Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar

Kunne du tenke deg å bli med?

Avstemmingen ble avsluttet den 27 mai 2021, 22:47

Ja
23
68%
Nei
4
12%
Kanskje
7
21%
 
Stemmer totalt: 34

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av niko »

Helt uforpliktende kartlegging av interesse for track day på Rudskogen.
Viser til egen tråd om emnet
Cannon her inne kan stille som instruktør
Alle er hjertelig velkommen uansett sykkel og erfaring

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av niko »

Jeg løfter denne fram igjen i dag for sikkerhets skyld. Det kan jo hende noen interesserte var opptatt med andre ting enn mc på nasjonaldagen. :D
9 klare JA til nå. Håper vi får det til :D

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av cannon »

Hei.
Litt praktisk informasjon.
Et eget opplegg på Rudskogen (eller Våler) innebærer baneleie på anslagsvis 30.000,- kroner for 4 timer banetid. Med 30 deltagere vil prisen da bli minst 1.000,- kroner. Dette vil typisk være en ettermiddag, midt i uka. Baneleie dekker, banen, vaktmester og pålagt "sport rescue" helsepersonell. Jeg antar at 30 deltagere er minimum, og at det bør være 50-70 deltagere.

Hvis noen her inne vil ta på seg å arrangere dette, og å skaffe nok forpliktende/forhåndsbetalte førere så kan vi se nærmere på det. Instruktører kan skaffes, trolig uten særlig kostnad. Påmelding må være bindende, og uten mulighet til tilbakebetaling, og det må være nok penger i kassa før banetid bestilles.

Alternativet er Senior MC, Førerutvikling.no, BikeLife Norge (en FB-gruppe med mange medlemmer, som arrangerer slikt kurs 3. juni. Svært kompetente folk.). Det finnes sikkert flere alternativer, bl.a. trackday-arrangører med egne "gate-grupper", f.eks. Racing4Fun.
Ser nå at BikeLife Norge har kurs sammen med førerutvikling.no på Rudskogen 9. og 10. juli.

Fortsett gjerne med denne interesse-sjekken, så ser vi hvordan det går.

Astrid
Innlegg: 1
Registrert: 15 sep 2020, 19:13
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850 199-modell

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av Astrid »

Hei
Er interessert uansett om det blir på Rudskogen eller Naf- banen i Våler.

Brukeravatar
Mincemeat
Innlegg: 58
Registrert: 10 mai 2018, 14:56
Motorsykkelen din: 2016 YZF-R1

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av Mincemeat »

Synes dette var et meget fint initiativ. Er omtrent klin umulig å få plass med SMCN for tiden så flere aktører er bare interessant! :)

KawaKjetil

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av KawaKjetil »

Ja, kjør på med egen mcsiden track day :thumleft :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av FredrikE24 »

Har snakket med en representant i nevnte firmaklubb, og hvertfall halvparten av medlemmene er nok interessert, uten å helt kunne huske hvor mange de er.

Kommer snart med et antall.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av niko »

Liten oppdatering før svarfrist går ut i overimorgen. 21 har lyst, 6 sier kanskje. Med Fredrik24s gjeng pluss kanskje noen til bør vi være godt over de 30 som Cannon setter som minstekrav. Jeg kan godt være med å arrangere hvis/når vi kommer så langt, men vi gjerne ha med minst en til og helst en med mer erfaring med bane enn meg.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av Snikendeugle »

Denne har jeg ikke fått med meg :)
Interesse meldt!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av niko »

Snikendeugle skrev: 25 mai 2021, 16:03 Denne har jeg ikke fått med meg :)
Interesse meldt!
Notert! :thumleft Da har vi 21 pluss 2(glemte å regne med Astrid som også meldte i tråden)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av pingvin »

niko skrev: 25 mai 2021, 09:44Jeg kan godt være med å arrangere hvis/når vi kommer så langt, men vi gjerne ha med minst en til og helst en med mer erfaring med bane enn meg.
Stakk hode bitte-litt frem i annen tråd rundt dette med banedag men fikk inntrykk av at dette var det best jeg overlot til andre så da trakk jeg meg stille tilbake. Men litt usikker på hva du mener med dette, Cannon:
cannon skrev: 18 mai 2021, 15:47 Hvis noen her inne vil ta på seg å arrangere dette, og å skaffe nok forpliktende/forhåndsbetalte førere så kan vi se nærmere på det.
Siden du ønsker at andre tar på seg å arrangere dette, hvilke oppgaver er du så for deg å ta?

Om ønskelig kunne jeg godt tatt på meg jobben med å arrangere banedagen, men måtte da være for hele arrangementet da i så fall har det meste klart, og da for opplegg godkjent av forsikringsselskapene. Har vært hovedansvarlig for 5-6 banedager på Rudskogen, dvs. førerutviklingsdager godkjent av de fleste forsikringsselskapene, og medarrangør av enda flere. Har som hovedansvarlig hatt ansvar for alt i forkant som leie av bane, ambulanse og flaggvakter, kommunikasjon mot deltagere, altså innbydelser, registrering, betaling etc, og gjennomføring på Rudskogen, alt fra registrering, støykontroll og teknisk kontroll, til teori, kjøreøvelser og koordinering ifht kjøregrupper og holde tidsplanen, riktignok med god hjelp ifht selve dagen så fått kjørt selv.

Men er jo mye enklere for meg å komme til dekket bord om andre tar jobben og kan gjerne kjøre med gul vest om ønskelig. Så bare et tilbud absolutt ikke noe forsøk på å kuppe dette ;)
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av cannon »

pingvin skrev: 25 mai 2021, 20:51
niko skrev: 25 mai 2021, 09:44Jeg kan godt være med å arrangere hvis/når vi kommer så langt, men vi gjerne ha med minst en til og helst en med mer erfaring med bane enn meg.
Stakk hode bitte-litt frem i annen tråd rundt dette med banedag men fikk inntrykk av at dette var det best jeg overlot til andre så da trakk jeg meg stille tilbake. Men litt usikker på hva du mener med dette, Cannon:
cannon skrev: 18 mai 2021, 15:47 Hvis noen her inne vil ta på seg å arrangere dette, og å skaffe nok forpliktende/forhåndsbetalte førere så kan vi se nærmere på det.
Siden du ønsker at andre tar på seg å arrangere dette, hvilke oppgaver er du så for deg å ta?

Om ønskelig kunne jeg godt tatt på meg jobben med å arrangere banedagen, men måtte da være for hele arrangementet da i så fall har det meste klart, og da for opplegg godkjent av forsikringsselskapene. Har vært hovedansvarlig for 5-6 banedager på Rudskogen, dvs. førerutviklingsdager godkjent av de fleste forsikringsselskapene, og medarrangør av enda flere. Har som hovedansvarlig hatt ansvar for alt i forkant som leie av bane, ambulanse og flaggvakter, kommunikasjon mot deltagere, altså innbydelser, registrering, betaling etc, og gjennomføring på Rudskogen, alt fra registrering, støykontroll og teknisk kontroll, til teori, kjøreøvelser og koordinering ifht kjøregrupper og holde tidsplanen, riktignok med god hjelp ifht selve dagen så fått kjørt selv.

Men er jo mye enklere for meg å komme til dekket bord om andre tar jobben og kan gjerne kjøre med gul vest om ønskelig. Så bare et tilbud absolutt ikke noe forsøk på å kuppe dette ;)
Godt skrevet:) Og her er det ingenting å kuppe.
Poenget er vel å ha 3 stk (?) som deler på oppgavene, både forberedelser og gjennomføring. Jeg kan delta på begge deler, og kan gjerne ta en rolle knyttet til instruksjon. Hvis interesse så kan jeg trolig skaffe 2-3 racingførere med pedagogiske evner:)
Vi har pleid å ga banetid fra 15 til 19. Fremmøte kl. 13. Teori, informasjon, gruppeinndeling og støymåling slik at vi utnytter banetiden optimalt. Enkel felles middag etter avsluttet kjøring.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av pingvin »

cannon skrev: 25 mai 2021, 23:44 Poenget er vel å ha 3 stk (?) som deler på oppgavene, både forberedelser og gjennomføring. Jeg kan delta på begge deler, og kan gjerne ta en rolle knyttet til instruksjon.
Fint å dele på oppgavene men mener likevel at én må ha overansvaret/totalansvaret. Demokrati er koselig men ikke alltid så effektivt, lenge siden bare tok jobben med å planlegge turer og for så vidt banedager, selv, bruker mindre tid på bare å ordne ting selv enn å koordinere og stadig diskutere.

Hvem som har hovedansvaret kan andre beslutte, jeg kan godt ta det men helt greit at andre har dette så kan jeg godt hjelpe til med enkeltoppgaver. Eller om dere er 3 som vil dele på ansvaret og mener det går bra selvfølgelig, sikkert jeg som er litt sær :knegg
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av niko »

Jeg har knapt satt mine bein på en bane, og er på ingen måte kapabel til å lede prosjektet, men tar gjerne oppgaver. Har veldig lyst til å få til dette.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Spørreundersøkelse Track Day våren 2022

Legg inn av cannon »

Foreslår at pingvin tar lead på dette og ber om bistand ved behov.

VI pleide å bestille banetid for neste år på høsten, og Rudskogen la kabalen sin rundt juletider. Første halvdel av mai pleide vi å leie, gjerne mandag eller tirsdag. Onsdag (Borg MC Roadracing) og torsdaq (SRMC) er alltid opptatt. Fredag passer som regel dårlig.
Sist redigert av cannon den 26 mai 2021, 16:18, redigert 1 gang totalt.

Svar