Nyttår, ny mc sesong

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Ta en titt på denne - kanskje noe å fordrive resten av vinteren med ? :D

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20728677" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: gbruasets blogg

Legg inn av Intruder »

Tror det har skjedd noe med hodene i Aalesund etter cuptriumfen....... :notworthy: :=D> \:D/
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Intruder skrev:Tror det har skjedd noe med hodene i Aalesund etter cuptriumfen....... :notworthy: :=D> \:D/
Ja, vi er ikke dumme :-)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Blei så glad i dag. På de siste dagene i langtidsvarselet til Yr, viser +2 og +3 grader i slutten av perioden! Dette er et tegn, snart kommer våren! eneste minuset var at de ble forvandlet til minusgrader igjen. Men, men.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: gbruasets blogg

Legg inn av Intruder »

Pr nå i Brumunddal : -3,snø og svak nordavind.
Og dette er ikke mot normalt !!Snarere helt OK ! ](*,)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Intruder skrev:Pr nå i Brumunddal : -3,snø og svak nordavind.
Og dette er ikke mot normalt !!Snarere helt OK ! ](*,)
men det har vel sluttet å snø nå, vil jeg tro? I Oslo regner det bikkjer i dag - jippi!! Da forsvinner all snøen! Jeg ska ta ut sykkelen tirsdag 6. april, altså første dag etter påske. ( om været tillater det). Gleeeder meg !

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Skal hente sykkelen min rett etter påske. da skal den ha 12 k service, pluss skifte av for og bakdekk. Noen som har noen formening om hva dette kan koste?

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: gbruasets blogg

Legg inn av Onsløv »

Vill gjetning, har ikke sjekket hvilken sykkel du har engang.
Dekk foran og bak: ca 3-4000 kr
Service: ca det samme?

Gammelgutt

Re: gbruasets blogg

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg skal ha hovedservice på Hyosungen, med ventilsjekk/justering (V2), og har fått oppgitt pris 3500,- + deler (olje, oljefilter og plugger). Luftfilter har jeg kjøpt, BMC vaskbart.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Ja, da er jeg ute på veien igjen...Hentet sykkelen onsdag, og har allerede vært på to turer, i tillegg til jobbkjøring. så langt har jeg kjørt 360 km, på 4 dager, så her kaster vi ikke bort tiden! Turen i dag gikk til Täckfors i Sverige, for å kjøpe billig kjøtt og Red bull. Kjørte riksvei 22, mot Lillestrøm tilbake, som må være verdens beste mc vei!! Frelsen er nær, folkens, det er snart sommer!! Tjohei!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Ja, da har endelig våren kommet! Har kjørt ca 750 km til nå, hvilket inkluderer jobb-kjøring, noen kveldsturer, og litt ordentlige turer. Har planer om å reise opp til Ålesund i løpet av våren/forsommeren. i tillegg blir det noen turer til Sverige. Jeg kjøpte jo touratech sine baggasje-bærere i fjor høst, med tanke på å kjøpe Zega aluminiumsveker. Men med litt googling fant jeg ut at jeg heller villa ha et par gobi-vesker , fra Hepco & Becker. http://www.hepcobecker.de" onclick="window.open(this.href);return false; Trodde disse skulle passe til mine bærere, men fant ut at de ikke gjør det, så da må jeg bytte de. Kjipt, men ikke verdens underang. Ellers så er det fryktelig mye annet jeg har lyst på til sykkelen, men jeg må prøve og være fornuftig. Ettersom sesongen ikke varer året rundt, må en finne på noe om vinteren også, og i den sammenheng har jeg lyst på en bil. må derfor prøve og spare opp litt penger, og heller legge de stilige xenon lysene til mcen min fra Touratech på is, litt til. Ellers så var jeg på tyrigrava på onsdag, mye folk der og yrende vårliv.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: gbruasets blogg

Legg inn av Globe »

Flott å lese at sesongen er skikkelig i gang hos dere....Her hadde vi våren...en snartur innom..men så krøp tempen ned mot null igjen og det ligger nå et tyyyyyynt lag med snø her, så det er "kjørepause" :ills

Anskaffelse av bil ja?...Er det en enkel "A - til - B - bil" du skal ha, eller ser du etter noe bestemt merke og modell?

Godt å se at det er flere som har "kjekt-å-ha-til-sykkel-liste" som planlegges utført ;e

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Jeg har lyst på en "a - b" bil, men gjene at den skal være litt kul og sprek også. Har alltid likt volkswagen GTI, gjerne golf 2 eller golf 3, men de begynner å komme litt opp i årene, og da blir det gjerne mye strul. Derfor, har lyst på en litt annerledes bil - en Jeep cherokee, event Grand cherokee. synes desse bilene er utrolig stilige. en kommer seg frem overalt, har automatgear, og 4 wd. et par fine eksemplar på Finn i disse dager, prøv å spare opp i løpet av sommeren, også kan jeg løpe og kjøpe når mc sesongen er over :-) Noen som har erfaringer med Jeep?

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: gbruasets blogg

Legg inn av gbruaset »

Da er sesongen godt i gang, og sykkelen er i daglig bruk... Har ikke vært på de helt lange turene ennå,selv om en tur bikket 250 km. Gleder meg til mai/juni, da det blir enda litt varmere. Skal på kurs hos tango- mc snart, det blir gøy. Prøve og få tatt med meg kamera en dag, og få lagt ut litt bilder.

km så langt i år: 1050. sykkelens tot kjørelengde:13500.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: gbruasets blogg

Legg inn av Globe »

gbruaset skrev: Prøve og få tatt med meg kamera en dag, og få lagt ut litt bilder.

Nice :thumleft ;e

Svar