Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Det er flere tråder her på MCsiden.no som ligner litt på denne.
Men ingen, så vidt jeg husker, som tar for seg nettopp denne gruppen motorsykler, som det uunngåelig blir færre av grunnet stadig strengere utslippskrav.
Likevel produseres og selges det slike "gammeldagse" sykler.
Har ikke helt oversikten, men mener å vite at BMW fortsatt har en eller flere boxermodeller som er luft og evt. oljekjølt. Samme med Yamaha og Honda. Og ikke minst Kawasaki med sin W800 modell.
Og for ikke å glemme Royal Enfield og Harley-Davidson! Og ikke minst Indian.
Og selvfølgelig Moto Guzzi med blant annet denne modellen :
Altså en tråd dedikert til først og fremst nyere sykler med luft- og oljekjøling, men også eldre sykler med det samme.
Så da er det bare å dele synspunkter og erfaringer man har med slike sykler
Selv kan jeg jo innledningsvis i denne tråden nevne Moto Guzzi Stelvio'en jeg var eier av i sin tid.
Den gikk veldig bra og var slett ingen sinke i følge med andre MC'er her i landet med en mer moderne, kan vi vel si, væskekjølte motorer med mer effekt i forhold til kubikkstørrelse.
Kjølingen av motoren var det nok heller ingenting å si på siden Stelviomotoren gikk stabilt og fint i ganske så langsom kjøring i storbyen Milano mens temp.måleren i displayet viste 40 grader... .
Altså ingen tegn på overoppheting. Moto Guzzi fabrikken hadde til alt overmål ikke utstyrt sykkelen med oljegtemp-måler . Noe til og med KTM 1290 SA S har!
Og det tyder vel antakelig på hvor sikre Guzziingenniørene var på at dette med motortemperaturen ikke ville være noen utfordring å snakke om.
Eneste jeg opplevde som litt betenkelig på Stelvio'en var olje"majones" etter kjøring her i landet i perioder. Noe som tyder på at optimal driftstemperatur ikke ble oppnådd i forhold til den kjøringen som ble foretatt. For korte strekninger i litt for kjølige værforhold i forhold til sykkelens kjølekapasitet.
I Stelvios tilfelle god og effektiv luftkjøling og antakelig en overdimensjonert oljekjøler.
Og for egen del er jeg spent på hvordan dette vil arte seg på den nye V7 850'en som venter hos forhandleren på å bli tatt i bruk .
Nevner til slutt at Stelvio'en ikke brukte motorolje den tiden jeg eide den.
Satser på at det samme vil skje med 850'en.
Men ingen, så vidt jeg husker, som tar for seg nettopp denne gruppen motorsykler, som det uunngåelig blir færre av grunnet stadig strengere utslippskrav.
Likevel produseres og selges det slike "gammeldagse" sykler.
Har ikke helt oversikten, men mener å vite at BMW fortsatt har en eller flere boxermodeller som er luft og evt. oljekjølt. Samme med Yamaha og Honda. Og ikke minst Kawasaki med sin W800 modell.
Og for ikke å glemme Royal Enfield og Harley-Davidson! Og ikke minst Indian.
Og selvfølgelig Moto Guzzi med blant annet denne modellen :
Altså en tråd dedikert til først og fremst nyere sykler med luft- og oljekjøling, men også eldre sykler med det samme.
Så da er det bare å dele synspunkter og erfaringer man har med slike sykler
Selv kan jeg jo innledningsvis i denne tråden nevne Moto Guzzi Stelvio'en jeg var eier av i sin tid.
Den gikk veldig bra og var slett ingen sinke i følge med andre MC'er her i landet med en mer moderne, kan vi vel si, væskekjølte motorer med mer effekt i forhold til kubikkstørrelse.
Kjølingen av motoren var det nok heller ingenting å si på siden Stelviomotoren gikk stabilt og fint i ganske så langsom kjøring i storbyen Milano mens temp.måleren i displayet viste 40 grader... .
Altså ingen tegn på overoppheting. Moto Guzzi fabrikken hadde til alt overmål ikke utstyrt sykkelen med oljegtemp-måler . Noe til og med KTM 1290 SA S har!
Og det tyder vel antakelig på hvor sikre Guzziingenniørene var på at dette med motortemperaturen ikke ville være noen utfordring å snakke om.
Eneste jeg opplevde som litt betenkelig på Stelvio'en var olje"majones" etter kjøring her i landet i perioder. Noe som tyder på at optimal driftstemperatur ikke ble oppnådd i forhold til den kjøringen som ble foretatt. For korte strekninger i litt for kjølige værforhold i forhold til sykkelens kjølekapasitet.
I Stelvios tilfelle god og effektiv luftkjøling og antakelig en overdimensjonert oljekjøler.
Og for egen del er jeg spent på hvordan dette vil arte seg på den nye V7 850'en som venter hos forhandleren på å bli tatt i bruk .
Nevner til slutt at Stelvio'en ikke brukte motorolje den tiden jeg eide den.
Satser på at det samme vil skje med 850'en.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden for erfaringer med luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Bulldog'en til @ErikW er selvfølgelig selvskreven i denne tråden :) .
Spent på å høre hans erfaringer med den etter hvert her i tråden :) .
Spent på å høre hans erfaringer med den etter hvert her i tråden :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden for erfaringer med luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Noen her på MCsiden med Kawasaki W680/800 erfaringer?
Ville vært veldig interessant å høre fra eiere av disse modellene :) .
Her et bilde jeg knipset av nye W800 på MC-Messa tidligere i mars i år:
Ville vært veldig interessant å høre fra eiere av disse modellene :) .
Her et bilde jeg knipset av nye W800 på MC-Messa tidligere i mars i år:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden for erfaringer med luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Kommer vel noen flere Bulldogbilder her i tråden etter hvert?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
W650 og W800 er jo fine «Classic» sykler som jeg liker godt men der stopper det, har ikke lest om de og ikke kjørt. Ser 650’n er oppgitt med 50 hk og 800’n 51 hk men de blir solgt i Norge med 48 hk … ja kanskje det er 48 hk i hele Europa …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Så denne på nært hold for første gang på det årlige Touring-treffet på Beitostølen i fjor.
Imponerende selv om den på ingen måte står på egen ønskeliste...
Men det skal BMW uansett ha; de tør og de får det til
Her jubileumsmodellen som det er laget 1923 stykker av. Selvfølgelig . Siden det er 100 års jubildeum i år.
Og vi gratulerer naturligvis BMW med jubileet !
https://www.bmw-motorrad.no/en/models/h ... years.html
Imponerende selv om den på ingen måte står på egen ønskeliste...
Men det skal BMW uansett ha; de tør og de får det til
Her jubileumsmodellen som det er laget 1923 stykker av. Selvfølgelig . Siden det er 100 års jubildeum i år.
Og vi gratulerer naturligvis BMW med jubileet !
https://www.bmw-motorrad.no/en/models/h ... years.html
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Eldar Vågan kjørte rundt med en slik BMW 18 …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Tråden for erfaringer med luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Oppdaterer med bilder etterhvert ja Først skal den på en folieringsjobb uken etter påske.
Tror det blir stilig. Vurderer en sort blank hjelm og samme striper. @AJ du har jo Hjelm fra? Ja have het den klassiske du kjøpte. De hat kanskje sort blank helhjelm også.?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden for erfaringer med luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Jeg trives godt med italienske Premier, som har vist seg å passe perfekt for meg. Har tre stykker, en karbon helhjelm, en åpningshjelm og endelig en retro halvhjelm, nemlig denne, i karbon:
Veldig fornøyd med denne!
Men det finnes selvfølgelig mange andre der ute.
Som tidligere Sharkspeedkunde får jeg stadig nyhetsmailer derfra og var innom sidene deres nå i kveld og kikket på hjelmtilbudene de har .
Mange fine retrohjelmer til gode priser.
Men ingen kjøpstips fra meg. Her får folk gjøre sine egne vurderinger .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Indisk/britiske Royal Enfield, en av verdens aller eldste MC-produsenter, har jo vært på det norske markedet et par-tre års tid nå og blitt en populær sykkel blant mange. Blandt dem den ikke ukjente MC-journalisten Tore Huseby, som jeg mener å huske dro på langtur her i landet med sin 411 før han dessverre gikk bort altfor tidlig for et par år siden, var det vel.
Var selv å tok en kort prøvetur med en slik 411 for et par år siden:
viewtopic.php?p=401787#p401787
Artig sykkel som jeg ganske sikkert hadde kommet godt overens med :) :
Er fortsatt slett ikke fremmes for tanken om en slik til grusveikjøring her i distriktet hvor jeg bor og andre steder i landet.
Men for holde meg selv i sjakk nå som jeg venter utålmodig på å få hentet V7'ern...
Var selv å tok en kort prøvetur med en slik 411 for et par år siden:
viewtopic.php?p=401787#p401787
Artig sykkel som jeg ganske sikkert hadde kommet godt overens med :) :
Er fortsatt slett ikke fremmes for tanken om en slik til grusveikjøring her i distriktet hvor jeg bor og andre steder i landet.
Men for holde meg selv i sjakk nå som jeg venter utålmodig på å få hentet V7'ern...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Kunne jeg tenkt meg en slik?
Absolutt ! er det veldig enkle svaret på det :
Flere detaljbilder og mer info her:
https://nortonmotorcycles.com/range/commando-961/
Absolutt ! er det veldig enkle svaret på det :
Flere detaljbilder og mer info her:
https://nortonmotorcycles.com/range/commando-961/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23048
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
De store Indian cruiserne ser også fortsatt ut til å være luftavkjølte:
https://motorandwheels.com/are-indian-m ... id-cooled/
Mer å lese her, samt flere bilder:
https://www.indianmotorcycle.no/roadmaster-limited/
https://motorandwheels.com/are-indian-m ... id-cooled/
Mer å lese her, samt flere bilder:
https://www.indianmotorcycle.no/roadmaster-limited/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37959
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tråden om luft- og oljekjølte motorsykler, nye som eldre modeller
Tsjekkiske JAWA er så langt ikke nevnt i denne tråden.
Nå er vel dette merket kjøpt opp av et selskap i India og sykldene produseres antakelig der også.
Men design og R/D avdelingene holdxer trolig til i Tsjekkia fortsatt:
https://www.jawa.eu/jawa-350-ohc--2
Kunne vært artig å sett noen slike i Norge også :) .
Nå er vel dette merket kjøpt opp av et selskap i India og sykldene produseres antakelig der også.
Men design og R/D avdelingene holdxer trolig til i Tsjekkia fortsatt:
https://www.jawa.eu/jawa-350-ohc--2
Kunne vært artig å sett noen slike i Norge også :) .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering