Motorsykkel logg, «dypen» …

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Apropos kombinasjonsbryter på min K1600 så legger jeg ved to bilder, det første viser venstre side med integrert bryter for ekstralys den på venstre side på toppen ved siden av nødblinken.

Høyre kombinasjonsbryter vises på bilde 2 med bryter for betjening av sentrallås den øverste på toppen. Kombinasjonsbryter for sykler uten sentrallås og ekstralys fra fabrikk har ikke disse to bryterne, der leveres kombinasjonsbryter uten på eget delenummer.

Diskusjonstråd vedrørende fusk på blinklys bryter …
viewtopic.php?p=427892#p427892
573831BA-C249-4A3C-8CF9-53E999591830.jpeg
77B81A53-0B10-49EF-A022-A4CD78A2DAEB.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4730
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av FredrikE24 »

Om du tar og studerer de andre bryterne der med lupe, så kan det være du finner typebetegnelsen på den. Var slik jeg fant ut at det var ITT K12 brytere på min sykkel. Kan godt tenke meg at det er ITT som har laget de andre der og.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Min motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 21 jun 2023, 20:03 Om du tar og studerer de andre bryterne der med lupe, så kan det være du finner typebetegnelsen på den. Var slik jeg fant ut at det var ITT K12 brytere på min sykkel. Kan godt tenke meg at det er ITT som har laget de andre der og.
Takker for veldig god info i begge trådene @FredrikE24 :thumleft

Hvis jeg må gjøre noe med en av kombinasjonsbryterne blir det til vinteren da skissert løsning er overkommelig både jobbmessig og ikke minst pris :)

Pris på høyre og venstre kombinasjonsbryter omtales ikke her men det er penger jeg helt klart kan bruke på noe annet :D
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Turen til Rundkiosken på Gjøvik i dag ble faktisk på 370 kilometer med BMW’n :)
IMG_4349.jpeg
IMG_4354.jpeg
IMG_4351.jpeg
IMG_4352.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Etter en runde med VD40 forrige dagen har blinklysbryter’n funka helt fint i dag så fornøyd med det :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Ser min SW-MOTECH tankveske fra KTM’n også kan brukes på K1600’n men da må det monteres «Bags-Connection BMW Screwless EVO tank ring» som jeg finner for BMW R men ikke dedikert for K … Bilde av ringen viser att det ikke går om hverandre … de fire innvendig skruefestene ser like ut men ikke innfesting for tanklokket.
87E23C9C-614A-4CFB-BA70-D43D2E00BF6B.jpeg
C687102D-BF30-42DD-A56E-75B7CF837306.jpeg
2992E511-CB18-4C79-9ECC-2D87BC651064.jpeg
DEAD6281-68D1-432C-AFA2-E93141273A30.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Da fant jeg en løsning på feste for min SW-Motech tankveske som passer da det ikke selges til K1600 men kit (festering med tanklokk-ring og bolter) til R1200GS 2009 - 2012 passer på min. Bilde viser også att det ser likt ut på oversiden ved innfesting til lokket.

https://sw-motech.com/en/bike/BMW/R1200 ... 022740.htm

https://www.agm.no/sw-motech/trt.00.640 ... 00gs-09-12

5E8BEEDE-0848-4455-8863-8DD7797E97DF.jpeg

AE549457-37BA-479C-AA33-A47D0AA0935A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Kom over ett bilde her av en K1600 med «tail bag» … Det har jo jeg liggende, kjøpte en til 1050’n når jeg hadde den og den sitter som ett skudd :thumleft
5172AC5B-AADA-4218-82F0-01C8DA3F82A8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Måtte fram med en gammel Windows PC … Oppdatering av BMW Motorrad Navigator IV er på plass :)
IMG_4365.jpeg
IMG_4366.jpeg
IMG_4367.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Det er en del eller noe som er annerledes på en K1600 vs sykler jeg har hatt tidligere som jeg ikke har fått svar på før nå når jeg leste svar på ett innlegg fra FB hvor en ønsker «kjøpe tips» for brukt K1600 2011 modell.

En ting som jeg fra dag en har stusset litt over er spesielt gassrespons under start og krypkjøring som jeg slo meg til ro med var «brukerfeil» … men det er det ikke her er faktisk svaret :thumleft

Tar meg den frihet å kopiere inn svarene fra en og samme person der han svarer tre ganger i tråden, veldig oppklarende for meg selv om jeg har lest mye av det han skriver fra andre hold.

Svar 1
Service history is where its at. Make sure its not just mileage based, but time based. If they haven’t done the miles, make sure its been serviced annually regardless.
Your major service intervals are every 30,000km, so if its closing in on one of those milestones, use it as negotiation point. Its a big $ service, so use the leverage.
The 2011-13’s had the first generation slipper clutch. People buying them complain about the drive train backlash. Its fine. They don’t fail, despite the banging and clunking. It’ll take you a good 2 to 3 months to retrain your wrist to be more sensitive on the e-throttle. You’ll suddenly realise in a couple of months you can’t remember the last time you heard the drive train crash. The throttle takes so time to get use to, its annoying but its worth it.
Ive been suggesting to people for years, forget everything you think you know about riding a big bike. The K1600 bends the laws of physics. You’ll find yourself doing stuff that you’d only do a bike a third of the size. Also know that unlike your typical motorcycle, you don’t need to ride in the top part of the rev range. 3/4 of your available power and torque are Onn tap from 1500rpm, thats 600rpm above idle. If your changing gears and riding above 4500rpm, your just making noise and burning fuel. They’ll do sweet gear changes between 3000-4000rpm like a car. You’ll find the gearbox “clunkiness” is also minimal around there as well. You’ll still leave almost anything without NASA painted on the side for dead in the traffic as well.
The first gen bikes are a little more unrefined than the later bikes, they take a little more training you, then you get use to them, They probably have a slightly more aggressive power curve and can be the most fun to ride when your one with the bike. If you don’t threaten to sell it at lest once int he first three months your not learning. Stick with it, because it suddenly click and you’ll wonder why you never brought one earlier.
Nothing much major goes wrong. The early bikes had issue with handlebar switches failing. If its failed, its probably been upgraded to a newer version. The difference is internal so there no visual clue. People whinge about coil packs failing. Yeah they occasionally fail, its normal #4 or #6. If you can use a screw driver and have some patience they are easily replaceable yourself.
Know for the first year or so until you get your throttle control sorted, they’ll go through rear tyres like a fat kid through donuts. Tyres these days are better and last longer than they did when the bikes were first released, and generally would last a service interval.
Like any motorcycle, ride it. If it feels good, and the service history stacks up, buy it. If your guts says no, then move on. Theres plenty out there to look at.
Svar 2
I’d always suggest that a high mileage bike thats been owned by an enthusiast and well maintained is much better than a garage princess. If your only doing a weekend coffee shop rides with friends and the occasional tip, then high mileage bikes can save you a fortune on purchase and your use is barely going to add much to them. If your a regular rider, then sure, look for something with lower mileage so you can rack it up yourself.
Svar 3
Service record is good….but this is a Mk1…..so…front wheel bearings/ water pump/electrics/oil consumption/ignition coils/valve clearances/ radiator cleanliness (very important)
All need close scrutiny……
It’s not all bad news….it’s a great bike
But you need to go into it “eyes wide open”.
If you have a full service history then your half way there…..
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37947
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av AJ »

Interessant sitat og i tråd med hva jeg selv mener:
I’d always suggest that a high mileage bike thats been owned by an enthusiast and well maintained is much better than a garage princess. If your only doing a weekend coffee shop rides with friends and the occasional tip, then high mileage bikes can save you a fortune on purchase and your use is barely going to add much to them. If your a regular rider, then sure, look for something with lower mileage so you can rack it up yourself.
Er klar over at jeg er i mindretall uten at jeg bryr meg om det :[-( :crazy: .

Jeg har en mistanke om at mange "garasjeprinsesser" knapt er kjørt driftsvarme. En smule overdrevet, selvfølgelig. Men likevel heller ikke langt fra sannheten i mange tilfeller.
Vet også om flere interessante "garasjeprinsesser", som ikke ahr vært i bruk på flere år. Synd, fordi disse står seg sett og slett ihjel...
Og mye må antakelig sjekkes før en tar sjansen på en lengre problemfri tur.

En sykkel med (relativt) høy kjørelengde og en eier siden ny har, etter mitt syn, mange åpenbare fordeler. En av disse fordelene er som det nevnes i sitatet, nemlig en entusiastisk eier som følger opp sykkelen på en god måte i det aller fleste tilfeller.
Høy kjørelengde viser jo naturligvis også at sykkelen er mye brukt av en eier som vi må ha grunn til å tro er godt fornøyd med sykkelen, som åpenbart må ha fungert godt uten driftsproblemer.

Men som det er nevnt av flere så påføres selvfølgelig en sykkel slitasje ved bruk. Men trolig til det bedre opp til en viss km.stand.
Og med det mener jeg at bevegelige deler "slipes til" og tilpasses og motoren får som regel en mykere gange og uten særlig tvil, slik jeg har opplevd på nye sykler jeg har hatt, at bensinforbruket faktisk går ned etter hvert som sykkelen får en god del km. på telleren.
Man kan gjerne si at helheten blir større enn summen av delene etter hvert som ting går seg til.

Og når er en motorsykkel i sin "beste alder", slik vi gjerne omtaler folk vi kjenner?
Jeg har jo påstått at jeg har tydelig merket at 50K har vært en magisk grense for mine to 1290’er og opplevde noe av det samme med TDM’en jeg hadde i sin tid.

Nå har den 1290’en jeg har nå gått 73K, bruker 0,43 – 0,45 på de ikke så veldig lange turene den har tilbakelagt så langt denne sesongen – den lengste turen med passasjer og bagasje t/r Beitostølen, passasjer uten bagasje t/r Lillehammer og Fetsund. Ellers kjøring i nærområdet, dvs. Nittedal, Jevnaker, Hønefoss osv.
Da den var ny var forbruket tett opp mot 0,5.
Så min erfaring er at enkelte lett målbare ting som nettopp drivstofforbruket kan brukes som et gyldig argument på at høy km.stand, tross den uunngåelige slitasjen en forbrenningsmotor påføres, har sine fordeler.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Han har helt klart mange gode og riktige poeng her, det verste med såkalte «garasjeprinsesser» må være att eier fullstendig overser årlig service eller service i det hele tatt da sykkel’n går så lite. For å kompensere for manglende service klarer de å bytte olje evt en kompis hjelper til.

Når det gjelder sykler som blir brukt og har regelmessig service av en eier over flere år blir selvfølgelig deler som er utslitt, deler som på en eller annen måte ikke fungerer lengre reparert eller byttet, eier vil jo det skal være i orden. Har du ett normalt forhold til dette samler du ikke på feil og skavanker.

Vi har vært inne på dette før med sykler som bytter eier hvert år eller oftere, ingen tar ansvar, ingen ønsker eller har råd til å holde sykkel’n i god stand og da er det kanskje du som står der med utgiftene.

@AJ har poenget her :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37947
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av AJ »

Kan legge til at ingen av mine 1290'er har hatt målbart oljeforbruk mellom skiftene.
Så skal det legges til at jeg alltid har byttet olje og filter mellom serviceintervallene.
Billig og enkelt for å holde motoren i best mulig form lengst mulig :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Er ikke engstelig for å kjøre 5 - 10k på ett oljeskift på en sommer men du har byttet oftere eller …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37947
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 30 jun 2023, 19:12 Er ikke engstelig for å kjøre 5 - 10k på ett oljeskift på en sommer men du har byttet oftere eller …
Bytter etter sånn ca. 7500 km.
Sikkert ikke nødvendig, men gjør det likevel siden olje og filter ikke er store kostnaden.

Mindre 1290 kjøring i år, så da bytter jeg nok selv samtidig som jeg tar hovedservice. Har for øvrig gjort dette selv de to siste gangene siden verkstedet har momenttiltrekkingen i armen og ikke i nøkkelen ...
Dvs. at de skrur til filterskruene og tappepluggen med altfor høyt moment.
Har opplevd at jeg må bruke hammer for å få løs skruene. Men det synes ikke å hjelpe at man påpeker dette til verkstedfolkene heller...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar