Tråden for oss som liker ØL!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

KåreDump skrev: 21 des 2022, 12:14 Noen som bruker undtappd?

Har brukernavnet KaareDump
Jeghar kun spradisk ramlet innom der. Kan du forklare hva slags side dette er?

Er det et slags "forum" for ØL elskere?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

Da får vi se om den duger da :twothumbs:
4B3305EA-22DB-4CB9-92E5-084C9C1CFBFC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

lazyboy
Innlegg: 241
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av lazyboy »

Om du dumper all type øl i den bommer du fort på 6-10 grader mellom optimal temp fra eks pils til juleøl😱

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 21 des 2022, 20:35 Om du dumper all type øl i den bommer du fort på 6-10 grader mellom optimal temp fra eks pils til juleøl😱
Sånt bryr ikke jeg meg noe om. ØL skal være kaldt, uansett type. Lunken juleøl er ikke akkurat noe jeg før gåsehud av vertfall :P

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 21 des 2022, 17:23 Da får vi se om den duger da :twothumbs:

4B3305EA-22DB-4CB9-92E5-084C9C1CFBFC.jpeg
Da har denne fått stått på siden ca. kl. 17:00 i går onsdag 21.desember og til nå torsdag 22. desember kl. 05:00. Jeg stilte den inn på det kaldeste som er 0 grader og fylte den fra bunn til topp med ØL flasker. Temperaturen er målt helt øverst i boksen ca. 5 cm. under lokket og rommet der man kan plassere øl'en er nok helt klart kaldest nærmere bunnen som er ca. 50cm. fra lokket, så den er ganske dyp.

Temperaturen helt øvers ca. 5 cm. under lokket er 3.6 grader og det virker som den blir kaldere og kaldere med små marginer. Det står at den skal stå på i minst 24 timer i strekk den første gangen for å oppnå full effekt.

Jeg prøvde og legge temperaturmåleren litt lenger ned (ca. midt i) og der var temperaturen rundt 2 grader.

Så ja, jeg tviler ikke på at 0 grader er oppnåelig i denne partycooleren fra Jula. Den ser også ganske stilren og bra ut. Men denne skal altså på sikt ikke stå midt i stua, men i furtebua eller på kontoret mitt.

Så denne ser ut til å fungere akkurat som den skal :)

Jeg kommer dog til å skru temperaturen opp noen grader når den har fått "kjørt seg inn litt". Jeg tenker rundt 4 grader er en god allround temperatur.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

Dog finner jeg ikke noe informasjon om man kan ha isbiter i denne partycooleren. Den virker jo vanntett med tanke på det rommet inne i boksen, men jeg finner ikke noe informasjon om dette. Ikke noe krise sånn sett, da den kjøler såpass godt som den gjør.

jeg hadde egentlig planer om å kjøpe meg et lite kjøleskap i steden, men bruksområde til et kjøleskap er jo ganske begrenset i forhold til en slik partycooler.

Et kjøleskap kan man jo ikke rent estetiskt sette midt på gulvet eller trille rundt. Et kjøleskap er et stygt møbel og krever at det blir innebygd eller vertfall satt ett egnet sted (kjøkkenet). Dessuten koster det billigste kjøleskapet jeg fant dobbelt så mye som denne party cooleren.

Om sommeren kan man også trille partycooleren ut på terrassen eller andre steder og den kan faktisk også stå midt i stua hvis man skal ha en fest uten at den skjemmer seg bort.

Jeg hadde tre fulle bæreposer med ØL flasker. Lett blanding av av flasker fra 0.33l til 0.75l. Jeg har ikke telt flaskene men jeg tipper rundt 30-35 stk. ØL flasker. Det er litt mer plass igjen opp til lokket, så skal jeg tippe så får jeg lett ned i en 6-pack med 0.5l ØL bokser til. Mulig enda flere også. Så kommer det jo også litt ann på hvordan man stabler. Reklamen sier at den skal ha plass til 85stk. 0.33l bokser. Det tviler jeg ikke på.

Angående støy så kan jeg ikke høre noe. Man hører en vag summing hvis man går nærme den, men sitter man noen meter unna er det ingen lys som sjenerer.

Alt i alt så er førsteinntrykket mitt veldig bra.

Her er en screenshot fra appen på telefonen som holder oversikt over temperaturen øverst i boksen. (temperaturen har gått ned hele 0.5 grader siden jeg målte sist.

PS! Det står "Temp stue", men det er bare fordi jeg har brukt temperaturmåleren i stua og bare slengt den ned i boksen. :)
temp.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

EDIT:

Temperaturen øverst i boksen ca. 5cm. under lokket er nå 2.8 grader med beholderen stappet med flasker. Det er ganske imponerende synes jeg. I bunnen regner jeg med det nesten nærmer seg frysepunktet.

Den skal få stå på til jeg kommer hjem fra jobb i dag på full kjøling slik at den får stabilisert seg, så kommer jeg med ny tilbakemelding.

Jeg vil også tro at grunnen til den lange kjøletiden er nok fordi jeg stappet den full med romtempererte flasker. Så fort flaskene med innhold også blir kjøligere har jeg ingen betenkeligheter at temperaturen i denne boksen vil nærme seg 0 grader rett under lokket og kanskje enda kaldere enn dette i bunnen muligens.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Nomade »

Bjerknez skrev: 22 des 2022, 06:01
Den skal få stå på til jeg kommer hjem fra jobb i dag på full kjøling slik at den får stabilisert seg, så kommer jeg med ny tilbakemelding.
Pass på så det ikke blir en eller flere eksplosjoner nede i boksen, ikke så kjekt å komme hjem til det :knegg Tror jeg ville stilt den inn på driftstemperatur 4-5 grader :)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 21 des 2022, 12:48
Er det et slags "forum" for ØL elskere?
Jeg bruker stort sett kun appen. Bruker den for å "holde orden på" hvilke øltyper jeg har smakt og hvordan jeg likte dem.
Den lar meg scanne strekkoden på boksen/flaska, så finner den selv ut hvilket øl det er og lar meg legge inn rating, bilde, kommentar etc.
Du kan også legge inn øl manuelt/søke opp, om du for eksempel er ute på byen og drikker øl på tap.

Litt som Pokemon-kort for voksne... :lol
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

KåreDump skrev: 22 des 2022, 10:08
Bjerknez skrev: 21 des 2022, 12:48
Er det et slags "forum" for ØL elskere?
Jeg bruker stort sett kun appen. Bruker den for å "holde orden på" hvilke øltyper jeg har smakt og hvordan jeg likte dem.
Den lar meg scanne strekkoden på boksen/flaska, så finner den selv ut hvilket øl det er og lar meg legge inn rating, bilde, kommentar etc.
Du kan også legge inn øl manuelt/søke opp, om du for eksempel er ute på byen og drikker øl på tap.

Litt som Pokemon-kort for voksne... :lol
Aha… smart. Den må jeg teste :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

Nomade skrev: 22 des 2022, 09:44
Bjerknez skrev: 22 des 2022, 06:01
Den skal få stå på til jeg kommer hjem fra jobb i dag på full kjøling slik at den får stabilisert seg, så kommer jeg med ny tilbakemelding.
Pass på så det ikke blir en eller flere eksplosjoner nede i boksen, ikke så kjekt å komme hjem til det :knegg Tror jeg ville stilt den inn på driftstemperatur 4-5 grader :)
En eller flere eksplosjoner faktisk :lol

Krisemaksimering er ikke noe jeg bedriver i disse juletider :knegg

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Nomade »

Bjerknez skrev: 22 des 2022, 10:59
Nomade skrev: 22 des 2022, 09:44
Bjerknez skrev: 22 des 2022, 06:01
Den skal få stå på til jeg kommer hjem fra jobb i dag på full kjøling slik at den får stabilisert seg, så kommer jeg med ny tilbakemelding.
Pass på så det ikke blir en eller flere eksplosjoner nede i boksen, ikke så kjekt å komme hjem til det :knegg Tror jeg ville stilt den inn på driftstemperatur 4-5 grader :)
En eller flere eksplosjoner faktisk :lol

Krisemaksimering er ikke noe jeg bedriver i disse juletider :knegg
Har skjedd et par ganger i kjøleskapet på jobb, brusbokser rett nok ;) Men en luring hadde skrudd ned for mye på termostaten og da ble det flere isprengte bokser og kjøleskapet så ikke ut etterpå...

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av utc »

Hvis ølet blir for kaldt så mister det fullstendig aroma og lukt. Noe særlig under syv grader synes jeg er for kaldt med mindre det er vanlig Ringnes.......men det bør vel egentilig ikke kalles øl engang.
Har også registrert at noen fryser ned akkevitten sin ...men er ikke det helt meningsløst ?
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

utc skrev: 22 des 2022, 11:51 Hvis ølet blir for kaldt så mister det fullstendig aroma og lukt. Noe særlig under syv grader synes jeg er for kaldt med mindre det er vanlig Ringnes.......men det bør vel egentilig ikke kalles øl engang.
Har også registrert at noen fryser ned akkevitten sin ...men er ikke det helt meningsløst ?
Som nevnt, så kommer jeg til å justere temperaturen noe opp etter at kjøleboksen har "stabilisert" seg. Jeg tenker at å sette denne til feks. 4 grader vil gi fra 4 til 5-6 grader avhengig av hvor mye som er i boksen og hvor i boksen det er plassert.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tråden for oss som liker ØL!

Legg inn av Bjerknez »

Testet Untappd appen i dag. En utrolig masete app proppfull av sprettoppvinduer og reklame. Den ble derfor avinstallert og jeg bruker mye heller Excel for å holde oversikten.

Svar