På to hjul i Thailand

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

De siste ukene har det kun vært småkjøring tur retur skolen og for å besøke venner i nærområdet. Men fredag 21. legger kameraten og jeg ut på tur igjen. Da går turen ned til kysten hvor vi skal være 3 netter. Vi skal kose oss med god mat godt drikke og noen dagsturer for å utforske kystlinjen.
Ruta fra heimen og til hotellet er her https://calimoto.com/calimotour/tour-on ... chctFB6ggb en rute som tar oss gjennom flott natur og nasjonalpark. Som vi pleier prøver vi å holde oss unna hovedveier.
Det er regntid her nå men det er sjeldent det regner tidlig om morgenen og på formiddagen så satser på at regntøyet får ligeg i sideveska. Men det skal bli godt å komme seg på tur igjen.
IMG20230525153602.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Det ble en fuktig tur til syndens hovedstad Pattaya, en by med ett kanskje ufortjent dårlig rykte. Det finnes mer en sex og fyll i denne byen akkurat som i Oslo, dog så vil jeg våge påstanden om at det er tryggere i Pattaya enn i Oslo.
Fredag morgen ved 6 tiden kjørte jeg ut av porten med 420 km foran meg, noe som i følge min faste ledsager Calimoto skulle ta ca seks og en halv time. Etter to mil var det første stopp, her sto kameraten, Danny, og ventet. Etter ett kort stopp med god morgen og at vi var enige om å stoppe første gang på vårt vanlige sted noe som betød 150 km kjøring. Det var lite trafikk tørre og fine veier så vi holdt drøye 100 km/t, en for oss passe marsjfart. Ved ett par forbikjøringer så jeg 150 km/t på speedometeret så Mr Big fikk da blåst ut litt.

Etter 150 kjørt kilometer var vi Whatana Nakhon. Det var tid for kaffe og topping av bensintank. For de neste 200 kilometerne var det dårlig med bensinstasjoner, noe jeg hadde erfart fra tidligere turer. Ingen grunn til å gjøre turen mer spennende enn nødvendig. Å trille en 650 i 30 - 35 graders varme er tungt og en opplevelse jeg ikke trenger. Så dermed full tank og så kaffe.
Etter 20 minutters pause var det klart for neste etappe. Nå var vi ferdige med hovedveier for en lang stund, de neste 200 kilometerne ville bli kjørt på rolige småveier med lite trafikk samt gjennom en nasjonalpark. Været så ikke så aller vært ut så kanskje vi ville være heldige å slippe regn?
Vi koste oss på flotte veier med noen herlig svingete steder. Siden det var overskyet var det akkurat passe varmt. Gjennom nasjonalparken slakket vi av på farten, dette fordi det normalt er fullt av apekatter her, disse er flotte å se på og jeg hadde også tenkt å stoppe for å ta noen bilder når disse dukket opp. Ting går ikke alltid som planlagt så denne gangen holdt apene seg inne i skogen. Dermed ingen bilder.
Etter drøyt 100 kilometer var det ny stopp. Denne gangen ved en liten butikk drevet av en gammel dame. Hun hadde på is og vann så da ble det nettopp is og kaldt vann på oss.
IMG20230721101627.jpg
Nå kunne vi også konstantere at vi helt sikkert kom til å få regn. I vår retning var det truende mørke skyer. Siden det er varmt her i Thailand så ble vi enige om at vi skulle kjøre til det var helt nødvendig å ta på regntøy. Etter 10 kilometer kom regnet litt forsiktig men foran oss så det verre ut. Her var det bare å få på seg regnbukse og jakke.
Med full regnhabbit la vi nok en gang i vei. Regnet tiltok og vi kjørte snart på våte veier og med nedsatt sikt. Farten gikk ned til 60 - 70 km/t. Rett og slett fordi det pga sikt ikke var forsvarlig å kjøre fortere. Vi nærmet oss ett sted der det var mulig ta av fra våre småveier og ta motorvei inn mot Pattaya. Siden jeg kjørte først tok jeg en sjefsavgjørelse og svingte ut på highway 331. Trafikken fløt i rundt 80 km/t noe jeg syntes var passe. Det regnet mer og mer jeg var tørr bortsett fra på beina. Da jeg kjørte gjennom en stor vanndam ble støvlene fulle av vann ikke noe behagelig men det var dog ikke kaldt sånn som det hadde vært i ett annet land jeg kjørte mc i tidligere.
Vi kom oss in til selve Pattaya. De siste kilometerne gikk i saktegående bytrafikk. Regnet øste ned og det dugget på visiret. Dermed måtte jeg kjøre med dette åpent, noe som gjorde at hjelmen ble våt inni. Men tanken på at jeg om en liten stund skulle parkere og få en dusj på hotellrommet gjorde at jeg ikke brydde meg.
Ved ankomst på hotellet viste det seg at rommet mitt ikke ville være klart før klokka 14, som faktisk var innsjekkingstiden. Normalt bruker rommet å være klart når vi kommer men altså ikke denne gangen. Jeg var våt på beina og klam og lukta ikke godt. Det å være innestengt i plastikk noen timer i 30 grader gjør noe med kroppslukten. Kameraten og jeg gikk for å spise lunch i våre klamme svette mc klær. Maten var god den og etter lunchen og ett par kaffe gikk vi tilbake til hotellet. Joda rommene våre var klare.
Etter dusj og ett par timer på køya var vi klare for middag mm...
IMG20230722132228.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Vi hadde i egentlig tenkt å ha Pattaya som utgangspunkt og så kjøre dagsturer langs med kysten, slik ble det ikke. Det er regntid og det regnet jevnt og trutt hele weekenden. Det er ikke kaldt men veldig vått når det regner i Thailand. Det å starte hjemturen på mandagen med våre støvler og hansker samt fuktig hjelm fristet ikke. Syklene fikk hvile i hotellgarasjen. I stedet ble det mye gåing rundt i byen samt mye god mat.
Det ble middag på en fransk restaurant som kameraten visste om. Det ble lunch på en japansk restaurant med buffet. Er det buffet så er målet mitt at det er JEG som skal tjene på det ikke restauranten, kameraten hadde også samme filosofi. Etter en stund sluttet kelneren å rydde av våre tomme tomme fat og skåler. Ett hint kanskje? :D
Vi traff selvsagt noen andre bikere på våre ølrunder om kvelden så det ble både juging og utveksling av turtips og kjøreruter. Joda det ble noen hyggelige dager selv om det regnet.
Hva koster en langweekend i Pattaya? Her er noen priser regnet om til norske kr
  • Hotell pr natt 166 kr
  • Frokost 40 kr
  • lunch fra 40 kr og oppover, Japansk buffet kr 212
  • Middag fra 50 kr og oppover. På den Franske spiste vi meny 4 retter og kaffe kr 136
  • Øl 0,33 flaske fra kr 15 og oppover. På steder med levende musikk kr 40
Vesentlig dyrere i storbyen enn her på rismarkene men noe skal man da unne seg i ungdommen :)
IMG20230723141838.jpg
IMG20230723141847.jpg
IMG20230722174403.jpg
IMG20230721190348.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Nok en gang har det blitt en stund siden jeg skrev noe her. Rett og slett fordi det har blitt lite langturer i det siste. Joda sykkelen brukes hver dag men da stort sett fram og tilbake til skolen hvor jeg jobber som frivillig. Det å ha aleneansvar for en 4 åring krever sitt, selv om jeg har leid inn noen til å hjelpe. Nok om det.
Forsikringen på Mr Big skal fornyes i november. Allerede nå fikk jeg tilbud av Rooja, som mitt selskap heter, om å fornye denne. Prisen var akkurat det samme som i fjor 6287 THB for ett år, dette er full kasko. I tillegg kommer veiavgift og ansvarsforsikring som betales på den lokale trafikkstasjonen. Siden Mr Big nå blir 5 år skal han også vises. Den tekniske kontrollen er: Sjekk av lys, horn og måling av støy. Det stemmer, eksos som støyer mer enn ett vist antall desibel er forbudt og sykkelen blir da ikke godkjent. Videre blir også rammenummer sjekket. Det hele pleier å ta 5 minutter.
Det jeg egentlig skulle skrive om i dette innlegget er de siste dagers (6 til 12 august) ulykkestall her i Thailand. Thailand er dessverre i verdenstoppen når det gjelder døde og skadde i trafikken, noe som ikke er så rart når jeg vet hvilken opplæring som gis samt hvordan mange (de fleste?) thaier tenker når de kjører. Her er tallene.
  • antall drepte 245 (35 pr dag)
  • 10 barn og 13 utlendinger (turister) drept
  • 14 663 skadd
  • Hittil i år 8958 drept og 492735 skadd

84% av de drepte kjørte eller var passasjer på motorsykkel.
Gjør dette at jeg er redd når jeg kjører? Nei. Men jeg bruker øyne og speil mye og takker god opplæring og trening for at jeg så langt har klart å komme meg ut av stygge situasjoner.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Endelig ny tur i sikte. På fredag setter jeg og noen kompiser kursen nordover. Det blir fredag til mandag tur. Ruta er bestemt og blir en variasjon av det vi har kjørt før. For dere som er kjent. Bankruat (hvor jeg bor) - Udon Thani - Nong Kai - Khon Kaen og hjem. Med diverse omveier skulle det bli drøyt 1000 km.
Pr i dag så blir vi 3 stykker 2 belgiere og meg fra Norge. En siste nordmann har lyst til å være med men han oppdaget at hans Honda 750 måtet ha nytt kjede. Leveringstid kjede og drev 3 - 7 dager samt 7200 Baht. Så han er må antagelig være hjemme. Må bare nevne at min Kawasaki forhandler alltid har slike slitedeler på lager og at prisen for orginalt Kawasaki sett er det halve. Honda er desidert størst her i Thailand noe som merkes på servicen og prisene på deler. Kjenner flere Honda eiere som klager. Vi som kjører Kawasaki er stort sett fornøyd.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Klokka er 9 det er søndags morgen og jeg sitter på hotellet i Udon Thani. Så langt har turen inneholdt noen overraskelser og litt regn.
Avreise gikk som planlagt fredag morgen klokka 0800. Vi var 3 stykker som møttes, fjerdemann skulle vi møtes etter 30km. Første etappe gikk til Buriram by. Her skulle Ola stoppe hos Honda slik at 750'en hans skulle få nytt kjede og drev. Planen var at vi skulle kjøre videre og at han skulle komme etter. I ett stort lyskryss i nevnte by svingte Ola til høyre mens vi tok til venstre. Det var 300 meter til neste lyskryss og det var rødt. Jean stoppet ved siden av meg og pekte på bakdekket sitt. Det var nesten flatt og jeg kunne se spikeren som sto i dekket. Der var bare å snu. Jean har også Honda så da kjørte vi sakte og pent dit. Ola sin sykkel sto allerede inne på verkstedet og han gjorde store øyne da vi svingte inn. Sykkelen til Jean ble trillet inn og vi gikk for å ta kaffe. Mekanikeren kunne fortelle at bytte av kjede ville ta en drøy time. Dermed bestemte vi oss for å vente slik at vi kunne kjøre sammen.
IMG20230825091129.jpg
IMG20230825094140.jpg
Mens vi drakk kaffe ringte en kamerat av Ola og lurte på om han kunne være med. Selvsagt kunne han det og dermed var kolonnen utvidet med en Forza 350 med sidevogn. Forza med sidevogn? Tenker du nå. Tormod som eier denne har bare att ben så derfor har an sidevogn. En ekvipasje som vekker oppsikt.
IMG20230825101539.jpg
Etter en drøy time var vi klare for 400 km og Udon Thani. Tormod spurte pent om vi kunne kjøre ikke noe særlig fortere enn 100 km/t siden en 350 scooter med sidevogn ikke er noen fartsmaskin. Ikke noe problem.
Pga forsinkelse og scooter med sidevogn ble ruten en dret til kun hovedveier. Regntiden gjør at det gjerne regner om kvelden og ettermiddagen så derfor korteste vei.
Vi rakk fredagsrushet i Udon Thani. De siste 10 kilometrene gtil hotellet gikk sakte. Det var kø og rødt lys mer kø og mer rødt lys. Det var noen svette og tørste mc folk som ankom hotellet ved 16:30 tiden.
Det ble noen øl på kvelden for å kompensere væsketapet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av dypen »

Som du skriver så er det hyggelige priser i Thailand og spesielt utenfor de store byene. Overkommelig å ta en times pause mens dere får reparert sykkel’n :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

dypen skrev:Som du skriver så er det hyggelige priser i Thailand og spesielt utenfor de store byene. Overkommelig å ta en times pause mens dere får reparert sykkel’n :)
Kaffe er ikke dyrt. De fleste verksteder ordner det meste mens man venter

Sent fra min CPH2343 via Tapatalk


Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Lørdagen hadde vi flere alternative ruter, den lengste turen på 450 km ble droppet siden det kun var 2 av oss som var interessert i en slik runde. Vi fant også ut av vi ville bli i Udon Thani en natt til. Derfor lot jeg Calimoto lage en rundtur på 200 km for oss. Etter en god frokost dro vi av gårde. Det var litt regn i luften men ikke så mye at det var vått på veien. Calimoto tok oss på en fin runde med lite trafikk og mye fine svinger.
Det fine med Calimoto er at når man kommer til ett sted man ikke er kjent så kan Calimoto lage slike turer som vi kjørte denne lørdagen, dette er en funksjon jeg har brukt mye og stort sett blir det fine turer ut av det på veier jeg aldri ville kjørt ellers.
Turen vår denne lørdagen tok i underkant av 4 timer inklusiv ispause og beinstrekk.
Tilbake på hotellet ble det dusj før vi dristet oss ut i nattelivet.
Dette skrives på ett hottelrom i Khon Kaen med ikke alt for raskt internett. Bilder vil komme i neste innlegg når jeg er vel hjemme

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Så er jeg tilbake i heimen etter 1160 kjørte km i helgen. Kom hjem på mandag ved 13 tiden.
Udon Thani er en koselig og passe stor by i Isan. Etter å ha besøkt den noen ganger blir jeg mer og mer glad i den. Det kommer til å bli mange flere mc turer dit, det er også mange fine steder å kjøre til med Udon Thani som utgangspunkt.
Lørdagskvelden fikk jeg lyst på litt kveldsmat, jeg var litt lei av farang mat og ville derfor ha noe thaifor for. En venninne tok meg med til ett stort matmarked. Her var det stort utvalg av tradisjonell Isan mat, levende musikk fra senen og fult av folk. Dette var stedet de lokale gikk for å spise og drikke. Sånne plasser liker jeg, men de kan av og til være vanskelig å finne.
Det ble våde papayasalat og Padkapov moo på meg som ble skylt ned med ett par glass Chang. Etter ett slikt måltid klokka 22 på kvelden var det helt greit å gå de to kilometerne tilbake til hotellet.
IMG20230826212421.jpg
IMG20230826212407.jpg
IMG20230826213713.jpg
IMG20230826213717.jpg
IMG20230826213805.jpg
IMG20230826214115.jpg
Søndagen var det avtalt avreise til Khon Kaen ved 11 tiden. Jeg var oppe ved 8 tiden og kokte meg kaffe på rommet skrudde på pc'en og leste litt nyheter fra steinrøysa.
IMG20230826084751.jpg
Ved 9 tiden ruslet jeg ned til restauranten for å innta frokost. Der satt allerede Ola og Tormod de var ferdige med sin frokost og var ikledd fullt kjøreutstyr. De ville kjøre nå og ta motorveien helt til Kohn Kaen. Jeg sa at avtalen var at vi skulle kjøre sammen klokka 11 og kjøre motorvei hele veien. Men de sto på sitt og dro avgårde. Danny kom og gjorde meg selskap ved frokostbordet, han kunne fortelle at Jean også hadde kjørt. Dermed var det bare Danny og meg tilbake fra gruppa. Siden ingen av oss er spesielt glad i å kjøre motorvei bruket vi tiden ved frokostbordet til å lage oss en finere rute. I stedet for 140 km motorvei skulle vi kjøre 260 km på svingete sideveier med lite trafikk. Og slik ble det.
Turen fra Udon til Khon Kaen ble helgen høydepunkt. Flotte veier lite trafikk og perfekt kjørevær. Som vanlig blir det forlite bilder på slike turer. Jeg sitter å koser meg på sykkelen og glemmer helt å stoppe for å ta bilder.
Da vi svingte inn foran hotellet i Khon Kaen var klokka blitt 15 og syklene til resten av følget sto allerede parkert utenfor. Vi fikk sjekket inn og dusjet og dermed var jeg klar for helgens siste middag. Nok en gang ble det pizza fra restauranten som i mine øyne har en av Thailands beste pizzaer.
IMG20230827173742.jpg
Mandagens hjemtur foregikk på hovedveier, veier som vi har kjørt mange ganger før. Her har vi prøvd noen sideveier på tidligere turer men disse er ikke av en slik standard at vi gidder å kjøre mer på dem.
IMG20230828101516.jpg
Vel hjemme tenker jeg at det er hyggelig å være flere på tur men at vi skal møtes til felles middag på kvelden siden vi har forskjellige preferanser på hva som er fin turkjøring. Noen like morra og noen liker dattera. Sånn er det bare
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av rolf-arne »

Fin tur, og ja vi er forskjellige og tanken om løsere følge er kanskje en god ide' for å kunne være flere ilag.

Møtes på samme hotell er jo en fin ting, da får man det sosiale i lag.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5332
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av dypen »

Turen fra Udon til Khon Kaen ble helgen høydepunkt. Flotte veier lite trafikk og perfekt kjørevær. Som vanlig blir det forlite bilder på slike turer. Jeg sitter å koser meg på sykkelen og glemmer helt å stoppe for å ta bilder.
Da vi svingte inn foran hotellet i Khon Kaen var klokka blitt 15 og syklene til resten av følget sto allerede parkert utenfor.
Det med å ta bilder kjenner jeg igjen, har kjørt mange flotte steder hvor det ikke blir tatt bilde. På ett tidspunkt var tankene innom å montere kamera på hjelmen (GoPro) med en enkel løsning for å knipse bilde i den retning du ser utover en dal eller mot motivet. Du kan selvfølgelig la kameraet filme hele tiden men da blir det behov for å lade oftere som jeg har dårlig erfaring med. Det var tomt for strøm på stedet du vil se tilbake på, bruker du app suger det enda mere strøm :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

dypen skrev: 30 aug 2023, 08:43
Turen fra Udon til Khon Kaen ble helgen høydepunkt. Flotte veier lite trafikk og perfekt kjørevær. Som vanlig blir det forlite bilder på slike turer. Jeg sitter å koser meg på sykkelen og glemmer helt å stoppe for å ta bilder.
Da vi svingte inn foran hotellet i Khon Kaen var klokka blitt 15 og syklene til resten av følget sto allerede parkert utenfor.
Det med å ta bilder kjenner jeg igjen, har kjørt mange flotte steder hvor det ikke blir tatt bilde. På ett tidspunkt var tankene innom å montere kamera på hjelmen (GoPro) med en enkel løsning for å knipse bilde i den retning du ser utover en dal eller mot motivet. Du kan selvfølgelig la kameraet filme hele tiden men da blir det behov for å lade oftere som jeg har dårlig erfaring med. Det var tomt for strøm på stedet du vil se tilbake på, bruker du app suger det enda mere strøm :)
Ja kanskje Go Pro eller noe lignende kan være en god løsning. Jeg får sjekke litt priser og kvalitet

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

rolf-arne skrev: 30 aug 2023, 07:08 Fin tur, og ja vi er forskjellige og tanken om løsere følge er kanskje en god ide' for å kunne være flere ilag.

Møtes på samme hotell er jo en fin ting, da får man det sosiale i lag.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Noen vil fra a til b raskest mulig mens slike som jeg liker å kjøre utenom alfarvei for å se nye steder og ha en roligere tur med mindre trafikk. Hvis jeg vil fra a til b raskets mulig tar jeg ofte bilen.

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 217
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: På to hjul i Thailand

Legg inn av hansiver »

Det er 14. september og det er tid for min 90 dagers rapport. Alle vi som oppholder oss i Thailand mer enn 90 dager i slengen må melde adresse til imigration hver 90.dag.
Klokka er nå halv åtte og da er planen som følger. Klokka 8 kjøre Dylan til skolen. Vel hjemme sette seg på tråsykkelen og ta min vanlige treningsrune på drøyt 40 km. Etter en dusj er det på med kjøreklær for å ta Mr Big på en luftetur til imigration, en tur på 60 km hver vei. Passer det seg slik blir det lunch på veien hjem. Mye god og billig gatemat å få kjøpt.
Klokka 14:30 blir det mc eller bil ut på skolen hvor jeg jobber for å undervise i musikk ett par timer. Joda det er nok å henge fingrene i.
Neste helg planlegges det helgetur igjen. Hvor turen går er ennå ikke bestemt men jeg har litt lyst på sjøluft. Så i retning kysten er ganske sannsynlig.
Ha en fin dag i Norge
IMG20230620110424.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar