Hvorfor har du den sykkelen du har?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av FredrikE24 »

pingvin skrev: 01 des 2022, 07:21
FredrikE24 skrev: 30 nov 2022, 22:52 En lidenskap større enn selve sykkelen og kjøringen i seg selv.
Litt pussig, aldri tenkt på at noen velger BMW pga lidenskap. Ducati og HD kan jeg godt skjønne, til dels Triumph, KTM, men tenker at de som velger Honda og BMW kun har rasjonelle (med rette) grunner men uten spesielt mye følelser for det de kjører.
Hører mange sier det, og jeg forstår ikke hvorfor. For meg, så vil BMW være the best of the best. Nå skal det sies at det som har skjedd i Motorrad-avdelingen siden 2015 ikke er veldig positivt, men de kommer nok sikkert på bedre tanker etterhvert.

Det er mange GS-førere som kjøper BMW av helt andre årsaker. For min del har jeg vært BMW-entusiast siden barnehagen, og ikke kjører jeg GS heller. BMW K1200RSen min er som en Leatherman :thumleft Og måten de har bygget sykkel på i alle år er veldig tysk. Alle andre merker har ei rør-ramme med utstyr hektet på fra hylla. Måten en BMW er skrudd sammen på er :thumleft :thumleft. og annerledes.

Nå har de imidlertid forenklet to hele serier med sykler som har gjort nyprisen betraktelig mer spiselig for alle. Dette har i sin tur økt salget. Tenker spesielt på S og F seriene. R og K er langt mer kostbare greier.

Svar