Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Pollti

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Pollti »

Mandag bestiller jeg tetninger og støvdeksel til Ducati Monster 1995 modell til forgaffelen. Snodige greier, men Cagiva OEM ringer har enkle lepper og støvdeksel uten fjær pluss at de er litt snuppete i størelsen. Ducati sine er samme størrelse men er margianlt mykere og støvdeksel har en fjær inne i gummien som gjør at de tetter bedre i motsetning til Cagiva OEM som har støvdeksel uten fjær og tetninger med enkel leppe. Snodige greier at Cagiva, som er Ducati eid, leverer møl som dette ? "Ekspertene" på Cagiva sier dette er grunnen til at alle Cagivaer har lekkasje i gaffelen etter 2000 km, det og pluss at det interne dempe systemet går apeshit hvis det er mindre enn 420 ml W 10 olje i gaffelen.
Finnes visst ombyggings sett å få hvor den enkle fjæra byttes ut med 2 enkle fjærer og no ventil greier. Da kommer visst gaflene gullkrommet tilbake :eh Alle Mito med gullfarget gaffel er levert nye med denne modifikasjonen sa de. Og nesten alle Cagivaer er levert med for lite olje i gaffelen . Enhver entusiast som kjøper ny Cagiva kjører den hjem, demonterer gaffelene og fyller til korrekt nivå etter å ha byttet tetninger. Cagiva leveres med W 7,5 olje men Die Hard gutta anbefaler W 10 i stedet.
Lekkasje i venstre gaffel overser de glatt, den er visst passiv og mest til pynt og det er høyre demper som gjør jobben og lekkasjer i høyre gaffel beskriver de som kritisk . Gullfarget gaffel syntes jeg er Hel Harry så det blir nok bare Ducati tetninger og støvdekseler på henne.
Hvorfor det er 2 nålelager på hver side av baksvingen hadde de ikke noen god forklaring på annet enn at de mente at nålelager holder bedre enn kulelager. Forresten så bekrefte de Frodes ord, hjul lager på begge hjul MÅ byttes hvert 3dje år for å ha ggod drifts sikkerhet.

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av mekkern »

noen ganger kan en jo lure på hvor mye grappa de heller innpå disse middelhavskonstruktørene... :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Pollti »

Tja. Nå er jo Cagiva alt som Ducati ikke vil være bekjent av da så det sier seg selv at da kan det fort bli litt møl.... Duger Dottorien så får han forfremmelse til Ducati med tiden. Litt som forholdet mellom Suzuki og Hyosung. Begge er bra men en part i forholdet halter litt. :dontknow Det minner meg forresten litt om en fuktig kveld på buen og diverse benproteser og avanserte dasser og greier. Detaljene skal jeg spare herskapet for. Men Radaren fra Drammen og jeg, vi har helt klart mye å bjeffe om... :knegg

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Frode er blid som sola så det kan hende det dukker opp en blank skjerm til sidevogna i løpet av våren :oh Han påstod han ikke hadde Cagiva deler også men jeg fant flere kubikk med deler i dag. Trusa til Cagge som jeg somlet bort i høst fant jeg en brukt utgave av. Litt dårlig med bolter til trusa enda men kanskje de gamle boltene står i Donnaens skjønne ramme ? :scratch Også fant jeg minst 120 Cagiva bakakseler men rette dimmen har jeg ikke funnet enda. Nå drikker vi øl og driter i det meste av fornuft.
Hmm :scratch Ta med deler i morra!

Og nå skjer det litt her.. Ikke på Donna, men på HG sykker'n... Veit hu ikke at jeg har delene hennes?? Bruker'a ikke garasjen? Eller er Comet'n stua bort under trappa?? :scratch

Uansett... Svart sa duh? Og hu ønska seg hvit perlemor?? ;-) ;)

*Kremt*

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Meget fornøyd :-J
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Pollti »

cheron skrev:

Og nå skjer det litt her.. Ikke på Donna, men på HG sykker'n... Veit hu ikke at jeg har delene hennes?? Bruker'a ikke garasjen?

*Kremt*
Ditt protesehue og dildohjerne ! Hun har da ikke no med hvilken farge mopeden hennes har vel ? Så hun vet ikke noe fordi hun antagelig er blind. Hver eneste dag hun bruker bilen sin så passerer hun Kim - Il med mm avstand. Ikke en kommentar om hun står der kliss naken i bare ramma. :roll
Sanne mine ord: Hun kommer ikke til å merke noenting til dette. :prf Bytter jeg bilen hennes inn og ikke sier noe så merker hun ikke det heller. :knegg

Gammelgutt

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Gammelgutt »

](*,)
Sist redigert av Gammelgutt den 12 feb 2010, 21:05, redigert 1 gang totalt.

Gammelgutt

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Gammelgutt »

Om HG blir misfornøyd så bytter jeg gjerne tank og plastikk med deg, jeg ville kjøpe hvit sykkel men orket ikke vente flere uker på den. Dette ser jo bærre lekkert ut. :=D> :thumleft :vs

Pollti

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Pollti »

Du får snakke med Cheron så blir det nok hvit kostemalt Benga på deg og :roll Forresten så er hvit Demidekk ganske bra å bruke på plast. Det bruker jeg på Kabul Kareten. :thumleft

Gammelgutt

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Gammelgutt »

Mulig demidekken også dekker rust?.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Du får snakke med Cheron så blir det nok hvit kostemalt Benga på deg og :roll Forresten så er hvit Demidekk ganske bra å bruke på plast. Det bruker jeg på Kabul Kareten. :thumleft
Gammelgutt skrev:Mulig demidekken også dekker rust?.
Drit i Demi dekk gummi.. Kom hit med delene du så fikser vi White Pearl til deg og... Prisen tar vi på PM :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Pollti »

Ikke le av Demidekk ! Ingen råte, ingen problemer. \:D/ Nå har jeg kledd på Kim - Il Comet igjen og startet terassevarmeren så det blir temp for lakken til å kose seg. Men nå lurer jeg på om det ikke var en tabbe ikke å lakkere belly pan pgså :-k Nå er det snart møte i De Kjøttkake Avhengiges Forening så blir Kim - Il trillet ut i lyset for bedømming av behovet for mere Demidekk eller Jotaplast. :mk

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Ikke le av Demidekk ! Ingen råte, ingen problemer. \:D/ Nå har jeg kledd på Kim - Il Comet igjen og startet terassevarmeren så det blir temp for lakken til å kose seg. Men nå lurer jeg på om det ikke var en tabbe ikke å lakkere belly pan pgså :-k Nå er det snart møte i De Kjøttkake Avhengiges Forening så blir Kim - Il trillet ut i lyset for bedømming av behovet for mere Demidekk eller Jotaplast. :mk
Ta noe bilder da ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Pollti »

Tror jeg har vært utsatt for lokale Ænnebu gledesdamer. Kameraet er borte etter kjøyreturen i dag. Skumle tilstander vest for E 18. :oh

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av cheron »

:lol :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Verkstedet med det rare i; Donna's rehabilitering

Legg inn av Pollti »

Picture 474.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar