Tusen takk.
Jepp, det er den jeg tenker på. Sjekk at den står i rett posisjon. Dersom den gjør det, sjekk at det går strøm gjennom den når det skal og at strømmen er brutt når den skal være det.Kawa94 skrev: 29 jan 2023, 01:09 Tenker du da den røde knappen til høyre side på styret? Den er såfall ny, men er ikke original.
Skrapelyd...Kawa94 skrev: 29 jan 2023, 21:25 Ja motoren går rundt, men hender det kommer en skrapelyd. å når jeg tenker meg om, så slutter den å gå rundt da. men kom ikke noe gnist når den gikk rundt.
skal sjekke det med den røde knappen. Takk for hjelp :) .
Høres sannsynlig ut at jeg var inne på noe der, jordingskabelen skal være minst like tykk som plusspolens hovedstrømkabel.Kawa94 skrev: 30 jan 2023, 18:40 Skrape lyd: Ja om det ikke er skrapelyd er en ubehagelig lyd. Vet ikke om det er startmotor eller noe inni motoren.
Jordingsproblem: jo, jeg har lurt litt selv. Minus til batteri er koblet til gods på startmotoren. Er en liten ledning fra kabelsko ved batteri som gir jord til resten av sykkelen. Jeg la en 2.0mm jord ledning ekstra fra minus punkt på startmotor og til blankt stål på ramma. Å da begynte den digitale Turtelleren å virke. Så kan godt være noe med jord ja.