Mulig godt forsikringstilbud på din MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Hei,

Har i en periode nå vært medlem av Mcsiden, det hele startet jo med at jeg hadde et megaønske om å ta mc-lappen, og var på utkikk etter en ledsager som hadde mulighet til å hjelpe meg med litt kjøring, ettersom at det ble alt for dyrt å skulle ta hele opplæringen via en skole, haha.. Etterhvert har jo det gått i å ny og ne se på de forskjellige innleggene som blir lagt ut, hovedsaklig rundt sommerstid da det er mest aktivitet her i heimen rundt det å kjør en sykkel, og må ærlig si at jeg har tatt en god del lærdom fra siden her. Har også blitt kjent med enkelte som jeg har møtt på privaten, og det har gjort at generelt hele sykkel-opplevelsen har vært helt suveren.

Men nå kommer det som vi fleste av oss ikke er så altfor glad i, forsikring og prisen på evt en forsikring til sykkel.. Heldig som jeg er, så eier jeg en Ninja 250r, som ikke har noe spesielt mye til hestekrefter, ergo så er ikke prisen jeg betaler i nærheten av hva andre betaler på sine sykler, men nonetheless så er pris og hva man får dekt noe viktig. Derfor har jeg nå fått muligheten til å tilby alle her inne på Mcsiden en mulighet til å få et utrolig godt forsikringstilbud fra meg, med rabatter helt opp til 35%! :yeyeye

For de som er interessert, så kan dere bare sende meg en pm med deres nummer/kommentere pm, så tar jeg kontakt fortløpende :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

I utgangspunktet en god tanke, men et nytt medlem med veldig få poster som plutselig skal selge forsikringer til fantastiske priser er ikke noe jeg fester veldig stor lit til. Dette anser jeg som snikreklame.

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Hei Bjerknez,

Leit at du tenker det.. Posten her er heldigvis godkjent av admin (AJ), og tenkte at det kunne være en fin mulighet for folk flest her inne, tilbudet er ikke bindende, og prisen man får oppgitt med rabattene er heller ikke noe lokketilbud. :)

Har som sagt ikke skrevet noe om hvilket selskapet det tilhører til osv, slik at det ikke blir noe "snikreklame" rettet mot selskapet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

Som nevnt i utgangspunktet en bra greie, men et nytt medlem med 13 poster som plutselig dukker opp fra intet og skal selge noe er ikke noe som gir "tyngde" for å si det sånn.

Men har AJ godkjent det så er det jo bare å kjøre på. Jeg tviler uansett på at du får gjort noe med min forsikring, men jeg skal sagtens gi deg et forsøk, så får vi se om det stemmer det du sier. Sender deg PM :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av AJ »

Så, så Bjerknez... :[-X ;) .

Ingen snikreklame så lenge intet selskapsnavn er nevnt.
Trådstarter, som for øvrig opprettet brukerkontoen i 2017, har vært i dialog med meg og fikk go for å lage denne tråden.
Nettopp for å kunne gi gode forsikringstilbud til de som tar kontakt med ham.

Brukere her inne må gjerne komme med eksempler på sine egne "gyldne" forsikringsavtaler og sammenligne med de trådstarter kan tilby gjennom sine forbindelser, om det er egen arbeidsgiver eller andre.

Det jeg kommer til å slå ned på i tråder som denne er om brukeren bruker hvert innlegg på rekke og rad til å linke til samme kommersielle sider hvor vedkommende har stor egeninteresse eller liten relevans til MC.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 11 feb 2020, 15:14 Så, så Bjerknez... :[-X ;) .

Ingen snikreklame så lenge intet selskapsnavn er nevnt.
Trådstarter, som for øvrig opprettet brukerkontoen i 2017, har vært i dialog med meg og fikk go for å lage denne tråden.
Nettopp for å kunne gi gode forsikringstilbud til de som tar kontakt med ham.

Brukere her inne må gjerne komme med eksempler på sine egne "gyldne" forsikringsavtaler og sammenligne med de trådstarter kan tilby gjennom sine forbindelser, om det er egen arbeidsgiver eller andre.

Det jeg kommer til å slå ned på i tråder som denne er om brukeren bruker hvert innlegg på rekke og rad til å linke til samme kommersielle sider hvor vedkommende har stor egeninteresse eller liten relevans til MC.
Har du gitt han lov så er det jo greit. Men det kunne jo ikke jeg vite...

Dessuten så synes jeg ikek det var rart at jeg reagerte på denne posten. At det er egeninteresse her bør det vel ikke så noe tvil om heller. Men det er greit... jeg har sendt han PM så skal vi se hvor fantastisk tilbudet blir. Jeg tør vedde en kvast blomster på at han ikke kommer i nærheten av hva jeg betaler i dag :knegg

Å skulel det hende han havnet noen hundrelapper under det jeg betaler i dag, så vil det uansett ikke lønne seg for min del, da jeg mister medlemsfordeler. Så tilbudet han kommer med bør faktisk være så fantastisk at jeg ikke tror det er mulig.

Jeg ønsker heller ikke å forsikre sykkelen min i et noname forsikringsselskap fra Toten.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 11 feb 2020, 15:24 Men det er greit... jeg har sendt han PM så skal vi se hvor fantastisk tilbudet blir. Jeg tør vedde en kvast blomster på at han ikke kommer i nærheten av hva jeg betaler i dag :knegg
Så bra :thumleft !
Da har du en "gylden" avtale. Ingenting bedre enn det :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

Sist jeg snakket med en forsikringsagent som var veldig overbevisende på at jeg skulle få et meget godt tilbud, så ble han skuffet. Han trodde faktisk jeg holdt han for narr når jeg sa hva jeg betalte i dag. Helt til jeg sendte han beviset :)

Har ikke hørt noe mer fra han for å si det sånn :)

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Haha, lar vær å si navnet til selskapet for reklamens skyld :p men du skal selvfølgelig få svar på hvilket selskapet det gjelder over melding om du ønsker det! :)

og selvfølgelig skal AJ/alle andre få vite det også om det er ønskelig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av AJ »

Bra det er konkurranse som virker i dette markedet :thumleft .
Mange penger å spare om man undersøker litt og gjøre riktige valg.
Og de som priser seg ut hører man gjerne ikke mer fra... ;) .
Sånn er det bare.
Men det kan jo hende noen får en vekker når de får se et tilbud de ikke matcher og finner rom for justeringer for igjen å bli konkurransedyktige.
Ingenting er bedre enn prisfastsettingsmarkeder som funker :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Helt enig AJ, man har som sagt ingenting å tape på at man sjekker tilbud fra forskjellige selskaper, enten så vet man at man har det beste av det beste, ellers så har man fått et såppas godt tilbud til et nytt selskap at det kan være verdt bryet å skifte :P

Personlig syns jeg det er veldig interessant dette med "priskrig" blandt oss selskaper, merker fort at prisene på enkelte ting plutselig detter kraftig ned, og dette skyldes jo etterspørsel i markedet og dårlig prising i selskapet fra før av, så det er som du sier.. Selskapene prøver alltid å presse ned prisene sine, samtidig som de jobber med vilkårene :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan meddelle at tilbudet jeg fikk faktisk var langt bedre enn forventet. Men ikke helt på høyde med det jeg har i dag totalt sett. Jeg vet hvilket forsikringsselskap de ter snakk om men gidder ikke å være dne første som blåser ut dette. Men jeg kan si at det er et veldig kjent selskap :)

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Har nå sendt ett totaltilbud til Bjerknez, om han ønsker å si evt pris på kun MC så får det være opp til han :)

Om det er noen flere som ønsker å kun sjekke pris, så bare send pm! Tilbudet er ikke bindende, og det er som sagt heller ikke et lokketilbud - Så rabattene man får er varende så lenge man er kunde.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

Nå er det ikke kun mc prisen som er viktig men totalprisen. Å der må jeg så langt si etter å ha studert siste tilbud at du tapte med glans. Trafikkforsikringsavgiften var ikke medregnet i første tilbud jeg fikk og denne alene dro opp ganske mange tusen.

Slett ikke det dårligste tilbudet jeg har fått, men allikevel ble du langt dyrere totalsett.

Nå er det vel heller ikke slik at du jobber i Storebrand? Ut fra mailen jeg fikk samarbeider du med storebrand og utgir deg for å være "DS Forsikring"?

Tilbud jeg har fått tidligere fra storebrand ser nemlig helt annerledes ut. Sikkert ganske vanlig dette, men bare noe jeg beit meg merke i :)

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Hei,

Ds forsikring er i en eksklusiv avtale med Storebrand, men ønsker helst ikke å gi detaljert inn i dette pga reklamering :)
Som sagt så var alt satt opp med "Super" dekning til deg, og vil ikke si at vi tapte med glans :P når det ble såppas grovt regnet grunnet en del mangel på info.

Svar