Den var godFredrikE24 skrev: ↑06 apr 2021, 15:01 Problemet med S1000XR til turkjøring er at den hele tiden vil så mye mer når man cruiser. Litt slitsomt å måtte holde igjen hele tiden. En kollega gikk fra en R1200GSA til S1000XR til R1200RT på et halvt år. R1200RT er fortsatt i garasjen. S1000XR passet ikke norske landeveier med masse lass på samme måte som R1200.
Kjenner litt på kubikk syndromet
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
- FredrikE24
- Innlegg: 4730
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Igjen, du burde prøve en, denne gang en som er pakka ned med mange kg. Ekke noe kult å ligge i 60km/t akkurat.Bjerknez skrev: ↑06 apr 2021, 16:43Den var godFredrikE24 skrev: ↑06 apr 2021, 15:01 Problemet med S1000XR til turkjøring er at den hele tiden vil så mye mer når man cruiser. Litt slitsomt å måtte holde igjen hele tiden. En kollega gikk fra en R1200GSA til S1000XR til R1200RT på et halvt år. R1200RT er fortsatt i garasjen. S1000XR passet ikke norske landeveier med masse lass på samme måte som R1200.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6968
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Denne lå som ventet ikke mange timene på finn.no. Noen har gjort et knallkjøp!kjellv skrev:Kjør på Stian, dette er ikke noe å spekulere på. Det er et bedre kjøp enn jeg gjordeNomade skrev: ↑04 apr 2021, 14:57 Er ikke du Yamahamann da? Da er jo denne en no-brainer https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=213586511
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
XR mener du? Nå har jo denne den samme somotoren som S1000R så vidt jeg vet. Kjørte med Xyvind her inne bakpå fra Moss til Sandefjord for noen år siden. Kan ikke si jeg kjente den vekten med tanke på motorkraft vertfall. Følte slett ikke at jeg kjørte en overlasta Bobil....FredrikE24 skrev: ↑06 apr 2021, 16:49Igjen, du burde prøve en, denne gang en som er pakka ned med mange kg. Ekke noe kult å ligge i 60km/t akkurat.Bjerknez skrev: ↑06 apr 2021, 16:43Den var godFredrikE24 skrev: ↑06 apr 2021, 15:01 Problemet med S1000XR til turkjøring er at den hele tiden vil så mye mer når man cruiser. Litt slitsomt å måtte holde igjen hele tiden. En kollega gikk fra en R1200GSA til S1000XR til R1200RT på et halvt år. R1200RT er fortsatt i garasjen. S1000XR passet ikke norske landeveier med masse lass på samme måte som R1200.
Men jeg er enig i at motorkarakteristikken i XR egentlig ikke passer i en slik type sykkel.
Men hva mener du med at "det ikke er kult å ligge i 60km/t"?
- Audi Mannen
- Innlegg: 771
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Det hadde vært gøy og av god nytte.
Forhørt meg med prøvekjøring av Ducati i Bartebyen, men de har ikke sluppet opp enda, litt dårlig føre sies det. Men de har flere utgaver av V4 i butikken for besiktigelse.
Ducati Multistrada V4S - 2021
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Er vel litt snø der oppe.......
Men om du ikke kan få kjørt enda så får du startet opp beistet og trykket litt på de uendelige menyene og alle innstillingene.
Sittet på og kjenne litt på hvordan den føles..
Men om du ikke kan få kjørt enda så får du startet opp beistet og trykket litt på de uendelige menyene og alle innstillingene.
Sittet på og kjenne litt på hvordan den føles..
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Har kommet litt hvitt nedbør her no ja , bør vel være god og tørr asfalt hvis man vil teste bella machina .Audi Mannen skrev: ↑07 apr 2021, 09:54Det hadde vært gøy og av god nytte.
Forhørt meg med prøvekjøring av Ducati i Bartebyen, men de har ikke sluppet opp enda, litt dårlig føre sies det. Men de har flere utgaver av V4 i butikken for besiktigelse.
Kan i nødsfall ofre meg å prøvekjøre den for deg ved første solglimt
- Audi Mannen
- Innlegg: 771
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
WikingTnT skrev: ↑07 apr 2021, 11:35Har kommet litt hvitt nedbør her no ja , bør vel være god og tørr asfalt hvis man vil teste bella machina .Audi Mannen skrev: ↑07 apr 2021, 09:54Det hadde vært gøy og av god nytte.
Forhørt meg med prøvekjøring av Ducati i Bartebyen, men de har ikke sluppet opp enda, litt dårlig føre sies det. Men de har flere utgaver av V4 i butikken for besiktigelse.
Kan i nødsfall ofre meg å prøvekjøre den for deg ved første solglimt
Ducati Multistrada V4S - 2021
- Audi Mannen
- Innlegg: 771
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Tja, det er vel bare å gjøre det værre enn nødvendig. Skal man gå og telle timer da til man får prøve? Det er jo ulidelig.
Ducati Multistrada V4S - 2021
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Tror ikke jeg ser helt behovet der
Jeg synes bare det er litt gøy når enkelte som har kjøpt seg en ny 1250GSA har som krav å ta med seg kokekjøkken, telt, ferdig suppe, ekstra kjøredress, bensinkanne, kaffetermos, klær for to uker, etc etc. men samtidig spør om råd til å pakke lettest mulig.
I mitt hode kunne man like godt kjøpt seg en bil (cabriolet), eller en GoldWing med henger.
Man vil på en måte ha all den komforten man har med en bil plassert på to hjul og helst skal det gå fortest mulig så stor motor og godt drag er et must etc.
Jeg mener at halve gleden med å være på MC tur blir borte når man kjøper seg en diger sykkel for å kunne få med seg nærmest alt man ønsker. Jeg skjønner at behovet er der for enkelte og alt det der, men for min del faller hele MC opplevelsen bort når man på en måte ikke merker at man lever litt "spartansk" på tur.
Det er nettopp den litt spartanske opplevelsen når man er på tur som trigger meg mest med MC livet. Husker jeg prøvekjørte en Tiger 1200 (sykkelen Busatrond) oppi fjellheimen for noen år siden med full oppakning, sidevesker, toppbåks og det hele. Dæven for en doning. Ikke akkurat noe JEG hadde hatt lyst til å drasse med meg i den norske fjellheimen akkurat.
Det skal sies at jeg overhodet ikke har noe i mot GS av andre grunner enn selve utseendet og motoren. Jeg har også kjørt en Tiger 1200 som lånesykkel uten all bagasjen og bokser når min Triumph var på Service i Sverige. Fin sykkel og kjøre med langt mer behagelig sittestilling og uten all bagasjen følte jeg den hadde fungert greit, men uansett en veldig tung sykkel med myke dempere. Følte jeg satt på en svamp.
Det som derimot er litt artig blandt oss MC folk (synes jeg) er alle meningsforskjellene og en god del ørepirk frem og tilbake. Det er en del av livet og er litt gøy. Spesielt over en pils eller ti
Uansett valg av sykkel og hva man velger å ta med seg av oppakning så har jeg uansett inntrykk av at vi alle kommer velsig godt overens når vi først møtes. Det er liksom noe annet når man prater med noen øye for øye og kan se glimtet i øyet, enn å skrive på et forum. Jeg har inntrykk av at enkelte blir mer fornermet og irriterte i et forum enn dem hadde blitt i virkeligheten rundt et bord.
Det aller viktigste er at man er fornøyd med eget valg og ikke minst trives på tur, tross alt.
- Audi Mannen
- Innlegg: 771
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
GS er nok en kjempe sykkel, ikke tvil om det. Fordel med kardang har den også. Det teller i + for min del.
Ducati Multistrada V4S - 2021
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Her har du den med henger også :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4730
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Godt vi er forskjellige. Jeg liker å kjøre motorsykkel på hytta feks. Da er det fulle kofferter og en diger bag bakpå med matvarer og et brett med øl stroppa over der. Drar gjerne ikke alene og det blir alltid slik at mens kompisen får med seg en underbukse, en t-skjorte ekstra og tannbørsten, så tar jeg alt det andre.
For min del er BMW-koffertene det som gjør at jeg kan bruke MCen til det jeg vil(jobb og tur). De kan tas av og på med ET eneste grep. Så slipper jeg å spise bark, mark og søppel og andre ting jeg finner på tur, samt klesskift for en uke.
Nå har du ikke sykkel lenger, kanskje litt enkle bagasjemuligheter hadde endret på det? Er av en oppfatning at du er ganske svart/hvitt. Har ikke sykkel lenger, finner ikke lyst, men fortsatt bestemt på hvordan du mener MC-livet ditt skal være.
For min del er BMW-koffertene det som gjør at jeg kan bruke MCen til det jeg vil(jobb og tur). De kan tas av og på med ET eneste grep. Så slipper jeg å spise bark, mark og søppel og andre ting jeg finner på tur, samt klesskift for en uke.
Nå har du ikke sykkel lenger, kanskje litt enkle bagasjemuligheter hadde endret på det? Er av en oppfatning at du er ganske svart/hvitt. Har ikke sykkel lenger, finner ikke lyst, men fortsatt bestemt på hvordan du mener MC-livet ditt skal være.