Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
DrBravo
Innlegg: 8
Registrert: 03 okt 2022, 14:26
Motorsykkelen din: 99' Honda CBR600F4

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av DrBravo »

Hei! Fikk i dag mail, sykkelen er klar! :)
''Nytt'' (brukt, men helt og fint) ledningsnett ble anskaffet fra Tyskland, og sendt med kamel eller dromedar oppover til berget. Ikke fly, i hvert fall! Jeg mistenkte da at verkstedet ville ta kostnaden selv på billigst mulig vis (som ble forventningen), og da jeg kom for å betale var tonen god og latteren satt løst, og jeg ble kun avkrevd for ny nøkkel og koding av denne!
Fint ordnet av verkstedet i denne uheldige situasjonen, og etter et par uker uten sykkel, får jeg nå muligens karret meg til et par dager på veien før sykkelen pakkes inn og lagres godt og varmt frem til våren.
Det hadde vanket en stor porsjon skryt om jeg hadde fått lånt sykkel i mellomtiden, men det vanker heller ikke noe ris siden de ordnet opp på helt greit vis, og da tenker jeg det heller ikke har noe for seg å nevne hvem og hvor dette skjedde. Det viktigste er i hvert fall at jeg har fått hentet en fullt fungerende sykkel tilbake!

Takk for gode svar, vi sees på veien til neste år!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5210
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av dypen »

Det var godt å høre :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
DrBravo
Innlegg: 8
Registrert: 03 okt 2022, 14:26
Motorsykkelen din: 99' Honda CBR600F4

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av DrBravo »

dypen skrev: 17 okt 2022, 15:29 Det var godt å høre :)
Takk for det, og takk for bidrag i diskusjonen :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av Bjerknez »

Som forventet av verkstedet dette. Jeg hadde faktisk forventet LITT mer grunnet tort og svie, men dette er helt innafor og ikke det jeg vil kalle service utover det som er forventet.

Brukeravatar
DrBravo
Innlegg: 8
Registrert: 03 okt 2022, 14:26
Motorsykkelen din: 99' Honda CBR600F4

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av DrBravo »

Bjerknez skrev: 17 okt 2022, 15:40 Som forventet av verkstedet dette. Jeg hadde faktisk forventet LITT mer grunnet tort og svie, men dette er helt innafor og ikke det jeg vil kalle service utover det som er forventet.
Definitivt. Som ny MC-fører/eier var jeg dog bekymret for evt. konflikt, det er aldri hyggelig uansett.
Men, det ordnet seg helt greit denne gang, og mtp. hvor nære dette ligger jobben min, så er jeg strålende fornøyd med å kunne ta turen tilbake for mer handel i steden for å ha et horn i siden til dem😉👌

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av AJ »

DrBravo skrev: 17 okt 2022, 17:53
Bjerknez skrev: 17 okt 2022, 15:40 Som forventet av verkstedet dette. Jeg hadde faktisk forventet LITT mer grunnet tort og svie, men dette er helt innafor og ikke det jeg vil kalle service utover det som er forventet.
Definitivt. Som ny MC-fører/eier var jeg dog bekymret for evt. konflikt, det er aldri hyggelig uansett.
Men, det ordnet seg helt greit denne gang, og mtp. hvor nære dette ligger jobben min, så er jeg strålende fornøyd med å kunne ta turen tilbake for mer handel i steden for å ha et horn i siden til dem😉👌
Syns dette er en positiv og god innstilling :thumleft .
Man bør ikke være konfliktsky når problemer oppstår, men er man saklig og løsningsorientert og holder en god, men bestemt tone er min erfaring at ting løser seg på måte for begge parter.
Flott at det løste seg til slutt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrBravo
Innlegg: 8
Registrert: 03 okt 2022, 14:26
Motorsykkelen din: 99' Honda CBR600F4

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av DrBravo »

AJ skrev: 17 okt 2022, 17:59
DrBravo skrev: 17 okt 2022, 17:53
Bjerknez skrev: 17 okt 2022, 15:40 Som forventet av verkstedet dette. Jeg hadde faktisk forventet LITT mer grunnet tort og svie, men dette er helt innafor og ikke det jeg vil kalle service utover det som er forventet.
Definitivt. Som ny MC-fører/eier var jeg dog bekymret for evt. konflikt, det er aldri hyggelig uansett.
Men, det ordnet seg helt greit denne gang, og mtp. hvor nære dette ligger jobben min, så er jeg strålende fornøyd med å kunne ta turen tilbake for mer handel i steden for å ha et horn i siden til dem😉👌
Syns dette er en positiv og god innstilling :thumleft .
Man bør ikke være konfliktsky når problemer oppstår, men er man saklig og løsningsorientert og holder en god, men bestemt tone er min erfaring at ting løser seg på måte for begge parter.
Flott at det løste seg til slutt.
Hehe, ja, enig! Uavhengig av rutiner og prosedyrer etc etc: Vi er bare mennesker som snakker sammen, uansett hva det gjelder.
Skal nevnes at jeg kom inn med glimt i øyet og sa jeg ville hente sykkelen min før de svei av noe mer😅🤣
Så sa jeg at jeg skyldte dem uansett penger for nøkkelen, og det var de selvsagt enig i.
Så, nå kan jeg uten problemer returnere for å handle litt i fremtiden også 😁👌

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av Relax »

DrBravo skrev: 17 okt 2022, 18:16
AJ skrev: 17 okt 2022, 17:59
DrBravo skrev: 17 okt 2022, 17:53
Bjerknez skrev: 17 okt 2022, 15:40 Som forventet av verkstedet dette. Jeg hadde faktisk forventet LITT mer grunnet tort og svie, men dette er helt innafor og ikke det jeg vil kalle service utover det som er forventet.
Definitivt. Som ny MC-fører/eier var jeg dog bekymret for evt. konflikt, det er aldri hyggelig uansett.
Men, det ordnet seg helt greit denne gang, og mtp. hvor nære dette ligger jobben min, så er jeg strålende fornøyd med å kunne ta turen tilbake for mer handel i steden for å ha et horn i siden til dem😉👌
Syns dette er en positiv og god innstilling :thumleft .
Man bør ikke være konfliktsky når problemer oppstår, men er man saklig og løsningsorientert og holder en god, men bestemt tone er min erfaring at ting løser seg på måte for begge parter.
Flott at det løste seg til slutt.
Hehe, ja, enig! Uavhengig av rutiner og prosedyrer etc etc: Vi er bare mennesker som snakker sammen, uansett hva det gjelder.
Skal nevnes at jeg kom inn med glimt i øyet og sa jeg ville hente sykkelen min før de svei av noe mer😅🤣
Så sa jeg at jeg skyldte dem uansett penger for nøkkelen, og det var de selvsagt enig i.
Så, nå kan jeg uten problemer returnere for å handle litt i fremtiden også 😁👌
:thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
Honda-Bjarne
Innlegg: 55
Registrert: 29 jan 2018, 16:12
Motorsykkelen din: V-tec 800

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av Honda-Bjarne »

Når man koder en HISS-nøkkel så kobler man batteristrømmen inn på kontakten mellom pick up coils og ECU, med en motstand på plussledningen. Hvis de kobler feil på denne kontakten så blir det rav ruskende galt. Jeg mistenker at verkstedet har koblet pluss på hvit på kontakten, og negativ på gul, mens det skal være motsatt.
Men flott at de ryddet opp.

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av JoeHugin »

Hvilke ledninger tok fyr? Høres jo ut som noe er alvorlig galt..?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av rolf-arne »

Det er greit å få slike OK historier så ikke bildet blir mer negativt enn det det faktisk er. Vi har i dette landet mange flinke folk og OK forretningsfolk - vi må ha med oss at i en handel så skal helst begge være fornøyde - det koster å gjøre slike tabber , tenker da på verkstedet.. så vi kan vel også sjøl tenke litt på den stakkarn som har tabba seg ut... synes denne opplevelsen summeres bra opp med at du tenker å fortsette med å være kunde....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 23 okt 2022, 15:07 Det er greit å få slike OK historier så ikke bildet blir mer negativt enn det det faktisk er. Vi har i dette landet mange flinke folk og OK forretningsfolk - vi må ha med oss at i en handel så skal helst begge være fornøyde - det koster å gjøre slike tabber , tenker da på verkstedet.. så vi kan vel også sjøl tenke litt på den stakkarn som har tabba seg ut... synes denne opplevelsen summeres bra opp med at du tenker å fortsette med å være kunde....
Jeg tenker at det er en del av livet og tabbe seg ut. Det lærer man av. Et firma som evt. skulle gå dukken grunnet noen svidde kabler har nok ikke livets rett uansett. Feil gjøres over alt, hele tiden. Det gjør ingenting om feil gjøres overfor kunden så lenge kunden føler seg godt i varetatt.

Jeg hadde fortsatt å vært kunde hos dette verkstedet i dette tillfellet da ingenting negativt har skjedd. Dem tannet seg ut og rettet opp i feilen. Jeg synes uansett at dem gjerne kunne komme med et plaster på såret i tillegg. Det hadde i såfall vært en bonus og viser kunden at hen er verdsatt.

I dette tillfellet gjorde dem det jeg hadde minst foventet og ikke noe mer. Vertfall ikke det jeg vil kalle "god service" I kine øyne er service noe man får utover det man betaler for eller har krav på. Som feks. At dem vasker sykkelen etter service, sjekker luftrykk selv om du var på verksted av andre grunner, får lånesykkel mens sykkel er på service for å komme deg på jobb, får rabatter i butikken siden du er fast kunde etc etc.

Smelter dem kablene på sykkelen min, så har dem bare å fikse opp i det uten å dra ut tiden eller å gjøre stort nummer ut av det. Det er et absolutt minstekrav slik jeg ser det.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 15:17
Jeg tenker at det er en del av livet og tabbe seg ut. Det lærer man av. Et firma som evt. skulle gå dukken grunnet noen svidde kabler har nok ikke livets rett uansett. Feil gjøres over alt, hele tiden. Det gjør ingenting om feil gjøres overfor kunden så lenge kunden føler seg godt i varetatt.
Ja slik er livet og jeg tenker at du skal ikke bedømmes så myye på de feil du gjør - men på hvordan du retter dem opp.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 23 okt 2022, 23:19
Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 15:17
Jeg tenker at det er en del av livet og tabbe seg ut. Det lærer man av. Et firma som evt. skulle gå dukken grunnet noen svidde kabler har nok ikke livets rett uansett. Feil gjøres over alt, hele tiden. Det gjør ingenting om feil gjøres overfor kunden så lenge kunden føler seg godt i varetatt.
Ja slik er livet og jeg tenker at du skal ikke bedømmes så myye på de feil du gjør - men på hvordan du retter dem opp.
Jepp. Man kan rette opp feilen ved å gjøre minst mulig og ingenting utover det man skal gjøre, eller man kan gjøre noe godt ut av situasjonen og bruke muligheten til å blidhjøre en kunde og vise at man virkelig er til å stole på i en vanskelig situasjon for kunden.

TS her skrev denne posten fordi han kom i en litt vanskelig situasjon. Han viste nemlig ikke om han måtte betale alt selv eller hvor lang tid dette tok. Dette er en en sotuasjon man ikke ønsker å sette en kunde i. Spesielt ikke når feilen er ganske åpenbar med tanke på hvem som bør rydde opp.

I steden skulle verksmester, eller daglig leder sagt med en gang at dette fikser vi på vår kappe da vi har tabbet oss ut. Ønsker du en lånesykkel eller det andre ting vi kan gjøre for deg mens du venter?

Da hadde TS sluppet å skrive her inne og trolig hadde det kommet en skrytepost i steden. Det er slike ting som får kunder til å bli og eller anbefale forhandler til handre. Å det koster forhandler veldig lite i det store og hele. Man får sette det på markedsføringsbudsjettet.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 24 okt 2022, 04:24
I steden skulle verksmester, eller daglig leder sagt med en gang at dette fikser vi på vår kappe da vi har tabbet oss ut. Ønsker du en lånesykkel eller det andre ting vi kan gjøre for deg mens du venter?

Da hadde TS sluppet å skrive her inne og trolig hadde det kommet en skrytepost i steden. Det er slike ting som får kunder til å bli og eller anbefale forhandler til handre. Å det koster forhandler veldig lite i det store og hele. Man får sette det på markedsføringsbudsjettet.
Du har så rett - en liten ting å gjøre - men som setter alt på plass -- JA der er egentlig dette vi behøver først - at man forteller at man tar ansvaret , så kunden slipper å lure..... og kanskje trekke opp kritikkfjæra før man vet hvor mye den skal spennes.... :prf
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar