Har vært utro og trenger noen råd...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg velger å krype til korset for å spørre andre her inne om råd da jeg for første gang i mitt liv føler jeg har vært utro. Det startet med en epost jeg fikk for en liten stund siden, så ballet det å seg og jeg ble fristet til å dra den videre.

Jeg kom riktignok ikke helt i "mål", men føler liksom allikevel at jeg gikk såpass langt at det det gnager litt på samvittigheten.

Jeg fikk nemlig se denne flotte godbiten og da må jeg bare si at jeg fikk LITT lyst til å skilles.
rocket.jpg
Jeg må bare si at denne så veldig lekker ut... :redface

Med en tank av delvis chrome ble jeg litt våt i øynene...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av utc »

:twothumbs: Lekkert. Du må bare tenke på om bidragsfogden skal ha litt også.
Deretter må du spørre deg selv; Trenger jeg denne ? Vil jeg bli lykkeligere med denne ? Vil den bringe meg til steder jeg ikke har vært før ? :scratch
Klarer du ikke å svare på dette så er nok golfspilling tingen for deg. Svarer du ja på minst ett av spørsmålene så er det vel bare å hive seg over. Gudd løkk :twothumbs:
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Bjerknez »

utc skrev: 15 nov 2022, 15:34 :twothumbs: Lekkert. Du må bare tenke på om bidragsfogden skal ha litt også.
Deretter må du spørre deg selv; Trenger jeg denne ? Vil jeg bli lykkeligere med denne ? Vil den bringe meg til steder jeg ikke har vært før ? :scratch
Klarer du ikke å svare på dette så er nok golfspilling tingen for deg. Svarer du ja på minst ett av spørsmålene så er det vel bare å hive seg over. Gudd løkk :twothumbs:
Trenger jeg denne? Absolutt ikke...
Vil jeg bli lykkeligere? Definitivt. Vertfall for en kort periode...
Vil den bringe meg til steder jeg ikke har vært før? Neppe...

Konklusjonen er nok dessverre enkel. Jeg får holde meg i skinnet en stund til :redface

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Gammelsmurfen »

Clickbait :crazy: (heldigvis for din del) :D

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av rolf-arne »

Har kommet til samme konklusjon.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 15 nov 2022, 20:22 Clickbait :crazy: (heldigvis for din del) :D
For å få klikk, så handler det mest om kontraster. Man ser en overskrift som i utgangspunktet ikke hører hjemme i et MC forum og atpåtill en overskrift som la dette forumets kanskje mest aktive medlems hode på hoggestabben. Da frister det nok mange og kikke innom i håp om å få rettet noen gloser i min retning :knegg

Men det var jo en viss sannhet i tittelen. Jeg BLE faktisk over middels bergtatt av utseendet på den nye Rocket'en hvor deler av tanken var av chrome. Jeg synes sykkelen kledde det.

Men det er alt for tidlig å bytte sykkel etter bare en sesong og drøye 9.000km. på min nåværende Rocket. Denne kommer jeg nok vertfall MINST til å beholde en sesong til.

Sykkelen jeg har har gått knirkefritt så langt og jeg hadde nesten følt det som et utroskap og bytte den inn nå. :redface

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av dypen »

Hva er forskjellen på din Rocket vs den nye 2023 Rocket‘n …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 16 nov 2022, 08:37 Hva er forskjellen på din Rocket vs den nye 2023 Rocket‘n …
Så vidt jeg vet ikke noe annet enn fargene og at man kan få den med mer chrome. Som feks. på deler av tanken. :)

Samme motor, samme moment og hester etc. Ser helt lik ut ellers så vidt jeg kan se.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Audi Mannen »

dypen skrev: 16 nov 2022, 08:37 Hva er forskjellen på din Rocket vs den nye 2023 Rocket‘n …
Prisen er vel kanskje den største forskjellen vil jeg tro.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 15 nov 2022, 15:25 Jeg velger å krype til korset for å spørre andre her inne om råd da jeg for første gang i mitt liv føler jeg har vært utro. Det startet med en epost jeg fikk for en liten stund siden, så ballet det å seg og jeg ble fristet til å dra den videre.

Jeg kom riktignok ikke helt i "mål", men føler liksom allikevel at jeg gikk såpass langt at det det gnager litt på samvittigheten.

Jeg fikk nemlig se denne flotte godbiten og da må jeg bare si at jeg fikk LITT lyst til å skilles.

rocket.jpg

Jeg må bare si at denne så veldig lekker ut... :redface

Med en tank av delvis chrome ble jeg litt våt i øynene...
fin vridning i det lattermilde hjørnet :lol . likte den godt jeg.
Ducati Multistrada V4S - 2021

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av JoeHugin »

Uansett om det er MC eller livspartner - har man begynt å føle attraksjon mot andre så er det best å bare hoppe i det, og aldri se seg tilbake.

Spesielt om det er snakk om mc. 😅

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Bjerknez »

Det er et ordtak som sier at "gresset ikke er grønnere på den andre siden". Av en eller annen grunn tror jeg det ligger en sannhet i det.... ;)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av rolf-arne »

Et appropo, et år etter.... gikk jo selv til det skritt å begå bigami, ved å anskaffe ny R1250 RT, som ble vraket,

Endte opp med å beholde gammeldamaST 1100, som arbeidshest og i tillegg få eldste kjæresten i hus, ei som for det meste står til pynt og godværsturer CBX1000.

Så jeg lever godt med flerkoneri....

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av Domino »

Hver gang jeg kjører Triumph tenker jeg at jeg trenger jo ikke flere sykler. Den dekker alle mine behov på en fortreffelig måte. Hver gang jeg kjøre Kawasaki tenker jeg at jeg kan jo beholde den ei stund til. Jeg får såpass lite for den uansett. Og det koster lite å eie en veteran.

Og sånn går no dagan...
IMG_20230521_184711.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har vært utro og trenger noen råd...

Legg inn av AJ »

Kom over denne nyheten for noen minutter siden, som gjorde at jeg fikk noen utrotanker, må jeg bare erkjenne... :crazy: :

https://www.advrider.com/moto-guzzi-v85 ... ectronics/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar