Mitt vinter prosjekt i år er en BMW F650 GS Dakar som jeg hentet i Sverige i Oktober.
Det blir full gjennomgang og skikkelig rengjøring. Forferdelig mye skit etter mange år på vei. En del deler lakkeres opp igjen som alle sorte detaljer og de lakkeres i sort sidenmatt utførelse med 2-komponent klarlakk i matt grad 16. Dette gir rette gløden på sorte detaljer.
Grundig avfetting og vask i ALLE kriker og kroker. Lykter og innmat vaskes og gjøres rent. Du verden og underverker det gjør
Nye dekk ble Heidenau K60 som jeg har god tro på. Olje, oljefilter og kjede fra Speed i Sandefjord + litt andre deler. topp service fra Marie hos Speed.
Beste jobben er nå startet med montering av nylakkerte og nypolerte deler
Demonteringen:
Rengjort og polert
Rubbet og polert plastdeksler
Lettere vinter prosjekt BMW F650 GS Dakar
-
- Innlegg: 710
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Lettere vinter prosjekt BMW F650 GS Dakar
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5363
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Lettere vinter prosjekt BMW F650 GS Dakar
Bare kosejobb det her! Hva har du gjort med bakfelgen … lakkert?
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Lettere vinter prosjekt BMW F650 GS Dakar
Den blir jo fin da, steike meg. Jeg hadde en slik, restaurerte den fra en meget trist tilstand til noe som var greit nok.
Demonterte alt, lakket ramme, byttet bremser, demper, innmat i gaffel, diverse lager i motoren, tennplugger og litt elektrisk, og flikket på plastdelene slik av de hang på plass under røff bruk.
Men utgangspunktet var så mye dårligere enn ditt eksemplar, at det kunne aldri bli bra uten enda mange mer tusenlapper i omløp.
Men der får du en fin sykkel til all slags bruk, med en nesten uslitelig motor, som er litt sprekere enn japsene med samme volum
Demonterte alt, lakket ramme, byttet bremser, demper, innmat i gaffel, diverse lager i motoren, tennplugger og litt elektrisk, og flikket på plastdelene slik av de hang på plass under røff bruk.
Men utgangspunktet var så mye dårligere enn ditt eksemplar, at det kunne aldri bli bra uten enda mange mer tusenlapper i omløp.
Men der får du en fin sykkel til all slags bruk, med en nesten uslitelig motor, som er litt sprekere enn japsene med samme volum
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 710
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Lettere vinter prosjekt BMW F650 GS Dakar
Ja helheten var bra her. Kun en liten tapp måtte limes på høyre deksel. Ellers så var denne bare helvetes møkkete over alt. My olje fra ukyndige folk som har smurt kjede osv.Olav K skrev: ↑06 des 2022, 13:11 Den blir jo fin da, steike meg. Jeg hadde en slik, restaurerte den fra en meget trist tilstand til noe som var greit nok.
Demonterte alt, lakket ramme, byttet bremser, demper, innmat i gaffel, diverse lager i motoren, tennplugger og litt elektrisk, og flikket på plastdelene slik av de hang på plass under røff bruk.
Men utgangspunktet var så mye dårligere enn ditt eksemplar, at det kunne aldri bli bra uten enda mange mer tusenlapper i omløp.
Men der får du en fin sykkel til all slags bruk, med en nesten uslitelig motor, som er litt sprekere enn japsene med samme volum
Teknisk var den meget bra. Stor service med for gaffel overhaling og styrelager var gjort 4000 km før jeg kjøpte den på verksted.
Blir kul nr 2 sykkel jeg tenker ha til grusturer i ny og ne
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Lettere vinter prosjekt BMW F650 GS Dakar
Absolutt en kjekk nr.2 sykkel om man skal bare gruse "litt" :-DErikW skrev: ↑06 des 2022, 20:15Ja helheten var bra her. Kun en liten tapp måtte limes på høyre deksel. Ellers så var denne bare helvetes møkkete over alt. My olje fra ukyndige folk som har smurt kjede osv.Olav K skrev: ↑06 des 2022, 13:11 Den blir jo fin da, steike meg. Jeg hadde en slik, restaurerte den fra en meget trist tilstand til noe som var greit nok.
Demonterte alt, lakket ramme, byttet bremser, demper, innmat i gaffel, diverse lager i motoren, tennplugger og litt elektrisk, og flikket på plastdelene slik av de hang på plass under røff bruk.
Men utgangspunktet var så mye dårligere enn ditt eksemplar, at det kunne aldri bli bra uten enda mange mer tusenlapper i omløp.
Men der får du en fin sykkel til all slags bruk, med en nesten uslitelig motor, som er litt sprekere enn japsene med samme volum
Teknisk var den meget bra. Stor service med for gaffel overhaling og styrelager var gjort 4000 km før jeg kjøpte den på verksted.
Blir kul nr 2 sykkel jeg tenker ha til grusturer i ny og ne
Originalt så er bakdemperen litt myk, om det skal pakkes opp for camping, eller det skal kjøres "hardt"... Min demper var jo gåen så det blei byttet ut til HyperPro med hydr. forspenning og fjær tilpasset en voksen mann.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;