MC i media / nyhetene
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: MC i media / nyhetene
Vi skal jo straks ha 30kmh i tettbebyggelse/by som standard så da må en nok langt utpå landet før 40-45kmh ikke holder.
https://etsc.eu/30km-h-limits-set-to-spread-in-2021/
https://delano.lu/article/eu-wants-30km ... ities-and-
https://etsc.eu/30km-h-limits-set-to-spread-in-2021/
https://delano.lu/article/eu-wants-30km ... ities-and-
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1310
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MC i media / nyhetene
Vel.. det er et ønske fra EU ok ikke noe som er besluttet. Vi er fortsatt heller ikke et EU-land, bare wannabe EØS.mekkern skrev: ↑26 mar 2022, 13:53 Vi skal jo straks ha 30kmh i tettbebyggelse/by som standard så da må en nok langt utpå landet før 40-45kmh ikke holder.
https://etsc.eu/30km-h-limits-set-to-spread-in-2021/
https://delano.lu/article/eu-wants-30km ... ities-and-
Apropo mopedbiler, jeg er mer skeptisk til sikkerheten til de som sitter inni... mulig de har blitt noe bedre, men det jeg har sett er noe skikkelige pappesker. Heller "fly" av en moped enn å bli flatklemt inni disse sardinboksene.
Ikke for det, har vel vært (og muligens er fortsatt) EL-biler som f. eks. buddy (på bildet), hvor sikkerheten er litt i samme gata.
Ser ut som om ramma er bygget av Swix (skistaver) og man sitter kloss oppi bakenden på bilen (nesten så ræva funker som pæreholder ).
Nakkestøtta er bare en skistav på tvers med skumpølse alla rør-isolasjon...
Nå er jeg alt for lang til å i det hele tatt gå inn i noe sånt, men om jeg så hadde vært mindre så hadde jeg stått over.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Om man er enig eller uenig i om hvorvidt MC-folk med et livssyn man ikke har noe forhold til eller tar avstand fra, skal engasjere seg slik denne MC-klubben gjør, så er dette en nyhetssak jeg uansett synes det er verd å få med seg i denne tråden:
https://resett.no/2022/05/30/kristen-mc ... ser-store/
https://resett.no/2022/05/30/kristen-mc ... ser-store/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MC i media / nyhetene
Det første jeg tenkte: Jøss litt av en tur å sitte bakpå helt fra Ukraina med kofferten på fanget!AJ skrev:Om man er enig eller uenig i om hvorvidt MC-folk med et livssyn man ikke har noe forhold til eller tar avstand fra, skal engasjere seg slik denne MC-klubben gjør, så er dette en nyhetssak jeg uansett synes det er verd å få med seg i denne tråden:
https://resett.no/2022/05/30/kristen-mc ... ser-store/
Men seriøst, utrolig bra at de vil/tør/kan gjøre noe sånt!
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Fra lokalavisen Hadeland her jeg bor og min tidligere arbeidsplass:
Ikke meg, bare så det er nevnt...
Ikke meg, bare så det er nevnt...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5363
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: MC i media / nyhetene
Ja jeg måtte dra på smilebåndet nå AJ :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Snekker.edvin
- Innlegg: 496
- Registrert: 30 des 2017, 23:30
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Re: MC i media / nyhetene
https://www.dagbladet.no/nyheter/kjorte ... n/76965278
Vanskelig å vurdere
Vanskelig å vurdere
- Canutus
- Innlegg: 479
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Tror han her angrer litt på at han filmet kjøringen
https://www.nrk.no/rogaland/video-viser ... 1.16084681
Edit:
Nå kjører ikke jeg i slike hastigheter, men noen synder har nok jeg også
Kanskje eg heretter må slå av alt av sporing, og gjerne legge igjen tlf hjemme.
https://www.nrk.no/rogaland/video-viser ... 1.16084681
Edit:
Nå kjører ikke jeg i slike hastigheter, men noen synder har nok jeg også
Kanskje eg heretter må slå av alt av sporing, og gjerne legge igjen tlf hjemme.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Skal man kjøre slik så kan man ta en tur til eksempelvis Isle of Man - der er det lov over fjellet med ingen i møte og med et lite sikkerhets nett rundt kjøringen.Canutus skrev: ↑31 aug 2022, 12:15 Tror han her angrer litt på at han filmet kjøringen
https://www.nrk.no/rogaland/video-viser ... 1.16084681
Edit:
Nå kjører ikke jeg i slike hastigheter, men noen synder har nok jeg også
Kanskje eg heretter må slå av alt av sporing, og gjerne legge igjen tlf hjemme.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Så denne videoen fra en ganske kjent Youtuber:
https://youtu.be/2n20PJKpPPU
Dette er altså en Honda DN01 2010 modell. Denne var i følge han på videoen en flopp fra Honda og npr jeg hører han leser opp specs samt ser sykkelen så begynner man jo og lure på hva i all verden Honda tenkte på når dem bestemte seg for å sette sammen noe slikt.
Sykkelen i seg selv ser jo OK ut. Den er bygget som en slags power cruicer. Den er stor og har en litt agressiv front som minner om en Hai etc. men så skulle dem plassere inn en motor i sykkelen og da går det fullstendig galt. 680cc, og 61 HK"er??? I tillegg er det automat.....
Noen ganger så lurer jeg veldig på hvem i Honda som klarte å få i gjennom en slik sykkel.
https://youtu.be/2n20PJKpPPU
Dette er altså en Honda DN01 2010 modell. Denne var i følge han på videoen en flopp fra Honda og npr jeg hører han leser opp specs samt ser sykkelen så begynner man jo og lure på hva i all verden Honda tenkte på når dem bestemte seg for å sette sammen noe slikt.
Sykkelen i seg selv ser jo OK ut. Den er bygget som en slags power cruicer. Den er stor og har en litt agressiv front som minner om en Hai etc. men så skulle dem plassere inn en motor i sykkelen og da går det fullstendig galt. 680cc, og 61 HK"er??? I tillegg er det automat.....
Noen ganger så lurer jeg veldig på hvem i Honda som klarte å få i gjennom en slik sykkel.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Det som går galt er vel egentlig hva du forventer av en slik sykkel - utseende tilsvarer litt høyere forventninger er mok enig i det... men det er som når vi som kjører Pan European vurderer nye gate versjonen av Afrika Twin - vi tror at det skal være en videreføring av Pan European og blir så skuffa... men det er jo ikke det Honda har lagd - det er en gateversjon av en offroad-sykkel akkurat som 1250 RT er i forhold til 1250 GS.Bjerknez skrev: ↑17 sep 2022, 09:05 Så denne videoen fra en ganske kjent Youtuber:
https://youtu.be/2n20PJKpPPU
Dette er altså en Honda DN01 2010 modell. Denne var i følge han på videoen en flopp fra Honda og npr jeg hører han leser opp specs samt ser sykkelen så begynner man jo og lure på hva i all verden Honda tenkte på når dem bestemte seg for å sette sammen noe slikt.
Sykkelen i seg selv ser jo OK ut. Den er bygget som en slags power cruicer. Den er stor og har en litt agressiv front som minner om en Hai etc. men så skulle dem plassere inn en motor i sykkelen og da går det fullstendig galt. 680cc, og 61 HK"er??? I tillegg er det automat.....
Noen ganger så lurer jeg veldig på hvem i Honda som klarte å få i gjennom en slik sykkel.
Men vi er nok mange som lurer på hva Honda tenker på --
Jeg lurer dog på hva forbruket er på denne DN01 -- siden jeg på en måte likte sykkelen .... kanskje... må sjekke litt pris ...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Enig. Dem lager en sykkel som ser ut som en slags power cruiser og i første øyekast ser den ganske bøs ut. Jeg får ikke gåsehud for det virker ikke spesielt påkostet i det hele tatt, men sykkelen ser grei ut. Når han nevner at dette er en 680cc med 61HK'er og automat så fikk jeg nesten hakeslipp.rolf-arne skrev: ↑17 sep 2022, 09:24Det som går galt er vel egentlig hva du forventer av en slik sykkel - utseende tilsvarer litt høyere forventninger er mok enig i det... men det er som når vi som kjører Pan European vurderer nye gate versjonen av Afrika Twin - vi tror at det skal være en videreføring av Pan European og blir så skuffa... men det er jo ikke det Honda har lagd - det er en gateversjon av en offroad-sykkel akkurat som 1250 RT er i forhold til 1250 GS.Bjerknez skrev: ↑17 sep 2022, 09:05 Så denne videoen fra en ganske kjent Youtuber:
https://youtu.be/2n20PJKpPPU
Dette er altså en Honda DN01 2010 modell. Denne var i følge han på videoen en flopp fra Honda og npr jeg hører han leser opp specs samt ser sykkelen så begynner man jo og lure på hva i all verden Honda tenkte på når dem bestemte seg for å sette sammen noe slikt.
Sykkelen i seg selv ser jo OK ut. Den er bygget som en slags power cruicer. Den er stor og har en litt agressiv front som minner om en Hai etc. men så skulle dem plassere inn en motor i sykkelen og da går det fullstendig galt. 680cc, og 61 HK"er??? I tillegg er det automat.....
Noen ganger så lurer jeg veldig på hvem i Honda som klarte å få i gjennom en slik sykkel.
Men vi er nok mange som lurer på hva Honda tenker på --
Jeg lurer dog på hva forbruket er på denne DN01 -- siden jeg på en måte likte sykkelen .... kanskje... må sjekke litt pris ...
Demperne var så som så og ellers var det fint lite detaljer som ga en opptur. Alt i alt nok en kjip Honda, med kjip motor. Men utseendet isolert sett var jo helt greit.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Men av og til gjør dem noe rett
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
Hehe, ja. Men det var veldig lenge siden
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC i media / nyhetene
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering