Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Tror Ragnhild beskrev det i ett par innleg over hva jeg ville prøvd først :) Falsk luft er noe drit...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Jeg skal få sjekka det. Kan liksom ikke se for meg det heller, siden verkstedet hadde ute forgasserrekka og reingjorde samtlige 'gassere sist vår. Den ble ikke noe likere av det. Kawaspesialisten påstår at det er temmelig vanskelig - og grisedyrt - å få fatt på nye membraner.

Noen stor sak er det jo ikke. Så snart den har blitt passe lunka, går den helt greit. Men den nøler litt ved pådrag, og må ha halv choke iallefall de 10 første minuttene...det er jo LITT irriterende!!

:-k
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Ragnhild

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Ragnhild »

Panther'n brant to coiler, og den tredje er sikkert brent den òg, har bare ikke gjort no for å finne ut av det. Men han hadde no med det elektriske. Fant noen ledningsbrudd rundt om kring, men han ladda ikke ordentlig, og virka noe usikker på hvor mye strøm han ville gi. Men om det virka inn på tomgang på kald motor :vetikke
Neste prosjekt blir vel å gjøre som Jalmar gjorde med Gamle, ta ned hele sykkelen og bygge den opp i gjen. Spørs om ynglingen fremdeles vil skru :-k

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av hansraymond »

Nordlenningen skrev:Jeg fant en test fra "Bike", tror jeg - har den et sted, hvor det står at Z 650 F har vesentlig bedre ramme osv. enn Z 900 og Z1000. Derfor kunne den kjøres hvassere i kurver, sjøl om storebrødrene har bedre bunndrag og meir power. Den kjører langt bedre enn CB 750, og jeg er ingen svingkryper lenger, så den holder for meg. GoldWingene derimot, skrapa nedi støtt og stadig. Jeg har kjørt en god del Z 1000 J. Den siste knatra broder'n motoren på under en ferietur i Sverige. Den ble reparert i Gøteborg, borra til litt over 1100 ccm, satt på høykomp.stempler, kraftigere råder, porta og satt inn støre ventiler med hardere fjærer og en kraftigere clutch. Jeg kjente ikke sykkel'n igjen da jeg fikk den!! De oppga at den bremsa nesten 130 hk i benk...men bakramma og forgaffelen var den samme, og satte heilt klare begrensninger for morroa. Men jeg likte 1000 J'ene godt - bare man ikke gikk for tunngt inn i svingene med for tung last, så gikk det "som på skinner".. Har også kjørt litt ZXR 1100 ( håper bokstavene er rett..), en skikkelig lettkjørt sak, som var kjapp til å løfte framhjulet!

Men se på denne - broder'n hadde en Triumph Daytona 955i. Jeg lånte den et par dager sommeren -08. En virkelig fin sak, men et heilt herlig bunndrag. Og stabil som et fjell. Med den potta som sto på ( ikke original ), ga den fra seg et barytonraut så det holdt. Skikkelig Vestfjordokse...men nå er den solgt til Bergen, tror jeg. Den ble LITT for sammenkrøpet for meg - hadde det ikke vært for det, så hadde den nok vært i mitt eie nå!!


hey ! du Nordlenningen?
er du fra Lofoten? ser det er Svinøya i Svolvær du har tatt bildene av Triumphen fra, ;) ;-)
enig med Cheron: det er flotte sykler og de går godt..! :thumleft :knegg

Bilde
Sist redigert av hansraymond den 06 nov 2009, 20:52, redigert 1 gang totalt.
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Ragnhild

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Ragnhild »

HansRaymond
Hvis du fikser på bildet sånn at det blir mindre, dvs maks 800 piksler bredt, så får vi se den "Gule fare" i all sin velde. Da slipper vi å klikke en ekstra gang, vettu :)

Var liksom det jeg trodde, at den grå Triumphen sto på kaia i Svolvær.

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av hansraymond »

men det bildet er jo samme jeg brukte på det gamle verksted-innlegget mitt?? og Da funka den.. :scratch
okey prøver å endre på den da,,, :knegg
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Hadde du tatt img så..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Ragnhild »

HansRaymond :thumleft

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av hansraymond »

cheron skrev:Hadde du tatt img så..
joda men hjalp ikke det... den var for stor nå plutselig?? funka jo før..
og data-en går amokk cursor hopper opp og ned for eget forgodtbefinnende.. argh.
bruker lang tid på å skrive for jeg må korrigere hele tida... ](*,) ](*,)
feks klippe /lime inn blir helt umulig :ills
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Skaff deg mus
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Ragnhild »

Bilde Hans Raymond

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Var ute og lufta irsksetter- frøkna...jada, jeg har hund, og jeg går på jakt også! Det er EN av de andre lidenskapene mine....Joda HansRaymond, det er Svinøya - og jeg er utflytta lofotværing. Broder'n bor i Henningsvær. Tror han funderer på en Yamaha 1300, som han påstår er den beste allroundmc'en sett i et globalt perspektiv ( intet mindre!! )! Han har hatt en. Som ble solgt. Og deretter kom Daytona'en inn i bildet, men en person på 1,92 m og ....noen kg meir enn meg, sammenknørva på en Daytona, virker LITT smårart.

Er du fra Lofoten??
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av hansraymond »

Jepp er fra Stamsund, og mamma bor Kabelvåg.. pluss har to søstre i Svolvær, og æ utfløtta sjøl til Drammen for snart 11 år sia,,
Enig med dæ ja, den sykkelen blir litt liten sånn for store/høye personer.. og styre/sittevinkelen er ikke gunstig over lengre tid,,,
men dæven så det går.. ;e
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Yepp,artig sak. Jeg fikk iallefall såpass sansen for 3-sylindringan at ST'en står på min liste. Det gjør forøvrig Honda VFR800 og CBR 1100 XX også - de har jeg aldri kjørt, men har hørt "fra sikre kilder" at det er en kjempebra mc'er. Jeg er litt sånn delt på om jeg skal gå for en noen år gammel mc for å ta vare på, eller nyere teknikk. Det skal enten være en klassisk mc, eller en sportstourer.

For øvrig en veldig fin sak, den Triumph'en din. Det må være skøy å kunne mikse hobby og yrke... Jeg liker å mekke, men har a) ingen plass å gjøre det og b)mangler kunnskap til å gjøre de store inngrepene. Det gjør det litt verre å ta skikkelig vare på en eldre klassiker...
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Er nok ikke hans ;) Det var en kunde sykkel vi hadde på verkstedet i fjor... :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar