Trinnvurdering på kjøreskole

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
l-je-k
Innlegg: 6
Registrert: 13 jun 2023, 19:13
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder 800, 92-modell

Trinnvurdering på kjøreskole

Legg inn av l-je-k »

Hei. Er helt fersk her inne, og har akkurat startet med kjøretimer kl.A. Da er det jo en del ting man lurer på underveis.
Er det noen her som vet hvordan "karaktersettingene" som kjørelærerene bruker fungere i de forskjellige trinnene?
Jeg fikk oversendt et bilde av kjørelærer, hvor karakteren er fra 1-4. Noen som vet om man må få full pott for å gå videre til neste trinn?

Hvordan var dine kjøretimer lagt opp?
Var det ut på vei med en gang, eller var det noen timer på åpen plass først?


Sist redigert av l-je-k den 15 jun 2023, 10:58, redigert 1 gang totalt.

Greddy
Innlegg: 121
Registrert: 13 okt 2019, 00:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: Trinnvurdering på kjøreskole

Legg inn av Greddy »

Jeg kan bare svare for meg selv. Det var ingen karaktersetting, det var mer er jeg kompetent nok til å gå over til neste trinn? hvis ja? gå til neste trinn.

Vi startet med teori først. Så lukket område med de 5 kjøregård øvelsene du må gå gjennom ved oppkjøring. Og hvis kjørelæreren mener du er kompetent nok til å kontrollere sykkelen på en trygg og sikker måte, så er det ut på veien. og deretter banen, for svingteknikk. Og langkjøring for planlegging av kjøringa din.

Brukeravatar
l-je-k
Innlegg: 6
Registrert: 13 jun 2023, 19:13
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder 800, 92-modell

Re: Trinnvurdering på kjøreskole

Legg inn av l-je-k »

Jeg var nok bare veldig heldig som fikk innsyn i den karaktersettingen da dette visstnok er kjørelæreres "private" notater over ferdighetene til den enkelte elev.

For min del var første time noen runder utenfor kjøreskolen, så videre til en større plass med 8-tallskjøring og øving på start-stopp. Avsluttet med at jeg kjørte tilbake til kjøreskolen.
Time 2 var rett ut på lite traffikert vei med fortsettelse på start og stopp. På den timen ble det også da naturligvis snakk om hensiktsmessig giring og vi fikk dytta inn litt ABS og gruskjøring i liten bakke med sving.

Sent fra min SM-A528B via Tapatalk



Svar