Tur kombinert med god mat

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 470
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Tur kombinert med god mat

Legg inn av Canutus »


sttorstein skrev:Hei
Jeg og en kompis klarer ofte å få til en en tre-fire-dagers tur omkring i Sør-Norge, men utgangspunkt i Oslo/Drammen. Det vi ofte savner er gode turmuligheter kombinert med gode matstopp :) Det blir ofte litt kjedelige mat på veikro el. Dessverre er det ikke så mange steder som tilbyr god mat langs veien, uten at man beveger seg inn i de store byene.

Har dere noen spisesteder å anbefale som passer inn for MC-turer? Poenget er å kombinere en nydelig turopplevelse med god mat underveis. Vi var f.eks. på rundtur i Telemark i fjor og var litt skuffet over matutvalget i Fyresdal og Rjukan, men selve kjøreturen var fantastisk. For et landskap og for noen veier!

Noe fant vi, f.eks. Tuddal har et høyfjellshotell med matservering og mikrobryggeri. Perfekt! På Vinje var det et herlig sted "Mjonøy" som bla. tilbyr ferske bakervarer (selvplukk i tømmerkoie!) samt rømmegrøt etc. Høy turistfaktor, men likevel en perle. Neste år tar vi sikte på Flåm og Ægir bryggeribub.

Andre forslag?
Da kan jeg anbefale Bjåland BygderesturantBilde
Kunn åpent fredag og lørdag og du MÅ forhåndsbestille, men verdt litt planlegging.
https://www.bygderestaurant.com/bygderestauranten


Ellers er som du sier Mjonøy flott plass for kjapt stopp, for elgburger, eller ørret mm. Sitteplasser ute med og uten tak.

Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk


Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 470
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Tur kombinert med god mat

Legg inn av Canutus »

sttorstein skrev:Hei
Jeg og en kompis klarer ofte å få til en en tre-fire-dagers tur omkring i Sør-Norge, men utgangspunkt i Oslo/Drammen. Det vi ofte savner er gode turmuligheter kombinert med gode matstopp :) Det blir ofte litt kjedelige mat på veikro el. Dessverre er det ikke så mange steder som tilbyr god mat langs veien, uten at man beveger seg inn i de store byene.

Har dere noen spisesteder å anbefale som passer inn for MC-turer? Poenget er å kombinere en nydelig turopplevelse med god mat underveis. Vi var f.eks. på rundtur i Telemark i fjor og var litt skuffet over matutvalget i Fyresdal og Rjukan, men selve kjøreturen var fantastisk. For et landskap og for noen veier!

Noe fant vi, f.eks. Tuddal har et høyfjellshotell med matservering og mikrobryggeri. Perfekt! På Vinje var det et herlig sted "Mjonøy" som bla. tilbyr ferske bakervarer (selvplukk i tømmerkoie!) samt rømmegrøt etc. Høy turistfaktor, men likevel en perle. Neste år tar vi sikte på Flåm og Ægir bryggeribub.

Andre forslag?
Om du planlegger ny tur til Telemark, så kan jeg varmt anbefale Bjaaland Bygderestaurant https://www.bygderestaurant.com/bygderestauranten

Kunn åpent fredag/lørdag og du MÅ bestille på forhånd.

Eller er Mjonøy (som du sier) flott sted å stoppe for en elgburger, fjellørret og bakevarer osv. Utesitteplasser men noen med tak.


Sent fra min XQ-BT52 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37881
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tur kombinert med god mat

Legg inn av AJ »

Her i distriktet (Hadeland) skal en tur kombinert med god mat la seg gjøre...
En tur innom Lokstallen løses dette veldig greit, basert på egen erfaring: https://www.lokstallenroykenvik.com/ :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Tur kombinert med god mat

Legg inn av rolf-arne »

Elgsjø, ved Kongsberg, har god mat og hyggelig driver, og flott utsikt...og FINE kjøreveier...var der i fjor før treffet..Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk


Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar