Motorsykkel logg, «dypen» …

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

JoeHugin skrev: 14 sep 2022, 08:44 Fire servicer innenfor 15 000km? Årlige, eller er det så kort intervall?
Svarer på spørsmålet siden jeg vet svaret, som er at KTM krever årlige servicer for at garantien skal gjelde.
Ordinære serviceintervall er 15000 med hovedservice hver 30000 km.
Følger man årlig/15000/30000 km servicene forlenges også KTMs redningsforsikring (uten egenandel), som altså automatisk fornyes ved hver service gjennomført på aut. KTMverksted.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

JoeHugin skrev: 14 sep 2022, 08:44 Fire servicer innenfor 15 000km? Årlige, eller er det så kort intervall?
Som AJ skriver … Sykkel’n er nå tre år og første service rett etter kjøp på høsten på 1000 km før vinterlagring 2019, deretter hver høst før vinterlagring og fjerde service nå. Snitt på 5000 km hver sommer i tre år :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Online «KTM SERVICE & SAFETY CHECK» … Tast in VIN og DELIVERY CERTIFICATE NUMBER så ser du full service historikk. Link:
https://ktm.com/en-no/service/Service-a ... check.html
5CCF10D7-540B-4285-98D6-347F38E8C745.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

Og her er servicehistorikken på min :) :
servicehistorikk.JPG
Og som nevnt tidligere i annen tråd så går sykker'n nå bedre enn noen gang :crazy: !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Flott! Orden i sysakene du AJ :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Etter tre år uten å ha fjernet klistremerkene på tanken og Jompa sin jobb med å bytte tankbeskytter fikk jeg lyst til å piffe opp tanken med en litt dekorativ tankbeskytter som er bestilt i kveld for totalt med frakt, mva, handling 8,59 EUR to 89,66 NOK. Se bilde av tank og bestilt tankbeskytter :)
206D634B-F7B4-4596-92F0-01E054722A1F.png
FD1BDEA0-E7DE-4423-A135-E0AE3A4107ED.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg holder et knapp på Techspec jeg da. Skikkelige gummi grips med friksjon som også er tykkere. Loster litt mer, men er verdt det. Har hatt slike på,alle syklene jeg har hatt. :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Har ingen slitasje eller riper på tanken fra kjøreklær eller tankveske, ene alene for det estetiske … Skulle kanskje valgt en annen farge da det er veldig lite orange fra før på sykkel’n …
38993D59-3029-4400-BB24-43119DF66B84.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: dypen’s logg

Legg inn av HeHy »

Må jo ha litt oransje på en ktm ;)

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: dypen’s logg

Legg inn av JoeHugin »

En sort og grå KTM er jo like haram som å bestille en gul Ferrari. :D

Tankpad'en så litt "GULF-farger"-ut? Babyblå og oransje?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av Bjerknez »

Enig i at KTM bør ha litt orange. Men ikke for mye. Jeg mener dte hadde holdt hvis deler av rammen var orange. Å klistre på orange merker gjør det fort værre mener mener jeg. Blir litt som å klistre på et turbomerke på en VW Boble.

Jeg er i utgangspunktet en som ikke liker for mye farger og sort synes jeg er pent, men som JoeHugin sier, så kjøper man ikke en gul ferarri. Den skal være rød :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Får se når tankbeskytter kommer, kanskje den blir liggende i skuffen …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: dypen’s logg

Legg inn av Gammelsmurfen »

Og om du likevel vil ha noe der for å beskytte lakken mot riper, så har 3M folie som er både ekstremt slitesterk og ikke voldsomt synlig heller.
Den kan til og med overlakkeres, selv om det neppe skjer i dette tilfellet.
Jeg har brukt det på enden av tanken nederst mot sete hvor det er mest kontakt, tankvesken min har jeg enda ikke brukt... men jeg har likevel tankbeskytter oppå i sånn epoxy-materiale som tåler det meste.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: dypen’s logg

Legg inn av Jompa »

Sånn folie som denne?
20221010_203313.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har sagt dette tidligere. Men folie beskytter riktignok lakken mot riper, men folien er mykere enn lakken under og vil bli veldig ripete på sikt. Så rent estetisk er folie bare tull synes jeg.

Man kan ikke unngå å få riper på utsatte steder. Lakken kan man lett polere blank igjen, men skal man bytte folie blir det fort mer styr.

Svar