MC i media / nyhetene
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
JA til Motorsportsenter på Norbø i Lillesand oppropet
https://www.opprop.net/ja_til_motorspor ... _krtTaguaY
https://www.opprop.net/ja_til_motorspor ... _krtTaguaY
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
"The creator of Haynes manuals, John Harold Haynes, has died at age 80.":
https://advrider.com/rip-john-haynes-th ... s-manuals/
Thanks for the good work.
RIP, Mr. Haynes.
MCsidens tråd om Haynes manualer:
viewtopic.php?p=254690#p254690
https://advrider.com/rip-john-haynes-th ... s-manuals/
Thanks for the good work.
RIP, Mr. Haynes.
MCsidens tråd om Haynes manualer:
viewtopic.php?p=254690#p254690
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: MC i media / nyhetene
Er det noen som ønsker seg en Dukati, men mangler plass, økonomi eller annet?
Da kan det være at løsningen er å bygge en:
http://www.scaleautoworks.com/PocherDucati.html
Et flott byggesett (som koster litt).
8-)
Da kan det være at løsningen er å bygge en:
http://www.scaleautoworks.com/PocherDucati.html
Et flott byggesett (som koster litt).
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
– Eieren av forretningen anslår at seks motorsykler av typen KTM er borte.
Innbrudd hos Spinnin Wheel, ser det ut til..:.
https://www.tv2.no/a/10499152/
Ikke akkurat noen god start på sesongen.
Folk som gjør sånt fortjener en god omgang juling før de blir satt inn og foret med vann og brød.
Men det er vel slutt på de tiden med slike soningsforhold...
Innbrudd hos Spinnin Wheel, ser det ut til..:.
https://www.tv2.no/a/10499152/
Ikke akkurat noen god start på sesongen.
Folk som gjør sånt fortjener en god omgang juling før de blir satt inn og foret med vann og brød.
Men det er vel slutt på de tiden med slike soningsforhold...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: MC i media / nyhetene
Kjipe greier.AJ skrev: ↑23 mar 2019, 08:23 – Eieren av forretningen anslår at seks motorsykler av typen KTM er borte.
Innbrudd hos Spinnin Whell, ser det ut til..:.
https://www.tv2.no/a/10499152/
Ikke akkurat noen god start på sesongen.
Folk som gjør sånt fortjener en god omgang juling før de blir satt inn og foret med vann og brød. :bl3
Men det er vel slutt på de tiden med slike soningsforhold... :-k
Disse skurkene fortjener alt vondt.
Det ender jo opp med at kundene må dekke dette gjennom priser, som butikken må bruke til forsikring.
Disse KTM'ene er vel i øst-Europa nå, eller slaktet i deler.
Folket her får være obs på "billige" deler og sykler.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Må innrømme det er en god stund siden jeg har kjøpt vanlige MC magasiner som Bike og MC Avisa.
Men det hender jeg er innom nettsidene deres og det var først i går jeg oppdaget at Bike har slått seg sammen med Motorrad:
https://www.bike.no/nyheter/bike-motorrad-sant/
Hvor stor endring dette betyr vet jeg ikke, men det finner jeg sikkert ut om jeg tar en tur til bladkiosken. Å sitte å bla i et MC magasin igjen ute på en vårvarm terrasse kjennes faktisk forlokkende ut .
Stakk også innom forumet til Bike, men der var det ingenting å finne... :
http://www.bike.no/forum
Lagt ned eller kommer det tilbake i nyoppusset stand, kanskje?
Men det hender jeg er innom nettsidene deres og det var først i går jeg oppdaget at Bike har slått seg sammen med Motorrad:
https://www.bike.no/nyheter/bike-motorrad-sant/
Hvor stor endring dette betyr vet jeg ikke, men det finner jeg sikkert ut om jeg tar en tur til bladkiosken. Å sitte å bla i et MC magasin igjen ute på en vårvarm terrasse kjennes faktisk forlokkende ut .
Stakk også innom forumet til Bike, men der var det ingenting å finne... :
http://www.bike.no/forum
Lagt ned eller kommer det tilbake i nyoppusset stand, kanskje?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MC i media / nyhetene
Sesongstart i Grimstad også.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=10653
Onsdag ettermiddag hadde UP fartskontroll i en 60-sone på Østerhus i Grimstad. Det målte de en motorsyklist til 154 km/t.
- Motorsyklisten blåste gjennom i 154 km/t. Vi forsøkte å følge etter, men vi har ikke sett noe mer til ham, sier operasjonsleder Øyvind Hægeland ved Agder politidistrikt.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=10653
Onsdag ettermiddag hadde UP fartskontroll i en 60-sone på Østerhus i Grimstad. Det målte de en motorsyklist til 154 km/t.
- Motorsyklisten blåste gjennom i 154 km/t. Vi forsøkte å følge etter, men vi har ikke sett noe mer til ham, sier operasjonsleder Øyvind Hægeland ved Agder politidistrikt.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Med finvær i sikte, sesongstart for stadig flere og ikke minst stor utfart de nærmeste dagene nå rett før påskehøytiden, tror jeg vi alle kan ha godt av denne påminnelsen:
https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... utfordring
https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... utfordring
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MC i media / nyhetene
Vil ikke tallene på bremselengde variere noe alt etter type mc og dekk? Ser vel for meg att en sportssykkel med supre bremser og dekk stopper raskere enn en grussykkel med knastedekk?AJ skrev: ↑11 apr 2019, 09:45 Med finvær i sikte, sesongstart for stadig flere og ikke minst stor utfart de nærmeste dagene nå rett før påskehøytiden, tror jeg vi alle kan ha godt av denne påminnelsen:
https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... utfordring
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: MC i media / nyhetene
Er det bare meg, eller er tekstene i McAvisa noe krøkkete skrevet?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Som for eksempel?FredrikE24 skrev: ↑11 apr 2019, 12:26 Er det bare meg, eller er tekstene i McAvisa noe krøkkete skrevet?
For egen del var jeg mest opptatt av budskapet om stopplengde i saken.
Men en annen ting når det gjelder MC journalistikk, spesielt MCtester, er de altfor ofte og ganske kjedelige lange utgreiinger om hva man gjør på reisen til testdestinasjonen, som ofte legges til sydlige strøk i Europa.
Hvor heldig man er som får en slik tur og hva man opplever før testkjøringen endelig starter og alt utenomsnakk om ting som skjer mens testen pågår, er i hvert fall for meg ganske uintererssant å lese om... .
Også synes jeg altfor mange av testsakene er altfor lange og ikke sjelden uten mellomtitler. Det er en kjent sak at lesere flest hopper i teksten.
Uten mellomtitler er det mange som faller av underveis og blar til neste sak.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23038
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Det ligger vel en standard i bunn som dem går ut i fra. Poenget er at bremselengden firedobles hvis farten dobles. Dette skjer uansett sykkel. De tallene er vel skrevet bare for å illustrere.Nomade skrev: ↑11 apr 2019, 11:57Vil ikke tallene på bremselengde variere noe alt etter type mc og dekk? Ser vel for meg att en sportssykkel med supre bremser og dekk stopper raskere enn en grussykkel med knastedekk?AJ skrev: ↑11 apr 2019, 09:45 Med finvær i sikte, sesongstart for stadig flere og ikke minst stor utfart de nærmeste dagene nå rett før påskehøytiden, tror jeg vi alle kan ha godt av denne påminnelsen:
https://www.mcavisa.no/single-post/2019 ... utfordring
- Bjerknez
- Innlegg: 23038
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Det er en ganske typisk feil for å fylle ut plassen. Mange tror at mer tekst = bra. Typografi er viktig. Å lese 20 sammenhengende linjer i Times New Roman er bare slitsomt. Del opp setningene og skap litt kontraster i form av overskrifter etc. så blir det mer lesbart.AJ skrev: ↑11 apr 2019, 12:34Som for eksempel?FredrikE24 skrev: ↑11 apr 2019, 12:26 Er det bare meg, eller er tekstene i McAvisa noe krøkkete skrevet?
For egen del var jeg mest opptatt av budskapet om stopplengde i saken.
Men en annen ting når det gjelder MC journalistikk, spesielt MCtester, er de altfor ofte og ganske kjedelige lange utgreiinger om hva man gjør på reisen til testdestinasjonen, som ofte legges til sydlige strøk i Europa.
Hvor heldig man er som får en slik tur og hva man opplever før testkjøringen endelig starter og alt utenomsnakk om ting som skjer mens testen pågår, er i hvert fall for meg ganske uintererssant å lese om... .
Jeg er ingen mester i rettskriving selv, men det går stort sett på latskap og det faktum at jeg ofte skriver i full fart på iPad eller mobil. Da blir det litt tasteleif inni mellom.
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: MC i media / nyhetene
Nei altså, jeg synes bare det lugger når jeg leser McAvisa. Mulig jeg har dårlige leseferdigheter