Velge e-post leverandør …

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Velge e-post leverandør …

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har brukt google sin tjeneste tidligere, men byttet da jeg aldri ble fortrolig med Gmail. Jeg er en outlook mann og bruker outlook mye i jobbsammenheng etc. så jeg synes det funker bedre for meg :)

Så Gmail er ikke nødvendigvis dårlig. Det passet bare ikke meg helt.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Velge e-post leverandør …

Legg inn av FredrikE24 »

Er jo ingen problem å sette opp en Gmail-konto i Outlook om man ønsker det også?

"Alle" bruker Outlook hver dag hele året og er slik sett åpent for det meste som støtter Pop3, IMAP og SMTP.
Web-baserte e-postklienter er jo egentlig noe som ble vanlig med MSN, Yahoo! og Hotmail, før det satt alle med Outlook Express, så dette er jo ikke noe nytt akkurat.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Velge e-post leverandør …

Legg inn av Gammelsmurfen »

Ja, Outlook er kun en klient og kan brukes med "alt" av epostservere, selv om den i utgangspunktet ble laget for Microsofts egen mailserver Exchange.
Så POP3 eller IMAP/SMTP kan man sette opp mot f.eks. Gmail, bare pass på og sette opp profilen så den lar eposten være igjen på server.
For med POP er det mulig og drite seg ut... altså laste ned eposten og slette fra server, men det er heldigvis ikke standardvalget.
Det eneste som gjør Outlook spesiell med tanke på protokollstøtte er MAPI som er Exchange sin standard protokoll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Velge e-post leverandør …

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er klar over at man kan koble gmail til en outlook klient, bare så det er sagt. Men jeg synes ikke det var responsivt nok og det kunne ta flere minutter fra en epost ble sendt til den dukket opp i klienten da dette ikke skjedde sømløst.

Jeg liker bare Exchange bedre. Har brukt det i 4 år nå iten problemer. Jeg sletter meail fra en enhet og ser den forsvinner fra den andre enheten i løpet av sekunder. Jeg har nemlig epost på mange enheter og det blir dort mye rot hvis ikke det fungerer sømløst.

Svar