Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Dexter's laboratory - ny bil

Legg inn av Coach »

Gratulerer med flott bil.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Dexter's laboratory - ny bil

Legg inn av Coach »

Dexter skrev:Da er ny bil på plass. Skilt får jeg i morgen...

Skrekkblanda fryd å se hva en egentlig har kjøpt... er det katta i sekken eller er det OK.

Bilen ble en 2005 Audi A4 1.9TDI Avant. Gleder meg til å bli bedre kjent med denne bilen. Virker veldig bra så langt.
IMAG0410.jpg

Hei Dexter.

Har hatt 2 stk slike biler. Kjempe motor. Dette er en av Audi's beste motorer. Den går og går og går....... Viktig med gjevne oljeservicer. Jeg valgte og skifte olje på mine rett får vinteren uansett om jeg ikke trengte oljeservice som forhandleren sa. 2000 som det koster på merkeversted da med mobilitetsgaranti er en grei forsikring.
Det eneste som er med disse motor' ne er at luftmassemåleren tar kveld. Dette skjer med 80% av alle disse motorer. Dette merker du med at tuboen kutter og motoren blir veldig lat. Når du slår av bilen og starter igjen er alt greit. Men feilen er ikke borte. Det koster ca 1500 og få skiftet denne( tar 10 min og skifte) og da kjører man uten feil resten av bilen levetid.

Igjen kos deg med bilen den er veldig bra.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - ny bil

Legg inn av Dexter »

StigRoar skrev:
Dexter skrev:Da er ny bil på plass. Skilt får jeg i morgen...

Skrekkblanda fryd å se hva en egentlig har kjøpt... er det katta i sekken eller er det OK.

Bilen ble en 2005 Audi A4 1.9TDI Avant. Gleder meg til å bli bedre kjent med denne bilen. Virker veldig bra så langt.
IMAG0410.jpg

Hei Dexter.

Har hatt 2 stk slike biler. Kjempe motor. Dette er en av Audi's beste motorer. Den går og går og går....... Viktig med gjevne oljeservicer. Jeg valgte og skifte olje på mine rett får vinteren uansett om jeg ikke trengte oljeservice som forhandleren sa. 2000 som det koster på merkeversted da med mobilitetsgaranti er en grei forsikring.
Det eneste som er med disse motor' ne er at luftmassemåleren tar kveld. Dette skjer med 80% av alle disse motorer. Dette merker du med at tuboen kutter og motoren blir veldig lat. Når du slår av bilen og starter igjen er alt greit. Men feilen er ikke borte. Det koster ca 1500 og få skiftet denne( tar 10 min og skifte) og da kjører man uten feil resten av bilen levetid.

Igjen kos deg med bilen den er veldig bra.
Takk takk. Ja det ble tidlig i jakten klart at jeg kunne ikke kjøpe bensin, og jeg burde ikke kjøpe automat som jeg opprinnelig hadde lyst på. Tror denne er et veldig bra alternativ :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - ny bil

Legg inn av Crinos »

Gratla med ny bil!
Ser at muligens Globe kan ha hatt en påvirkning på deg? (Audi)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - ny bil

Legg inn av Dexter »

AJ har faktisk ikke vært involvert med et halvt hårstrå en gang, men 2000Touring har vært konsulent og teknisk rådgiver ;-)

Postet med min HTC Sensation og TapaTalk2
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - på tur nordover!

Legg inn av Dexter »

Da sitter jeg nesten klar her. Ser ut av vinduet, et tåkehav så tykt at naboen virker mer som et fjærnt minne enn noe fast og konkret. Yr.no har moderert nedbørsmengden noe, men det er fortsatt fare for mye nedbør. Dog bør det gå bra dersom man nå beveger seg nordover og ikke østover... Skal møte AJ et eller annet sted for å kjøre sammen nordover. Om det blir Norgestreffet på meg eller om jeg hopper av og tar "familieruta" er jeg usikker på enda, det tar jeg nok stilling til etterhvert som Lofoten nærmer seg.

Dagens etappe kan bli noe sånt som 650km. Følg med her så kommer fasiten i kveld, med både hvor langt jeg har kjørt og hvor våt jeg ble... Jaja. Nei. Da er det vel bare å samle mot å komme seg over dørstokkmila. Blir nok av de andre milene tenker jeg :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - på tur nordover!

Legg inn av Dexter »

Da er dagens etappe unnagjort. Triptelleren min viser 712km

Her er ruta
http://goo.gl/maps/QdTK" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligger på Gullberget Camping. Kjempebra her!

Har inntatt en Fjordland middag/kvelds. Smakte bra faktisk. Biffsnadder.

I morgen satser vi på å kjøre over saltfjellet før vi camper.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Dexter's laboratory - på tur nordover!

Legg inn av Coach »

Flott at det har godt bra. Lykke til videre.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - på tur nordover!

Legg inn av MaxTron »

Velkommen etter!!
Er no i Svolvær vi.

No skal det innrømmes at vi startet forrige onsdag, og hadde en "mellomlanding" på Torghatt-treffet i hælga.

Vil også GJERNE nevne at vi ikke har hatt regn!! :knegg

Traff forresten ei dame fra Smia MC på Fauske i dag :-)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - på tur nordover!

Legg inn av Dexter »

MaxTron skrev:Velkommen etter!!
Er no i Svolvær vi.

No skal det innrømmes at vi startet forrige onsdag, og hadde en "mellomlanding" på Torghatt-treffet i hælga.

Vil også GJERNE nevne at vi ikke har hatt regn!! :knegg

Traff forresten ei dame fra Smia MC på Fauske i dag :-)
Akkurat ja, noen som har tjuvstarta... :knegg

Vi kommer nu sneglanes etter da :prop:
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - på tur nordover!

Legg inn av Dexter »

Dagens tentative etappe http://goo.gl/maps/oppS" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - snart PMS-treff

Legg inn av Dexter »

Hm, her er det lenge siden det kom noe nytt ja... så bra det er PMS-periode da, så plutselig finner jeg meg selv på "glemte" steder :knegg

Jeg har akkurat blitt forelsket i en motorsykkel... banken er ikke forelsket i meg, så det blir nok en langvarig avstandsforelskelse, men men, slik er det bare :-#
Det er det samme for skylda hvem som har den...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Dexter's laboratory - snart PMS-treff

Legg inn av ArcticTiger »

Er det ikke Honda du har Dexter, trenger du skifte ut den da :-k Jeg har hørt de er så fantastiske de Hondane :yeyeye

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - snart PMS-treff

Legg inn av Dexter »

ArcticTiger skrev:Er det ikke Honda du har Dexter, trenger du skifte ut den da :-k Jeg har hørt de er så fantastiske de Hondane :yeyeye
Jeg kjøper med hjertet og lysten og ikke så mye med fornuften. Hva som er beste eller dårligst har jeg ikke noe forhold til. Jeg har hatt Kawa og var fornøyd, nå har jeg Honda og er fornøyd, men jeg har nettopp opplevd kjærlighet ved første blikk. Som de fleste her vet så er det neimen ikke mye fornuft i plutselige, voldsomme forelskelser, men du værden så hærlig! :thumleft Dersom jeg forsøker å mobilisere litt fornuft oppi dette så er det helt klart en sykkel for meg som er et solid og kjent merke som jeg ikke har hørt noe spesielt negativt om, så jeg er ikke bekymret for kvaliteten. Faktisk er dette merket mer kjent for kvaliteten slik jeg opplever det.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - snart PMS-treff

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:Hm, her er det lenge siden det kom noe nytt ja... så bra det er PMS-periode da, så plutselig finner jeg meg selv på "glemte" steder :knegg

Jeg har akkurat blitt forelsket i en motorsykkel... banken er ikke forelsket i meg, så det blir nok en langvarig avstandsforelskelse, men men, slik er det bare :-#
En til som har forelska seg i en Kawasaki SX1000, tro... :-k :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar