Throttlemeister - cruise control for MC...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Throttlemeister - cruise control for MC...
Er det noen her inne på Forumet som har erfaring med denne mekaniske cruisecontrolgreia fra Throttlemeister?
Ser ut som en god løsning... Lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik en... :
[img]http://i50.tinypic.com/25plqup.jpg[/img]
Mer info ved å klikke på bildet...
Ser ut som en god løsning... Lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik en... :
[img]http://i50.tinypic.com/25plqup.jpg[/img]
Mer info ved å klikke på bildet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Sted: Kristiansand
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Hei,
kjøpte meg en før jeg tok turen ned til alpene i oktober. På motorveien var den grei, men i målområdet mer i veien enn til hjelp. Faktisk noen farlige situasjoner når jeg kom på den med håndleddet uten å ville det, da gjorde sykkelen plutselig en sats forover
Kjøpte den på biltema, litt billigere og like greit vil jeg tro. Har etterhvert funnet ut at den kunne "vries" ut av action men i veien var den allikevel...
Så bare kjøp deg en billig på biltema og prøv. Greit å ha i sidevæsken :-)
Dortmunder
kjøpte meg en før jeg tok turen ned til alpene i oktober. På motorveien var den grei, men i målområdet mer i veien enn til hjelp. Faktisk noen farlige situasjoner når jeg kom på den med håndleddet uten å ville det, da gjorde sykkelen plutselig en sats forover
Kjøpte den på biltema, litt billigere og like greit vil jeg tro. Har etterhvert funnet ut at den kunne "vries" ut av action men i veien var den allikevel...
Så bare kjøp deg en billig på biltema og prøv. Greit å ha i sidevæsken :-)
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Da er Throttlemeisteren montert. Var enklere enn jeg trodde og her følger bilder og litt tekst fra monteringen. Beklager at bildekvaliteten ikke ble optimal...:
Først av med de gamle styrevektene:
[album]210[/album]
På venstre styrehåndtak trenger man ikke gjøre annet enn å skru styrevekta som består av fem deler - selve vekta, delen som skrus fast i styret, skruen som fester vekta til denne og to skiver:
[album]213[/album]
På gasshåndtaket skyves denne runde plastsylinderen på plass over gassrulla til den ligger an mot enden på denne:
[album]211[/album] [album]212[/album]
Så skal vekta med messingringen på plass på gasshåndtaket:
[album]218[/album]
Det følger med flere justeringsskiver i Throttlemeister pakka og her må man prøve seg fram for å se hvor mange man trenger:
[album]216[/album]
Og sånn blir det seende ut:
[album]219[/album]
Jeg tok bort to av justeringsskivene og dermed fikk jeg fint låst Throttlemesiter i den stillingen jeg ønsker. Dette gjøres ved å vri styrevekta i samme retning som man gir gass, dvs. seg mot føreren. For å frigjøre Throttlemeister'n vris vekta i kjøreretningen, mao. fra føreren.
Dette virket helt etter boka - i hvert mens sykker'n står parkert...
Følger også med dekaler som kan limes på plass innenfor den røde ringen på vektene. Den ene står det "Throttlemeister" på og skal sitte på venstre vekt, mens på den andre står det "On" og "Off" på er ment å sitte på "gass"vekta.
Greit med en slik påminnelse siden dette slett ikke er noe leketøy. Her må man være veldig klar over hva man driver med når Throttlemeisteren betjenes, noe det advares tydelig mot i den gode monteringsanvisningen som fulgte med.
Skal blir spennende å prøve dette systemet så snart det blir gode kjøreforhold. Kunne blitt i dag, men siden det fortsatt lå is på veien til langt utpå dagen ble det ingen sesongstart i dag heller...
Først av med de gamle styrevektene:
[album]210[/album]
På venstre styrehåndtak trenger man ikke gjøre annet enn å skru styrevekta som består av fem deler - selve vekta, delen som skrus fast i styret, skruen som fester vekta til denne og to skiver:
[album]213[/album]
På gasshåndtaket skyves denne runde plastsylinderen på plass over gassrulla til den ligger an mot enden på denne:
[album]211[/album] [album]212[/album]
Så skal vekta med messingringen på plass på gasshåndtaket:
[album]218[/album]
Det følger med flere justeringsskiver i Throttlemeister pakka og her må man prøve seg fram for å se hvor mange man trenger:
[album]216[/album]
Og sånn blir det seende ut:
[album]219[/album]
Jeg tok bort to av justeringsskivene og dermed fikk jeg fint låst Throttlemesiter i den stillingen jeg ønsker. Dette gjøres ved å vri styrevekta i samme retning som man gir gass, dvs. seg mot føreren. For å frigjøre Throttlemeister'n vris vekta i kjøreretningen, mao. fra føreren.
Dette virket helt etter boka - i hvert mens sykker'n står parkert...
Følger også med dekaler som kan limes på plass innenfor den røde ringen på vektene. Den ene står det "Throttlemeister" på og skal sitte på venstre vekt, mens på den andre står det "On" og "Off" på er ment å sitte på "gass"vekta.
Greit med en slik påminnelse siden dette slett ikke er noe leketøy. Her må man være veldig klar over hva man driver med når Throttlemeisteren betjenes, noe det advares tydelig mot i den gode monteringsanvisningen som fulgte med.
Skal blir spennende å prøve dette systemet så snart det blir gode kjøreforhold. Kunne blitt i dag, men siden det fortsatt lå is på veien til langt utpå dagen ble det ingen sesongstart i dag heller...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Tror jeg hadde vært litt skeptisk til å montere sånn på min bike.
Er "rullen" helt låst når denne er "on"? I såfall hadde jeg ikke turt å hatt den på, dersom jeg kjører med cruise-controllen på og kommer i en sving der jeg har behov for å justere gass.
Liker ikke cruise-control på biler heller
Er "rullen" helt låst når denne er "on"? I såfall hadde jeg ikke turt å hatt den på, dersom jeg kjører med cruise-controllen på og kommer i en sving der jeg har behov for å justere gass.
Liker ikke cruise-control på biler heller
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Virker trygg, ja. Når den er frakoblet oppfører gassrulla seg akkurat som før, dvs. ingen treghet men samme kjappe retur når man slipper gassen. Det man må være veldig bevisst på når man skal bruke Throttlemeister er hvilken retning man vrir når man skal frigjøre den. Så fort man har lært seg dette så tror jeg faktisk Throttlemeister'n kan være en god ting ha på sykker'n på lengre turer.
Faren for å komme borti vekta på en måte som gjøre at den kobler seg på uten at føreren er klar over det, tror jeg er meget, meget liten. Det krever nemlig litt kraft for å "slå den på".
Selv ser jeg for meg at jeg kommer til å bruke venstrehånda for å kontrollere av og på stillingen.
Og jeg kommer helt klart kun til å bruke den der det er trygt, på langturer og på lange rette strekninger med oversiktlig trafikkbilde. Nettopp for kanskje å avlaste høyrehånda bittelitt innimellom.
Noen bruker Throttlerocker, jeg valgte en litt mer avansert løsning. Så får vi se hvordan det funker.
Dette er uansett en modifisering som er reversiblel og dermed ingen problemer med å fjerne og gå tilbake til de gamle styrevektene.
Faren for å komme borti vekta på en måte som gjøre at den kobler seg på uten at føreren er klar over det, tror jeg er meget, meget liten. Det krever nemlig litt kraft for å "slå den på".
Selv ser jeg for meg at jeg kommer til å bruke venstrehånda for å kontrollere av og på stillingen.
Og jeg kommer helt klart kun til å bruke den der det er trygt, på langturer og på lange rette strekninger med oversiktlig trafikkbilde. Nettopp for kanskje å avlaste høyrehånda bittelitt innimellom.
Noen bruker Throttlerocker, jeg valgte en litt mer avansert løsning. Så får vi se hvordan det funker.
Dette er uansett en modifisering som er reversiblel og dermed ingen problemer med å fjerne og gå tilbake til de gamle styrevektene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Tre bilder til etter finjustering av cruisecontroller'n ;)
Etter justeringa flytter ikke vekta på seg, noe bildene viser med hjelp av litt tekst...
Her i "off" posisjon:
[album]220[/album]
Her i "on" posisjon med ca. 2 cm. gasspådrag. Har tatt med ledningen til Symtecvarmerne siden den viser hvor mye gasshåndtaket er flyttet:
[album]221[/album]
og her med nesten fullt gasspådrag. I alle posisjoner holder styrevekta (Cruisecontrolen) gassrulla på plass. Og det tyder på at justeringen er riktig:
[album]222[/album]
Etter justeringa flytter ikke vekta på seg, noe bildene viser med hjelp av litt tekst...
Her i "off" posisjon:
[album]220[/album]
Her i "on" posisjon med ca. 2 cm. gasspådrag. Har tatt med ledningen til Symtecvarmerne siden den viser hvor mye gasshåndtaket er flyttet:
[album]221[/album]
og her med nesten fullt gasspådrag. I alle posisjoner holder styrevekta (Cruisecontrolen) gassrulla på plass. Og det tyder på at justeringen er riktig:
[album]222[/album]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Hei på dere !
Har en utgave her :http://www.cyclesolutions.net/index.php ... BKWY-5CP02
Har ikke testet den, men den så litt fiks ut . Her er en videosnutt som viser funksjonen :http://www.youtube.com/watch?v=8Pf51t1ssl0.
Lykke til !
Har en utgave her :http://www.cyclesolutions.net/index.php ... BKWY-5CP02
Har ikke testet den, men den så litt fiks ut . Her er en videosnutt som viser funksjonen :http://www.youtube.com/watch?v=8Pf51t1ssl0.
Lykke til !
_______
Hilsen T
Hilsen T
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Heisan talmerud og vælkømmin tel MCsiden.notalmerud skrev:Hei på dere !
Har en utgave her :http://www.cyclesolutions.net/index.php ... BKWY-5CP02
Har ikke testet den, men den så litt fiks ut . Her er en videosnutt som viser funksjonen :http://www.youtube.com/watch?v=8Pf51t1ssl0.
Lykke til !
BrakeAway Motorcycle Cruise control er mer avansert enn den jeg har, helt klart!
Men noe dyrere, likevel ikke avskrekkende. Men er usikker på om den passer til TDM'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
[img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... s-1010.gif[/img] Vi snakker om norge? Hvor er de lange rette strekningene med oversiktlige trafikkbildene hen? [img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... ys-846.gif[/img][img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... ys-429.gif[/img]AJ skrev:Og jeg kommer helt klart kun til å bruke den der det er trygt, på langturer og på lange rette strekninger med oversiktlig trafikkbilde.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Har nå kjørt en del i Sverige også da...Onsløv skrev:[img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... s-1010.gif[/img] Vi snakker om norge? Hvor er de lange rette strekningene med oversiktlige trafikkbildene hen? [img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... ys-846.gif[/img][img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... ys-429.gif[/img]AJ skrev:Og jeg kommer helt klart kun til å bruke den der det er trygt, på langturer og på lange rette strekninger med oversiktlig trafikkbilde.
Og der er det en del lengre strekninger om man velger "feil" vei...
Uansett, nå er nye styrevekter på plass og at den ene funker som cruisecontrol er ingen ulempe...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Som så mye annet er også Throttlemeister blitt gjenstand for test og omtale i WebBikeWorld...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Må vel sies at det finnes enkelte kortere strekk også her i norge med greie nok veier til at en investering i "en slik innretningng" for påmontering på en sykkel som ellers har alt kan forsvares... :-# Det var jo en relativt iten investering..AJ skrev:Har nå kjørt en del i Sverige også da...Onsløv skrev:[img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... s-1010.gif[/img] Vi snakker om norge? Hvor er de lange rette strekningene med oversiktlige trafikkbildene hen? [img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... ys-846.gif[/img][img]http://www.easyfreesmileys.com/smileys/ ... ys-429.gif[/img]AJ skrev:Og jeg kommer helt klart kun til å bruke den der det er trygt, på langturer og på lange rette strekninger med oversiktlig trafikkbilde.
Og der er det en del lengre strekninger om man velger "feil" vei...
Uansett, nå er nye styrevekter på plass og at den ene funker som cruisecontrol er ingen ulempe...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Å jada! Vet om mange strekninger jeg hvor jeg helt sikkert kommer til å bruke denne for å avlaste høyrehånda litt; greit å slippe å holde hånda på håndtaket hele tiden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
Takk for det ! Fin side dette, kjekt å ha et sted og utveksle litt tanker ,løsninger og det som hører med i MC verdenen !AJ skrev:Heisan talmerud og vælkømmin tel MCsiden.notalmerud skrev:Hei på dere !
Har en utgave her :http://www.cyclesolutions.net/index.php ... BKWY-5CP02
Har ikke testet den, men den så litt fiks ut . Her er en videosnutt som viser funksjonen :http://www.youtube.com/watch?v=8Pf51t1ssl0.
Lykke til !
BrakeAway Motorcycle Cruise control er mer avansert enn den jeg har, helt klart!
Men noe dyrere, likevel ikke avskrekkende. Men er usikker på om den passer til TDM'en...
Hilsen T
_______
Hilsen T
Hilsen T
-
- Innlegg: 40
- Registrert: 01 des 2009, 11:29
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Re: Throttlemeister - cruise control for MC...
skulle fungert slik at gassen automatisk blir ulåst ved berøring av en av bremsene, kjekt i nødssituasjoner