i nettbutikken til Aliexpress.

Men ellers er jeg enig med deg. Det går som regel bra hvis man er litt våken :thumleft

Svar