Telefonfeste

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Telefonfeste

Legg inn av kgjersda »

Kenobi skrev: 16 jun 2023, 00:12 Ser flere anbef Quad Lock men iris sier de har overflate med tekstil og det er kanskje ikke ønskelig.
Dette er bare innsiden av dekselet der telefonen sitter, for å ikke skrape opp. Ingenting å tenke på.
Er på min tredje telefon med quad lock, eneste jeg bytter er dekselet. Så slipper jeg å styre med alt det andre.
Den trådløse laderen er kanskje en av de beste kjøpene jeg har gjort for motorsykkel. Herlig å slippe å dille med kabel mens man har hansker på.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Kenobi
Innlegg: 15
Registrert: 14 jun 2023, 13:51
Motorsykkelen din: FJ1200

Re: Telefonfeste

Legg inn av Kenobi »

kgjersda skrev: 16 jun 2023, 07:20 Dette er bare innsiden av dekselet der telefonen sitter, for å ikke skrape opp. Ingenting å tenke på.
Er på min tredje telefon med quad lock, eneste jeg bytter er dekselet. Så slipper jeg å styre med alt det andre.
Den trådløse laderen er kanskje en av de beste kjøpene jeg har gjort for motorsykkel. Herlig å slippe å dille med kabel mens man har hansker på.
Du bytter deksel når du butter tlf, m.a.o du bytter quad lock?

Edit,
Hvordan rigger du for å kunne lade trådløst?


Jeg har nettopp erfart at telefon under et plastvindu fungerer dårlig i sterkt dagslys. For mye refleks. Noen ganger roterer skjermbildet også.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Telefonfeste

Legg inn av kgjersda »

Kenobi skrev: 16 jun 2023, 08:27
kgjersda skrev: 16 jun 2023, 07:20 Dette er bare innsiden av dekselet der telefonen sitter, for å ikke skrape opp. Ingenting å tenke på.
Er på min tredje telefon med quad lock, eneste jeg bytter er dekselet. Så slipper jeg å styre med alt det andre.
Den trådløse laderen er kanskje en av de beste kjøpene jeg har gjort for motorsykkel. Herlig å slippe å dille med kabel mens man har hansker på.
Du bytter deksel når du butter tlf, m.a.o du bytter quad lock?

Edit,
Hvordan rigger du for å kunne lade trådløst?


Jeg har nettopp erfart at telefon under et plastvindu fungerer dårlig i sterkt dagslys. For mye refleks. Noen ganger roterer skjermbildet også.
Det beste er å se på quad lock sine egne sider. Men ja, jeg kjøper bare et nytt quad lock deksel når jeg får ny telefon.

Trådløse kobles opp med en USB-kabel.
Jeg koblet en slik på batteriet for å få en usb-utgang: https://optimate1.com/product/usbo-100/
Jeg brukte den siden jeg allerede hadde optimate-lader og da er det en enkel sak å bytte fra usb til batterilading hvis jeg trenger :)
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

iris
Innlegg: 150
Registrert: 13 mai 2022, 20:54
Motorsykkelen din: Duke 125 2015

Re: Telefonfeste

Legg inn av iris »

kgjersda skrev: 16 jun 2023, 07:20\
Dette er bare innsiden av dekselet der telefonen sitter, for å ikke skrape opp. Ingenting å tenke på.
Det at det er på innsiden er problemet. Plast skraper ikke noe opp om dekselet sitter godt på telefonen uansett. Den tekstilen er et supert sted for masse bakterier å leve, og jeg får ikke sterilisert den. Endte opp med å rive ut hele greia. Den får vinyl-skins på telefon til å staine også.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1053
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Telefonfeste

Legg inn av Domino »

Er det ikke bare å spraye med overflatesprit av og til?

Kenobi
Innlegg: 15
Registrert: 14 jun 2023, 13:51
Motorsykkelen din: FJ1200

Re: Telefonfeste

Legg inn av Kenobi »

Dynke i hjemmekokt spylervæske remser bra :knegg:

Svar