Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Godt jeg "sykla" den turen på lørdag for i dag, med samme temperaturer meldt, var der delvis klinkis... Lurt å ta bilen i dag...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

En skal høre mye... Tenkte å spare noen kroner så avregistrerte Bimbo og tegnet en enkel brann/tyveriforsiking... og hva skjer da? Joda prisen går OPP med kr 200...

Ringte Gjenstridige og de hadde ikke noen plausibel forklaring, det var en "standardpris". Vel... den vanlige forsikringen dekker brann/tyveri PLUSS ansvar, ulykke +++... og er altså billigere... Sparer jo veiavgiften da så det går jo nesten opp i opp... så å balle med dette her er jo helt idioti. Litt bedre regnestykke på knallerten til poden og bobilen da...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av FredrikE24 »

Det er noe jeg vurderer med hensyn til verdien på kjøretøyet. Jeg sparer hvertfall penger med den nye ordningen.

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av ErikW »

SveinHa skrev: 21 nov 2023, 14:54 En skal høre mye... Tenkte å spare noen kroner så avregistrerte Bimbo og tegnet en enkel brann/tyveriforsiking... og hva skjer da? Joda prisen går OPP med kr 200...

Ringte Gjenstridige og de hadde ikke noen plausibel forklaring, det var en "standardpris". Vel... den vanlige forsikringen dekker brann/tyveri PLUSS ansvar, ulykke +++... og er altså billigere... Sparer jo veiavgiften da så det går jo nesten opp i opp... så å balle med dette her er jo helt idioti. Litt bedre regnestykke på knallerten til poden og bobilen da...
Da better man selskap til de sommer seriøse :thumleft

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Det handler nok om 80% bonus på den vanlige forsikringen men ikke bonus på bare brann/tyveri men det ble litt i overkant teit uansett.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Arvidnesse
Innlegg: 85
Registrert: 20 sep 2020, 23:07
Motorsykkelen din: Suzuki DR750 BIG
Sted: Sotra, BERGEN

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av Arvidnesse »

Kjører full kasko på min 650 v-strom til den nette sum av 54 kr måneden. Sparer ca 280 kr i måneden. Mest på trafikkavgiften
Mine tidligere sykler:
-98 modell Suzuki XF650 FREEWIND
-09 modell Suzuki 600 GSR
-03 modell Honda 650 TRANSALP
-03 modell Suzuki GSXF 750
-99 modell Honda 650 DEAUVILLE.
-89 Suzuki dr 750 big

Nåværende sykkel
-09 Suzuki 650 V-strom

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Da ble det en muligens siste tur på Bimbo for dette året. Der skulle være et værvindu på et par timer med sol og ikke så mye vind men det vinduet lukket seg få minutt etter jeg fyrte opp jernet... Etter 4-5 km kom der en solid haglbyge etterfulgt av regn og vind så turen ble avkortet omtrent halvveis... Da jeg kom hjem sa værmeldingen 24m/s med 37m/s i kastene så det var godt merkbart... Helt unødvendig med fartsvind for å blåse regnet av visiret...Godt å komme hjem igjen og fyre i peisen...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av rolf-arne »

Ja , her fyres det også - mest pga. av et ulage sinn, mørkt som i .... tar på etter mange år hvor man bare har blåst av slike forhold som mørke. Vind ser vi lite til her oppe - men kjøre sykkel vinterstid - nei det har jeg ikke kropp til... det SKAL du få ha for deg selv.

Er bare veldig glad for at jeg ikke er halvparten så gammel - da hadde det kanskje blitt sånn med meg også...

Siste tur - i år , men så kommer jo neste år...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Greit at det ble en sykletur i går...
Skjermbilde fra 2023-12-22 16-44-26.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av rolf-arne »

Hei sann , har lest meg litt opp på denne - http://www.sveinha.com/ - artig med en del felles punkt som jeg skal passe på å komme inn på ved en senere anledning.. Jobba 2 år i Stavanger , Norsk Kjøleindustri - og var et par ganger på jobb på Nærbø-meieriet - -85 /-86 bytta fordamper og fiksa lekkasjer... men no, god helg og God Jul.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Det var vel omtrent -85 til -92 jeg var på Nærbø Meieri.Jobba en del med styringen av kjølekompressorene/varmepumpene men det var en relativt liten del av området jeg hadde med å gjøre.

God Jul og Godt Nytt år til deg og dine også.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Ble en liten tur i dag, måtte benytte været nå når snøen er borte og før regnet senere i dag... En runde på Karmøy på drøye 4 mil, godt å få litt luft under vingene igjen...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Fikk meg en 9 mils tur i går også. Litt vått vær men ganske ok for årstiden...

Poden tok teoriprøven for A1 lappen i dag og bestod med 3 feil. Jeg har jo jobba litt med han på teoritentamen.no og synes at vanskelighetsgraden ligner på millionspørsmålet i "Vil du bli millionær". Hvorfor skal en vite hva førerkortklasse S gjelder når en skal kjøre lett MC? Og hvorfor er det feil svar at trafikkulykker med personskade skal meldes til politiet? Det ser for meg ut til å være i overkant skrivebordsprøve uten særlig praktisk tilnærming...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Online
mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av mekkern »

SveinHa skrev: 21 feb 2024, 13:58 Fikk meg en 9 mils tur i går også. Litt vått vær men ganske ok for årstiden...

Poden tok teoriprøven for A1 lappen i dag og bestod med 3 feil. Jeg har jo jobba litt med han på teoritentamen.no og synes at vanskelighetsgraden ligner på millionspørsmålet i "Vil du bli millionær". Hvorfor skal en vite hva førerkortklasse S gjelder når en skal kjøre lett MC? Og hvorfor er det feil svar at trafikkulykker med personskade skal meldes til politiet? Det ser for meg ut til å være i overkant skrivebordsprøve uten særlig praktisk tilnærming...
etter å ha hatt noen runder med meg selv og ungene med førerkort.
Noen av de :scratch spørsmålene må leses helt ordrett og kun svare eksakt på spørsmålet-SELV om det totalt sett er helt koko sett i sammenheng med å samhandle i trafikken og logikk. :[-X
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Jeg har sagt det mange ganger, før jeg fikk fersk erfaring selv via poden, at når der er så stor strykprosent som der er så må der være noe alvorlig feil enten med opplæringen eller prøven... Ser nå at det er prøven som er problemet...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Svar