Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av Canutus »

Jeg har et gammelt 3manns Børgefjell tunelltelt fra Helsport. Kjøpte det på en trøsykkeltur i -95 og har vært brukt hvert år siden, noen år mye, og andre år mindre, og det er fortsatt like bra bortsett ifra at spilene har fått en varig svai etter en kald og stormfull vinternatt i høyfjellet.
Har ofte ønsket noe mer høyde, så jeg har også et Bergans Viglo 4. Det er nok litt stort til MC-tur, men ikke problematisk stort.
Skulle jeg kjøpt nytt telt nå, ville jeg hatt ett som er "selvstående" dvs ett som en ikke MÅ ha plugger i bakken, og det skulle hatt litt fortelt.

Av pop-up telt har jeg ikke sett noen som er liten sammenpakket og samtidig bra avrenning av vann osv.
Du kan ev. se nærmere på oppblåsbare telt, om du uansett er av de som har med kompressor. Det er kommet endel telt der spilene er erstattet av oppblåsbare pølser, men har ikke noe kjennskap til disse.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av Nomade »

SilverSmurfer skrev: 29 jun 2022, 02:07
Det jeg ser etter er egentlig bare noe som er kjapt å sette opp.
Teltet som jeg linket til tar iflg selger 30 sek å sette opp, sammenpakket 17cm x 17cm x 78cm er ikke det innafor kravene dine? :P

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av Roargutten »

Canutus skrev: 29 jun 2022, 08:51 Jeg har et gammelt 3manns Børgefjell tunelltelt fra Helsport. Kjøpte det på en trøsykkeltur i -95 og har vært brukt hvert år siden, noen år mye, og andre år mindre, og det er fortsatt like bra bortsett ifra at spilene har fått en varig svai etter en kald og stormfull vinternatt i høyfjellet.
Har ofte ønsket noe mer høyde, så jeg har også et Bergans Viglo 4. Det er nok litt stort til MC-tur, men ikke problematisk stort.
Skulle jeg kjøpt nytt telt nå, ville jeg hatt ett som er "selvstående" dvs ett som en ikke MÅ ha plugger i bakken, og det skulle hatt litt fortelt.

Av pop-up telt har jeg ikke sett noen som er liten sammenpakket og samtidig bra avrenning av vann osv.
Du kan ev. se nærmere på oppblåsbare telt, om du uansett er av de som har med kompressor. Det er kommet endel telt der spilene er erstattet av oppblåsbare pølser, men har ikke noe kjennskap til disse.
Enig med deg her, derfor bruker jeg nå som regel et telt som heter Marmot Vapor. Jeg har 4p versjonen siden jeg også bruker dette på turer i skog/fjell med familien. Men det er ikke større enn at det fint kan være med på motorsykkelen også.

Der er det god plass til å sitte selv i en helinox stol innvendig, god plass til baggasje osv. Raskt og enkelt å sette opp og ikke minst selvbærende uten plugger slik at man enkelt kan flytte teltet om man ikke er fornøyd med stedet man satte det opp.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

hefa
Innlegg: 14
Registrert: 21 des 2020, 11:29
Motorsykkelen din: honda fireblade 929 2000mod

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av hefa »


hefa
Innlegg: 14
Registrert: 21 des 2020, 11:29
Motorsykkelen din: honda fireblade 929 2000mod

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av hefa »


SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av SilverSmurfer »

Nomade skrev: 29 jun 2022, 09:22
SilverSmurfer skrev: 29 jun 2022, 02:07
Det jeg ser etter er egentlig bare noe som er kjapt å sette opp.
Teltet som jeg linket til tar iflg selger 30 sek å sette opp, sammenpakket 17cm x 17cm x 78cm er ikke det innafor kravene dine? :P
Jo, det er det. La ikke merke til det i første runde. Dette er et slikt paraplytelt som jeg nevnte i et annet innlegg. :) Skal ikke se bort i fra at det blir et slikt 4-bikers telt.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av kgjersda »

rolf-arne skrev: 29 jun 2022, 08:50
kgjersda skrev:Det er ikke mange andre telt enn dette som ville vært aktuelt.
...
https://www.lonerider-motorcycle.com/co ... t-mototent
Eller konkurenten sitt, litt forskjellig men stort sett likens ,

Har et selv, som ikke er i bruk fremover...tar lavvoen med i stedet.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Hvorfor lavvo fremfor dette? Vindfang?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av rolf-arne »


kgjersda skrev:
Hvorfor lavvo fremfor dette? Vindfang?
Det har med helsa å gjøre... etter 10 år inn og ut av sykeseng, pga leddgikt, så er det vanskelig å komme opp fra bakke nivå.

Da er lavvo stanga hjelpemidlet - pluss at det er mer enn ståhøyde i lavvoen..plass i massevis kan sette inn sykkelen...( ikke lett)

Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Pop-Up Telt som kan brukes på MC-Tur

Legg inn av haakeik »

Jeg har kjøpt et Quick up telt på Clas Ohlson. Egentlig ment til å ha med i bilen på ferie som en nødløsning, men skal ikke se bort i fra at det kan bli med på sykkelen en gang. Har testet det og det er god plass inni der.
https://www.clasohlson.com/no/Quick-up- ... /31-8240-1

Svar