MC-nyheter og MC i media
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC i media / nyhetene
Njaaaa... tror nok dette var litt "ulv-ulv" om grisekjøring.. og kjakan lå jo og "koset seg" en lang stund før han gasset ennå fortere for å komme først...tror nok han likte det bedre enn han kunne innrømme i kraft av stilling.
Men at noen av de "flere tusen" som var der og i området gasset på litt -Ja det tviler jeg ikke på-men ikke i det omfanget han beskriver.
For å vite at 90% kjørte for fort vil jo si at han har kjørt etter 90% også...
Men at noen av de "flere tusen" som var der og i området gasset på litt -Ja det tviler jeg ikke på-men ikke i det omfanget han beskriver.
For å vite at 90% kjørte for fort vil jo si at han har kjørt etter 90% også...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MC i media / nyhetene
MC Oslo flytter og utvider
https://www.bike.no/nyheter/mc-oslo-apn ... te-butikk/
MC Oslo utvider ytterligere med ny Yamaha store
https://www.bike.no/nyheter/mc-oslo-apn ... -i-januar/
https://www.bike.no/nyheter/mc-oslo-apn ... te-butikk/
MC Oslo utvider ytterligere med ny Yamaha store
https://www.bike.no/nyheter/mc-oslo-apn ... -i-januar/
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MC i media / nyhetene
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39508
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Forsøkt etablert i min hjemkommune for et par år siden, men heldigvis tok kommunen grep og fikk forhindret det:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC i media / nyhetene
Når man ser alle kommentarer som forsvarer disse gjengene så lurer jeg litt.....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- MGR1
- Innlegg: 638
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: MC i media / nyhetene
Kjørte fra politiet under prøvekjøring av MC hos Melhus Motor (Trondheim). Bak betalingsmur, men utdrag fra teksten:
Tok ikke sjansen
– For å ikke øke risikoen for farlige situasjoner og ulykke kunne de ikke gjøre de samme forbikjøringene som motorsykkelen, heter det i en fersk dom fra Trøndelag tingrett mot en mann i 20-årene.
Mannen måtte møtte i retten tiltalt for to brudd på vegtrafikkloven – uaktsom kjøring og for å ha brutt fartsgrensa. Ifølge gjerningsbeskrivelsen kjørte han blant annet i 176 km/t i 80-sonen på E39 ved Øysandkrysset i Skaun denne mai-kvelden.
Råkjørte over 123 meter
Retten finner følgende bevist:
– På E39 mellom Børsa og strekningen frem mot Udduvoll bru kjørte (han) motorsykkel (...) i svært høy hastighet. I Svalnestunnelen akselererte han og kjørte over dobbel heltrukken sperrelinje inn i motgående kjørefelt og passerte minst ett kjøretøy. Det var annen trafikk i begge retninger. Ved utgangen av Øysandtunnelen holdt han, over en distanse på 123 meter, en gjennomsnittshastighet på 176 km/t til tross for at tillatt hastighet var 80 km/t, heter det i dommen.
Det påpekes videre at det var to kjørefelt i den retningen mannen kjørte. Han kjørte i venstre kjørefelt forbi flere biler som lå i høyre kjørefelt.
Prøvekjøring
Den tiltalte mannen nektet straffskyld da rettssaken startet. Han mente det ikke kunne bevises at han kjørte motorsykkelen.
Samme dag som råkjøringen skjedde, var det et salgsarrangement på Melhus, hvor det var mulig å prøve motorsykler. Politipatruljen dro dit etter hendelsen. Den tiltalte mannen hadde prøvekjørt to motorsykler denne dagen.
Teoretisk mulighet
Tidligere hadde han imidlertid kjørt MC-en som var fanget på film, finner retten bevist, og bygger dette på forklaringen fra et vitne.
Dommerne mener den «teoretiske muligheten» for at det var en annen fører enn tiltalte med helt tilsvarende bekledning som kjørte en lik MC på tidspunktet den ble observert utenfor Øysandtunnelen, må sees bort fra.
– Både hjelm, jakke, bukse og sko stemmer overens med tiltaltes påkledning, heter det i dommen.

https://www.adressa.no/nyheter/trondela ... foelgelsen
Tok ikke sjansen
– For å ikke øke risikoen for farlige situasjoner og ulykke kunne de ikke gjøre de samme forbikjøringene som motorsykkelen, heter det i en fersk dom fra Trøndelag tingrett mot en mann i 20-årene.
Mannen måtte møtte i retten tiltalt for to brudd på vegtrafikkloven – uaktsom kjøring og for å ha brutt fartsgrensa. Ifølge gjerningsbeskrivelsen kjørte han blant annet i 176 km/t i 80-sonen på E39 ved Øysandkrysset i Skaun denne mai-kvelden.
Råkjørte over 123 meter
Retten finner følgende bevist:
– På E39 mellom Børsa og strekningen frem mot Udduvoll bru kjørte (han) motorsykkel (...) i svært høy hastighet. I Svalnestunnelen akselererte han og kjørte over dobbel heltrukken sperrelinje inn i motgående kjørefelt og passerte minst ett kjøretøy. Det var annen trafikk i begge retninger. Ved utgangen av Øysandtunnelen holdt han, over en distanse på 123 meter, en gjennomsnittshastighet på 176 km/t til tross for at tillatt hastighet var 80 km/t, heter det i dommen.
Det påpekes videre at det var to kjørefelt i den retningen mannen kjørte. Han kjørte i venstre kjørefelt forbi flere biler som lå i høyre kjørefelt.
Prøvekjøring
Den tiltalte mannen nektet straffskyld da rettssaken startet. Han mente det ikke kunne bevises at han kjørte motorsykkelen.
Samme dag som råkjøringen skjedde, var det et salgsarrangement på Melhus, hvor det var mulig å prøve motorsykler. Politipatruljen dro dit etter hendelsen. Den tiltalte mannen hadde prøvekjørt to motorsykler denne dagen.
Teoretisk mulighet
Tidligere hadde han imidlertid kjørt MC-en som var fanget på film, finner retten bevist, og bygger dette på forklaringen fra et vitne.
Dommerne mener den «teoretiske muligheten» for at det var en annen fører enn tiltalte med helt tilsvarende bekledning som kjørte en lik MC på tidspunktet den ble observert utenfor Øysandtunnelen, må sees bort fra.
– Både hjelm, jakke, bukse og sko stemmer overens med tiltaltes påkledning, heter det i dommen.
https://www.adressa.no/nyheter/trondela ... foelgelsen
-
- Innlegg: 278
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: MC i media / nyhetene
Var no positivt at han ikkje var rusa og uten førerkort...pleie vel det
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39508
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
NTS Gardermoen satser stort på Indian etter å ha blitt et av merkets nye forhandlere høsten 2024.
Så kanskje på tide å oppsøke Gardemoen MC i Maura for en Indiandemolkjøring til våren
?
Er jo bare sånn ca. 20 minutters tur fra her jeg bor...
https://www.bike.no/nyheter/nst-garderm ... tstilling/
Skal bli interessant å hvor mye Indian avanserer på nyslagssatatistikken etter at en så stor og sentral MC-butikk som NTS Gardermoen har blitt Indianforhandler.
Så kanskje på tide å oppsøke Gardemoen MC i Maura for en Indiandemolkjøring til våren

Er jo bare sånn ca. 20 minutters tur fra her jeg bor...
https://www.bike.no/nyheter/nst-garderm ... tstilling/
Skal bli interessant å hvor mye Indian avanserer på nyslagssatatistikken etter at en så stor og sentral MC-butikk som NTS Gardermoen har blitt Indianforhandler.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MC i media / nyhetene
Det er vel ikke helt urimelig å anta at Indian vil ta kunder fra HD ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39508
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Det skal man absolutt ikke se bort fra.Jompa skrev: 04 jan 2025, 23:24 Det er vel ikke helt urimelig å anta at Indian vil ta kunder fra HD ?
H-D har ikke akkurat gjort det særlig bra på nysalg i det siste...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39508
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Fra Yamaha Vinterbro til MC Experten AS
En æra er over, Yamaha Vinterbro er historie og gjenoppstår som MC Experten AS og blir Kawasakiforhandler:
https://www.bike.no/nyheter/yamaha-vint ... orhandler/
Da kan det fort bli en tur innom straks '25 sesongen er i gang for å sjekke om de har en demosykkel av denne modellen
:
https://www.kawasaki.eu/en/Motorcycles/ ... 245375-tab
https://www.bike.no/nyheter/yamaha-vint ... orhandler/
Da kan det fort bli en tur innom straks '25 sesongen er i gang for å sjekke om de har en demosykkel av denne modellen

https://www.kawasaki.eu/en/Motorcycles/ ... 245375-tab
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39508
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter og MC i media
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MC-nyheter og MC i media
Positive tiltak blir spennende å se om de virker.
https://www.bike.no/nyheter/gar-til-kam ... tiltakene/
https://www.bike.no/nyheter/gar-til-kam ... tiltakene/
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6836
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: MC-nyheter og MC i media
Sikkert bra tiltak men de må først ha ansatte på verkstedet som gjør en jobb kundene er fornøyd med, ser de har en «sign on fee" ved rask tiltredelse».Jompa skrev: 15 jan 2025, 16:47 Positive tiltak blir spennende å se om de virker.
https://www.bike.no/nyheter/gar-til-kam ... tiltakene/
I tillegg, det er en ting jeg «reagerer på» fra flere mc forhandlere … hvorfor skal forretningen markedsføres som frakk, råest, kæld og gjerne med Norge’s foran? Hvor seriøst er dette eller er det jeg som er for «konservativ» og venter en annen holdning hos forhandlere / verksteder?If you sign the contract as a senior motorcycle mechanic by February 15, we will pay a "sign of fee" of 100,000 Norwegian kroner. Payment and conditions by further agreement.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1