Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Da får man vel prøve seg på blogglivet her inne da.

Her kommer nok alt mulig rart, fra opplevelser, tanker og spørsmål.
Men dette er MIN tråd, så her inne bestemmer jeg! *Boss-Lady*


I dag var jeg på kjøreskolen for å endre hele oppsettet mitt for oppkjøringen. Den opprinnelige planen var å gjøre unna all kjøreundervisning i mai, og så forhåpentligvis få ny bokstav i begynnelsen på juni.
Sommerferien er allerede planlagt, og mannen nekter å kjøre på Norgesferie med L på ryggen.

Tidligere denne uken kom beskjeden om at jeg skal opereres i høyre hånd for karpaltunnelsyndrom.
Om en mnd.
Sykemeldingsperioden er på 6-8 uker, og i denne tiden får jeg ikke lov å kjøre motorsykkel. :O Vi får se på det, du godeste doktormann...
Tenkte hardt og grundig på om jeg skulle utsette hele operasjonen til sesongen var over, men jeg vil få problemer med å gjøre jobben min om jeg ikke får ordna hendene med en gang. Dessuten har jeg plager når jeg kjører sykkel, hendene dovner helt bort så kjenner ingenting. Har gasshjelp, og det hjelper litt. Men neppe nok til 50 mil.
Venstre hånd får værsågod vente til etter jul! Enarmet banditt kan jeg være når Stjærno mi står på vinterlagring og jobben bare krever at beina og huet er i drift.

Så da var det bare å legge en ny plan.
Er jeg heldig, og veldig flink så har jeg kanskje kortet før fellesferien. Jeg får all opplæringen på 2 uker. Kryss alle fingre for meg da!
Skal såklart prøve å få kjørt litt hjemme nå i vår.

Så denne uken er jeg litt sur. Kjennes som all lufta bare gikk litt ut av meg.
Håper bare helingen går fortere enn forespeilet.

Har noen av dere hatt denne operasjonen, og kan dele litt erfaringer både mtp. rekonvalesens og mc-kjøring?
Sist redigert av Tritonia den 14 jun 2022, 12:35, redigert 1 gang totalt.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av AJ »

Tritonia skrev: 23 mar 2022, 19:28
Men dette er MIN tråd, så her inne bestemmer jeg! *Boss-Lady*
Sånn skal det låte :thumleft !

Ønsker deg lykke til med alt som ligger foran og håper og ikke minst tror at dette skal gå veien med begge deler prayer

Stå på! Dette går bra :thumleft .

Og før jeg glemmer det, velkommen som MCsidistblogger :vs :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av dypen »

Tritonia skrev: 23 mar 2022, 19:28 Tidligere denne uken kom beskjeden om at jeg skal opereres i høyre hånd for karpaltunnelsyndrom.

Har noen av dere hatt denne operasjonen, og kan dele litt erfaringer både mtp. rekonvalesens og mc-kjøring?
Har vært gjennom samme operasjon. Lokalbedøvelse og kjørte hjem i bil 5 timer etter oppmøte, var på jobb dagen etter med lett kontorjobb. Operasjonssåret grodde raskt og etter det jeg husker fungerte hånda godt ganske raskt etter men det tok veldig lang tid før jeg kunne bruke hånda til tyngre arbeide oppgaver. For all del ikke forsøk å slå med håndbaken på noe, tok vel over ett år før jeg kunne gjøre det. Kjøre mc vil jeg tro du kan gjøre ganske fort og som du skriver vil «gasshjelp» være til god hjelp :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

dypen skrev: 23 mar 2022, 19:54
Kjøre mc vil jeg tro du kan gjøre ganske fort og som du skriver vil «gasshjelp» være til god hjelp :thumleft
Takk! Det var akkurat det jeg håpet på som svar :twothumbs: Da krysser vi fingrene for at akkurat det skjer!
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Atrox »

Opererte samme i fjor, fikk tre dagers sykemelding. Tung belastning av håndleddet var vondt mange måneder etterpå, men tror fint jeg kunne kjørt MC et par uker etter operasjonen. Lykke til.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen, og lykke til med førerkortet :)

har dessverre ikke noen erfaring med operasjonen eller sykdommen du nevner.

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Da tenkte jeg å presentere gliset mitt.
Yamaha XVS 650 Dragstar Classic 2005.
Screenshot_20200628-200723(1).png
Jeg sikla en stund på en slik grunnet utseendet. Liker Cruisere med dette stuket. Men siden det ble kjøpt sykkel før jeg engang hadde kjørt to hjul selv, så ble det en billig utgave. Tenkte jeg kunne jo bare selge den igjen om mc-kjøring ikke var min greie likevel.

Vises vel kanskje at drømmen er en Harley. Det blir når lommeboka sier det er greit. (Eller banken)

Plutselig kom jeg over denne vakringen under én km unna huset mitt. Så tvang med mannen for å se og prøve.
Og fargen er jo bare nydelig! ❤️
Så etter litt forhandlinger (jeg er en god selger, men en elendig kjøper) ble denne gullstjerna med meg hjem.

Kallenavnet er Stjærno, siden det er en DragStar og den er gullfarget (champagne). Og på min dialekt så sier vi: ei stjerne - stjerno osv.
20210604_180045.jpg
Alt var tipp topp ved kjøp så det eneste jeg har måttet gjøre er å bytte dekk. De var fra hhv. 2012 og 2008! Kjøpte Haynes-boka så dette gjorde jeg i vinter selv, med litt guiding fra sidelinja. Kardangdrift, måtte ut med den, og det var jo interessant å se og lære om.
Nå vurderer jeg å skifte eksosen, siden jeg ikke hører motorlyden fra egen sykkel mens jeg kjører. Men hører mannens Road King som kommer bak 🤣 Vil ikke ha bråkeanlegg, men ikke symaskin heller.

Finfin til mine korte ben, og har endelig sluttet å være redd for å velte overalt. (2 times - check)
Elsker sittestillingen på denne, så cruiser er riktig for meg.
Siden armene mine ikke er så fryktelig lange heller så måtte jeg tilte styret litt mot meg for å "nå frem".
20210530_141746.jpg
Tatt av sidevesker og sissybar sånn til daglig bruk. Tar nok bort passasjersetet når jeg finner ut hvordan jeg skal skjule innfestningsmerkene på en fin måte.

Sommertid på søndag, så da bestemmer BossLady at det ER sommer!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Relax »

Schtiiiilig sykkel...og den passer DEG, det er det viktigste!
Jeg hadde selv en Drag Star, ikke noe negativt å si om den! Tvert i mot! Romslig og behaglig!
Bra man finner en sykkel man selv trives på!

Å ha sykkel man kan sette føttene greit i bakken på er avslappende og behagelig.

Det er ikke mange Cruisere her på siden, dessverre.. det har jo vært en periode der nebb-sykler rår ..
For meg selv er det cruisere om teller ... Det er en "laid back" tilnærming til MC livet jeg og madammen liker. ...så kan resten av verden gjøre og synes hva de vil ;)

HD eller annen cruiser... tja,,, hvis man føler seg best på en Harley,, så ...
De er sånn omtrentlig like bra nesten alle,spør du meg ,,så det er vel egentlig bare å finn sykkelen som gir deg fred i hodet ;) ;) og nyte resten!

Selvfølgelig går det bra med å ta lappen!
Nyt prosessen du nå skal gjennom! :)

Ride safe!
"Do the right thing"

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Så absolutt en av de vakreste cruiserne i den årgangen :)

Jeg hadde selv en 2012 XVS1300 som første sykkel. Her er den:
AB546363-435A-45E1-A572-F8DF64C86EF5.jpeg
Til å være en 650 synes jeg sykkelen ser "voksen" ut. Noe jeg liker. De nye cruiserne ala Honda med samme kubikk ser jo ut som leketøy i forhold :)

Men jeg er ikke enig med deg vedrørende Harley. Jeg kjlrte en Harley Road King 1400 som var samme årgang som min og den føltes regelrett gammeldags ut i forhold. Elendige dempere, elendige bremser og mindre kraft fra motoren, til tross for mer kubikk. Den vibrerte også en god del mer og var tyngre. Kjøper du HD gjør du det fordi du vil ha en HD, ikke for noe annet. ;)

Igjen, lykke til med lappen :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Takk for fine ord @Relax og @Bjerknez

Jeg er helt enig i at det er alt for lite cruisere på siden her. Ja, til flere! :biker:
Jeg er nok farget av det miljøet vi er i (oi, det hørtes jo nesten litt småkriminelt ut...) Mannen er med i en Harley-klubb, og veldig mange av våre venner kjører HD.
Må bare tilføye at det er veldig lite kriminalitet, våpen og narkotika i denne klubben jfr. Sons of Anarchy. Og det nærmeste de kommer 1% er vel den ene prosenten som er under 50 år! :lol

Kan jeg spørre hva du kjører nå, Relax ?

Synes 1300-en er så svær. Sitter kanskje i huet, men den er lang og bred. Men veldig fin.
Når sant skal sies så synes jeg 650-en var/er svær nok. "Voksen" sykkel til å være så liten, som du sier, Bjerknez. Og det digger jeg, at den kan få se litt stor ut, og leke litt med de store gutta, selv om det ikke er så fryktelig mye sykkel for meg å håndtere. 250 kg er liksom tungt nok, selv om jeg bærer veldig lite på den. :confused Heldigvis!

HD er nok rein smitte fra de rundt meg. Jeg vet at jeg før eller siden vil kjenne på kubikksyndromet, at det må være større. Og regnestykket på hvor mange sykler man kan ha er fortsatt N+1.
Men enn så lenge skal jeg kose meg med min lille 650.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å noen cruiser klubb med min sykkel, men den er jo ikek VELDIG ulik en cruiser :)

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Tritonia »

Bjerknez skrev: 25 mar 2022, 12:09 Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å noen cruiser klubb med min sykkel, men den er jo ikek VELDIG ulik en cruiser :)
Rocket er skumle sykler! DER snakker vi svært. Det er noe massivt over dem som gjør at man bare respekterer dem.
Svogeren har en slik, og det er litt som å stå ved siden av en lastebil. Større motor enn bilen min jo.
De er rett og slett råtøffe! :twothumbs:
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Tritonia skrev: 25 mar 2022, 12:32
Bjerknez skrev: 25 mar 2022, 12:09 Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å noen cruiser klubb med min sykkel, men den er jo ikek VELDIG ulik en cruiser :)
Rocket er skumle sykler! DER snakker vi svært. Det er noe massivt over dem som gjør at man bare respekterer dem.
Svogeren har en slik, og det er litt som å stå ved siden av en lastebil. Større motor enn bilen min jo.
De er rett og slett råtøffe! :twothumbs:
Rocketen føles faktisk mindre enn cruiseren jeg hadde. Den går også mye smoothere og alt er bedre på denne vedrørende bremser, dempere, motor etc.

Så den er ikke så "skummel" som mange tror.

Men gir du flatt jern så får du deg en overraskelse ja. men den er veldig snill når du tar dte pent. Det er det som er så bra med den :)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Relax »

Tritonia skrev: 25 mar 2022, 12:07 Takk for fine ord @Relax og @Bjerknez

Jeg er helt enig i at det er alt for lite cruisere på siden her. Ja, til flere! :biker:
Jeg er nok farget av det miljøet vi er i (oi, det hørtes jo nesten litt småkriminelt ut...) Mannen er med i en Harley-klubb, og veldig mange av våre venner kjører HD.
Må bare tilføye at det er veldig lite kriminalitet, våpen og narkotika i denne klubben jfr. Sons of Anarchy. Og det nærmeste de kommer 1% er vel den ene prosenten som er under 50 år! :lol

Kan jeg spørre hva du kjører nå, Relax ?

Synes 1300-en er så svær. Sitter kanskje i huet, men den er lang og bred. Men veldig fin.
Når sant skal sies så synes jeg 650-en var/er svær nok. "Voksen" sykkel til å være så liten, som du sier, Bjerknez. Og det digger jeg, at den kan få se litt stor ut, og leke litt med de store gutta, selv om det ikke er så fryktelig mye sykkel for meg å håndtere. 250 kg er liksom tungt nok, selv om jeg bærer veldig lite på den. :confused Heldigvis!

HD er nok rein smitte fra de rundt meg. Jeg vet at jeg før eller siden vil kjenne på kubikksyndromet, at det må være større. Og regnestykket på hvor mange sykler man kan ha er fortsatt N+1.
Men enn så lenge skal jeg kose meg med min lille 650.
Jada, du kan spørre 😊
Jeg (vi) kjører Honda Valkyrie , en cruiser/custom bike man kan trekke fra og legge til på, til man får den slik man vil.
Og som de fleste ande sykler, er det en av de beste sykler som er ;)
Jeg er så heldig å ha ei kone som gjerne sitter på, så jeg har rigget min til tur bruk med hard bags og hele suppa 😊
"Do the right thing"

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*

Legg inn av Bjerknez »

Hvorfor selger dem ikke Honda Valkurie i Norge? Vertfall ikke via Kellox så vidt jeg kan se? Eller får man den ikke lenger? Er det Rebel som har tatt over?

Svar