Det AGM ikke har på lager er det , nesten uten unntak, 28 dagers leveringstid på. Grunnen til dette er en villet rentebærende politikk fra AGM. Handler du på nettet så får de pengene så og si umiddelbart. Du venter 28 dager + og de har rentene for en måned. En uting spørru meg. Klim handler du enkelt på Snellingen og har de ikke det du er ute etter så får de det fra sentrallageret i Nederland på et par dager.kaLARSnikov skrev: ↑25 jul 2022, 14:01 Så får hver enkelt avgjøre om det f.eks. er verdt å betale flere tusenlapper ekstra for å få en Klim jakke på et par dager i stedet for å vente en måned på at den skal komme inn på lager hos AGM...
Fra cruisings til grusings
Re: Fra cruisings til grusings
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
-
- Innlegg: 196
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Sted: Østfold
Re: Fra cruisings til grusings
Regner med at de flinke gutta på Kus finner ut av hva det skyldes. Gaffelen hadde en liten lekkasje i fjor sommer pga. rusk i en pakning, men der har det vært tørt og fint siden og jeg kan ikke helt skjønne at det ikke skal slå ut på styringen før mange tusen kilometer senere. Styrelager er sikkert også en mulighet. Det jeg stusser mest på er at det slår ut så forskjellig avhengig av hvilken vei jeg svinger.
Der siterte du noe jeg skrev i fjor, i ettertid har jeg faktisk kjøpt Klim fra AGM. I utgangspunktet plagg de hadde i butikken, men jeg endte opp med å måtte levere inn buksa og vente et par uker på et nytt par i annen størrelse. Litt annerledes opplegg så klart da det var en innbyttesituasjon.utc skrev: ↑12 okt 2023, 19:53 Det AGM ikke har på lager er det , nesten uten unntak, 28 dagers leveringstid på. Grunnen til dette er en villet rentebærende politikk fra AGM. Handler du på nettet så får de pengene så og si umiddelbart. Du venter 28 dager + og de har rentene for en måned. En uting spørru meg. Klim handler du enkelt på Snellingen og har de ikke det du er ute etter så får de det fra sentrallageret i Nederland på et par dager.
Når det gjelder å ta betalt før varen er sendt så er vel det strengt tatt ikke helt innafor i Norge? I alle fall om jeg tolker Forbrukertilsynet rett:
https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og ... -internettSelgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Det betyr naturligvis ikke at det ikke forekommer...
Men bra tips om Snellingen, skal ha det i bakhodet om jeg skal handle mer Klim i fremtiden. Håper for øvrig at det blir en god stund til, med de prisene så er ikke dette klær jeg har intensjoner om å bytte ofte.
-
- Innlegg: 196
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Sted: Østfold
Re: Fra cruisings til grusings
Røyk på en liten smell for noen uker siden og onsdag før påske hentet jeg hjem en 2020-modell Triumph Tiger 900 Rally Pro... Foreløpig har det ikke blitt stort mer enn kanskje rundt 20-25 mil totalt, men jeg kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd og at det ikke minst er en ganske så betydelig oppgradering fra en 20 år gammel V-Strom 650.
Været ser ganske trist ut den neste uka og etter det vil jeg av andre årsaker trolig ikke kunne kjøre på 1-2 uker, men etter det håper jeg at sesongen virkelig kan starte for fullt. I fjor ble det ganske lite kjøring, i år er målet å dunke unna maaange mil
Været ser ganske trist ut den neste uka og etter det vil jeg av andre årsaker trolig ikke kunne kjøre på 1-2 uker, men etter det håper jeg at sesongen virkelig kan starte for fullt. I fjor ble det ganske lite kjøring, i år er målet å dunke unna maaange mil
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 102
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2006 Honda VFR800
- Sted: Vestfold
Re: Fra cruisings til grusings
Gratulerer med ny sykkel, dette blir nok klart en oppgradering ja. Moro med noe nytt
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
Re: Fra cruisings til grusings
Gratulerer :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fra cruisings til grusings
Gratulerer så mye!
Hvit MC synes i hvert fall jeg er spesielt stas. Husker jeg fikk mye oppmerksom med min hvite Moto Guzzi Stelvio i sin tid.
Ikke bare pga. av fargen, selvfølgelig, siden det jo var en Guzzi . Men fikk mange kommentarer på at folk syntes den så spesielt bra ut som hvit.
Hvit MC synes i hvert fall jeg er spesielt stas. Husker jeg fikk mye oppmerksom med min hvite Moto Guzzi Stelvio i sin tid.
Ikke bare pga. av fargen, selvfølgelig, siden det jo var en Guzzi . Men fikk mange kommentarer på at folk syntes den så spesielt bra ut som hvit.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineDomino
- Innlegg: 1067
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: Fra cruisings til grusings
Gratulerer! Det blir aldri feil med en hvit Tiger!
-
- Innlegg: 196
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Sted: Østfold
Re: Fra cruisings til grusings
Slang på en ny vindskjerm fra Givi på lørdag. Bare noe større... (ny skjerm lagt over original før demontering)
Men syns ikke det ble så verst ferdig montert:
Syns kanskje sykkelen totalt ser hakket tøffere ut med den originale skjermen, men med denne er det til gjengjeld fullstendig vindstille slik at jeg i enda større grad kan nyte lyden av trippelmotoren. Det blir nok også mer komfortabelt i lengden når man etterhvert skal på ymse langturer, men det spørs nok om kanskje originalskjermen fyker på igjen om man skal på grustur, forsøke seg på TET, osv.
@Tore L: Dette er tilsvarende skjerm som den du kikket på for din GT Pro ift. høyden, men litt annerledes pga. - antar jeg - små forskjeller på Rally og GT variantene. (D6418ST vs. D6415ST) De er like høye, din variant er i tillegg litt bredere på det bredeste. Jeg kan ikke forstå annet enn at de bør fungere ca. like bra og kan således ikke gjøre annet enn å anbefale Givi om du er på jakt etter mindre vind.
Men syns ikke det ble så verst ferdig montert:
Syns kanskje sykkelen totalt ser hakket tøffere ut med den originale skjermen, men med denne er det til gjengjeld fullstendig vindstille slik at jeg i enda større grad kan nyte lyden av trippelmotoren. Det blir nok også mer komfortabelt i lengden når man etterhvert skal på ymse langturer, men det spørs nok om kanskje originalskjermen fyker på igjen om man skal på grustur, forsøke seg på TET, osv.
@Tore L: Dette er tilsvarende skjerm som den du kikket på for din GT Pro ift. høyden, men litt annerledes pga. - antar jeg - små forskjeller på Rally og GT variantene. (D6418ST vs. D6415ST) De er like høye, din variant er i tillegg litt bredere på det bredeste. Jeg kan ikke forstå annet enn at de bør fungere ca. like bra og kan således ikke gjøre annet enn å anbefale Givi om du er på jakt etter mindre vind.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Fra cruisings til grusings
Det der så bra ut, skal bestille en jeg også. :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348