Så var det mandag og siden ikke kom meg til Bergen hadde jeg god tid til å komme meg til Flekkefjord, inklusive Nodelandsvegen (men eksklusive Tronåsen...) ble det likevel bare 30 mil så god tid til å stoppe for bilder og småavstikkere,
SLIK OMTRENT ble dagen. Etter lengre etappe på E39 som jo går gjennom fantastisk landskap (og til dels alene siden først av fergen) til og gjennom Stavanger, var det å begynne på Nordsjøvegen langs Jæren, ikke så spennende kjøremessig, mest rett frem, men utrolig kult med havet og den karakteristiske naturen. Første stopp Varhaug kirkegård, ikke noe å si på beliggenheten:
Og så Nodelandsvegen da. Har flere ganger når kjørt Norsjøvegen tenkt at skulle kjøre den men litt ambisiøse etapper gjort at tidligere ble ofret men omsider fikk jeg muligheten. Mistenker at veien bygget for vindmøller, står en del av de oppå åsen, men sable morsom og sjarmerende vei særlig nordre halvdel når kommer litt innpå (kjørte runden med klokka) og spektakulær natur:
Kommer etter hvert til privat grusvei som kostet hele 20NOK så da er det inn å endre til Offroad mapping på MC og inn på app og endre airbagen til Adventure. 3 minutter senere var jeg på asfalt igjen så bare å stoppe og reversere
Pleier ikke å stille om for kortere strekk men var ikke klar over at så kort grusdel. Fin grusvei så ikke noe problem med gatesykkel selv om var nokså nyslådda så litt løs grus.
Nedre halvdel av Nodelandsvegen er litt bredere men også veldig bra selv om hakket mer ordinær (vindmølle kommet med på bildet også). Veldig artig loop som anbefales på varmeste
Så var det videre på den mer svingete delen av Nordsjøvegen men halvveis til Hauge i Dalane tok jeg av fra Fv44 og kjørte langs kysten til Hauge (se kart link på toppen av post). Utrolig fin strekning med smal berg-og-dalbane vei og koselige tettsteder og mye mindre trafikk siden de fleste bare følger Fv44, anbefales også varmt
Bilde egentlig ikke så karakteristisk for veien da retteste strekning på hele veien...
Vel tilbake på Fv44 så tok jeg av nord-østover på Mydlandsveien etter kort tid, denne har jeg også hatt lyst til å prøve...og den var også veldig bra. Igjen smal, svingete og fin natur
Litt av grunnen til å kjøre Mydlandsveien var at omsider skulle få kjørt Tronåsen, stått på programmet flere ganger men en av de veien ser ut som aldri skal få kjørt. Heller ikke denne gangen. Vinterstengt 19. september, makan til tull
Planen var å snobbe ned litt på overnattingen i Flekkefjord. Men Grand hotell der er jo sable trivelig da så ble slik. 100 ganger triveligere enn disse standard forretningshotellene, fin parkering under tak med port for MC og sjarmerende rom. OG ordentlig nøkkel med slikt tungt lodd, så mye hyggeligere enn slikt plastkort da
Ble litt tusling i sentrum på kvelden etter middag, ikke mye som skjer en mandag kveld i september der men tror jammen de har fått seg nytt kultursenter, snasent var det jo :)