Kuleberg's Intruder 1400

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Intruder »

Unnskyld Kuleberg,er spent på hvordan det går med prosjektet ditt,går
jo mot sommer og lysere tider. :thumleft
Og er jo interessant det som skjer innenfor familien Intruder,og
særlig med "BIG BROTHER "...!! :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

heisann. Morro å høre at det er interesse for tråden =)
Har polert opp brytere og væskebehodlere på styret, noe som var en kjeeeeempejobb. Har også fått til å pusse nedre del av framgaffelen som var begynt å bli stygg. Brukte en slik grov pusseduk siden disse børstet, slik beholder jeg børstestripene
Har også fjernet tikkinga, som viste seg å være dekompresjons-systemet som hadde hengt seg opp bare. Laget en tråd om dette på forumet her.
Har fjernet skiltlyset og flyttet opp skiltet opp mot baklykta. Har heldigvis den gamle typen skilt som ikke er så stort som di nye :thumleft
Fjernet veskebøylene, modifiserte den ene veska slik at den er festet litt lenger freme enn vanlig, og slik at jeg ikke trenger ei veske på hver side.

Ellers har jeg montert:
Dragbar 90cm bredt. (Lagt intern kabling)
Nye bullet håndtak. (Måtte tilpasses litt i forhold til wirefeste)
Nye speil.
Tankpad i skinn.
Speedometer som viser km/t istede for miles.
LED blinklys (måtte stresse en del med nytt relè og resistorer)


Så nå gleder jeg meg masse til å få byttet olje/filter, plugger og luftfilter, og kjøre av gårde når veiene en dag blir tørre :)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av cheron »

kuleberg skrev: Så nå gleder jeg meg masse til å få byttet olje/filter, plugger og luftfilter, og kjøre av gårde når veiene en dag blir tørre :)
Tviler ikke ett sekund! :thumleft

Høres bra ut dette prosjektet. Men en prosjektråd uten bilder er verdiløs ;-) ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

det er et bilde på side 2 i tråden. legger inn ettil her. har lite med bilder av sykkelen slik den har blitt nå. ser for meg at det blir en del fler så fort den triller ut av garasjen.
Nå blir det spennende å se om dette er sykkel for meg, med tanke på at jeg skal ut i første sesong på sykkel. Trivs jeg på den, er det stor sjanse for at det blir 240 bakdekk til høsten.

her er ett bilde til fra siden slik den står klemt i et hjørne i garasjen per i dag:
Bilde

er litt rotete med orginale bremseslanger, og ikke minst rotete rundt sykkelen som gir et dårlig inntrykk.
Er også sugen på noen bakdempere som er enda kortere en di som er satt å nå, men er litt redd den siste lille komforten skal forsvinne med kortere vandring bak.
Er også en smule missfornøyd med salen som står på. Den er veldig hard, og jeg savner en ørliten kant bak som gir meg litt mer sete-følelse.


Slik den har blitt nå, må jeg si jeg er mest fornøyd med blinklysene som er veldig diskrè. Liker også den måten di har laget til festene for gaffelen. skal lage til et bilde der jeg samler alle deler som er mintert på sykkelen også så dere ser hva som er montert av uorginalt

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Relax »

Cool sykkel :thumleft
Jeg vurderte seriøst å kjøpe en slik for noen år siden. De er noe av det råere når det gjelder bunndrag og de er raske også blandt cruisere! Og de ser coole ut!
Flott jobb......thanks for sharing!

:-)
"Do the right thing"

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

jo takker så mye =)
jeg ser fram til å kunne ta den ut å få litt bedre bilder av den å legge ut.
er ny når det gjelder mc, så har ikke påkostet den alt for mye. vil først se om dette er noe sykkel for meg. Hvis det er det så vil nok ny lakk, bredere bakdekk og bredere gaffel framme komme på før neste sesong. men aldri godt å vite, kansje jeg finner ut at dette ikke er sykkelen for meg.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Intruder »

Må bare ønske deg lykke til videre,er bra ikke alle er født med ti tommeltotter som meg..
Unntatt bl.a. AJ som har max 9. :notlistening :mk 8)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

ser det er veldig mange østover på forumskartet og svært få her i sør. Planen er sommerferie i trøndelag på sykkelen i sommer. Ser for meg at det blir en hard tur, men regner med 2 overnattinger hver vei så tror det skal gå sånn passe greit. Hadde håpet å kombinere turen med et eventuelt forumtreff, så tenkte å få i gang dette når ferien er planlagt. Har en onkel som kjører xz9r, og et par på jobb som kjører harley og marauder, ellers så kjenner jeg ikke noen som kjører annet en KTM leke-sykler, så håper å treffe på litt folk til våren som jeg kan kjøre med her i distriktet..

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Intruder »

Om ikke forumtreff passer er det jo møteplasser hver kveld på f.eks Skibladnerbrygga,dere er
jo velkommen dit f.eks. :D :[-o< :=D>
Kanskje får dere se Mjøsas hvite dame også.......... :oh (spøkelse)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

veldig dårlig bilde her da, men har å flyttet ned speilene så di er under styret istede for over, for å få en bedre look, etter min smak. Liker ikke når speilene stikker langt over, og liker å ha noe som ikke alle andre har ;)

Bilde


har også fått jakka mi som jeg bestilte fra statene. Er ei Scorpion Stinger. Veeeldig fornøyd med den, og den så mye bedre ut enn den gjore på bildene, samt at den hadde uttagbar beskyttelse og innerfòr, og perforert front.
Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Globe »

Ser bra ut dette, men vil ikke speilene berøre tanken ved manøvrering stillestående?

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

styret er omlag 92cm breit så dette går greit. har stilt det slik at det er en liten klaring ved maks sving. Er akkurat nok til at jeg klarer å stille speilene slik at jeg ser bakover og ikke ned i bakken ;) meeget fornøyd med å ha det sånn. føler at siden det er en ganske flat sykkel så ser det litt ut som at speilene er "ører" så hjelp seg veldig med å få dem ned =) er faktisk bedre sikt bakover også faktisk siden armene ikke lenger dekker noe av synsfeltet

Godtvoksen

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev:ser det er veldig mange østover på forumskartet og svært få her i sør. Planen er sommerferie i trøndelag på sykkelen i sommer. Ser for meg at det blir en hard tur, men regner med 2 overnattinger hver vei så tror det skal gå sånn passe greit. Hadde håpet å kombinere turen med et eventuelt forumtreff, så tenkte å få i gang dette når ferien er planlagt. Har en onkel som kjører xz9r, og et par på jobb som kjører harley og marauder, ellers så kjenner jeg ikke noen som kjører annet en KTM leke-sykler, så håper å treffe på litt folk til våren som jeg kan kjøre med her i distriktet..
Du må i alle fall legge turen litt vest i fylket, jeg jar lyst å se sykkelen din i virkeligheten..:-)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av pelsen »

kuleberg skrev:styret er omlag 92cm breit så dette går greit. har stilt det slik at det er en liten klaring ved maks sving. Er akkurat nok til at jeg klarer å stille speilene slik at jeg ser bakover og ikke ned i bakken ;) meeget fornøyd med å ha det sånn. føler at siden det er en ganske flat sykkel så ser det litt ut som at speilene er "ører" så hjelp seg veldig med å få dem ned =) er faktisk bedre sikt bakover også faktisk siden armene ikke lenger dekker noe av synsfeltet
en annen "fordel" med lave speil er at alle kjøretøy bak vil blende deg i speilet, det er ganske lurt å ha speilet plassert høyere enn der nærlyset til de bak treffer.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

hadde jeg tenkt praktisk hadde sykkelen sett heeelt annerledes ut. Eneste som er praktisk tenkt på den er veska jeg har satt på (den er også omlokalisert i forrhold til slik di vanlighvis er.) Kjører jeg om kvelden der lysene blir ett stort problem så brir jeg dem bare.

Ja jeg tar turen vestover i løpet av sesongen. Håper på å i alefall komme meg opp på et par forum-treff. helst både øst og vest. Kansje vi kunne fått til et treff ca midt på så di fleste kom uten å ha aaalt for lang vei. Sykkelen min er langt ifra di syklene topgearauto bygger, men er fornøyd med alt dette jeg har gjort selv, og alt i alt har den kostet meg udner 60 lapper. Liker å ha noe ingen andre har =)

Svar