Georgia - Kaukasus og høysletter
Georgia - Kaukasus og høysletter
Så ikke Georgia i US of A men landet mellom Tyrkia og Russland (og noen andre land). Og i likhet med Ukraina så har Russland annektert 20% av landet, noe det var tydelig de ikke satte pris på, mye T-skjorter og bumper stickers som talte sitt tydelige språk.
Egentlig skulle vi til Mongolia men følte ikke helt fikk den responsen ønsket meg fra de selskapene var i kontakt med, sikkert delvis fordi stadig utsatte pga Covid men blitt populært så tror de har nokså fulle bøker på standard turene sine. Så skjønner litt de ikke gidder å tilpasse seg spesialønsker fra bortskjemte nordmenn, enklere å bare banke gjennom standardopplegget sitt. Og dyrt, fort 40.000NOK for tur og 10.000NOKfor fly så over 50.000NOK før satt foten sin i landet. Og det var før kronekursen falt nå sist.
Så tenkte at da finner vi på noe annet og visste Georgia var fint for fjellturer til fots (glad i det også og kona redd MC så noe vi kan gjøre sammen). Så tenkte kanskje bra for MC også og fant fort ut at selskapet vi brukte i Nepal, Hearts&Tears hadde startet opp også i Georgia (takk facebook og storebror ser deg) så da brukte vi de siden vi de gjorde glimrende jobb i Nepal. Og halv pris av Mongolia, 20.000NOK for tur og 5-6.000NOK for fly.
Tenkte å begynne med teaser bilde fra Ushguli, iflg noen høyeste byen i Europa 2100moh men visstnok passert av 2 andre i Georgia, uansett lækkert med utsikt mot noen av Europas høyeste fjell på 5000moh
Egentlig skulle vi til Mongolia men følte ikke helt fikk den responsen ønsket meg fra de selskapene var i kontakt med, sikkert delvis fordi stadig utsatte pga Covid men blitt populært så tror de har nokså fulle bøker på standard turene sine. Så skjønner litt de ikke gidder å tilpasse seg spesialønsker fra bortskjemte nordmenn, enklere å bare banke gjennom standardopplegget sitt. Og dyrt, fort 40.000NOK for tur og 10.000NOKfor fly så over 50.000NOK før satt foten sin i landet. Og det var før kronekursen falt nå sist.
Så tenkte at da finner vi på noe annet og visste Georgia var fint for fjellturer til fots (glad i det også og kona redd MC så noe vi kan gjøre sammen). Så tenkte kanskje bra for MC også og fant fort ut at selskapet vi brukte i Nepal, Hearts&Tears hadde startet opp også i Georgia (takk facebook og storebror ser deg) så da brukte vi de siden vi de gjorde glimrende jobb i Nepal. Og halv pris av Mongolia, 20.000NOK for tur og 5-6.000NOK for fly.
Tenkte å begynne med teaser bilde fra Ushguli, iflg noen høyeste byen i Europa 2100moh men visstnok passert av 2 andre i Georgia, uansett lækkert med utsikt mot noen av Europas høyeste fjell på 5000moh
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Flott bilde :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Slik var ruten med start/mål i Tbilisi og 2 netter i Mestia. I utgangspunktet var det 30% offroad og 70% asfalt men de lovte minst 50% offroad. Det var det nok ikke, i km så tipper jeg max 30% og selv i tid ikke så mye mer så disse prosentene tror jeg er veldig fra hofta. Ikke det at dette var et stort problem, vi kjører alle også asfalt og sjokkerenede bra asfaltveier i hele Georgia. Og veldig bra offroad det som var på løst underlag så alle var superhappy!
Som nevnt så er 20% av Georgia annektert av Russland, Sør Ossetia sørvet for Oni og Abkhazia i nord-vest. Så vi kjørte ikke inn i disse områdene. På det nærmeste var vi innenfor et par mil både fra Russland, Tyrkia og Armenia.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Spennende Gleder meg til fortsettelsen, tipper mitt eget nylige "alpe-race" til Dolomittene bleikner litt i forhold.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Men først litt seightseeing i Tbilisi, turen startet ikke før søndag 11/6 men vi dro torsdag ettermiddag via Istanbul og ankom Tbilisi kl6 fredag morgen, stupte i seng og fikk noen timer på øyet før begynte å labbe rundt. Ikke vanskleig å se at tidligere del av Sovjetunionen, de var glad i monumenter og prangende steinbygg men også noen nyere bygg som her (og gjengen minus undertegnede).
Så bar turen til gamlebyen, scoret betydelig høyere på sjarm!
Og oppom gammel kirke ovenfor gamlebyen
Så taubane opp til topp på andre siden av elven med statue av kvinnelig konge(!) fra Georgia
På kvelden tok vi taxi til restaurant oppi fjellsiden med flott utsikt over Tbilisi by night (kunne kanskje gått over gata så slapp strømledninger og trafikkskilt på bildet)
Så bar turen til gamlebyen, scoret betydelig høyere på sjarm!
Og oppom gammel kirke ovenfor gamlebyen
Så taubane opp til topp på andre siden av elven med statue av kvinnelig konge(!) fra Georgia
På kvelden tok vi taxi til restaurant oppi fjellsiden med flott utsikt over Tbilisi by night (kunne kanskje gått over gata så slapp strømledninger og trafikkskilt på bildet)
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Ingenting blekner ifht Dolomittene
EDIT: Dolomittene blekner ikke ifht noe mente jeg
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Masse bilder liker vi :) Hva ligger temperaturen på der …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Rundt 30gr i lavlandet men mye friskere i høyden. Siste dagen kom vi rett fra fjell og ned i Tbilisi-gryta helt syk temperaturforskjell på noen få minutter
Lørdag var også seightseeing dag frem til ettermiddagen med informasjonsmøte og middag med arrangør. Men la listen lavt og tok "Fløibane" opp til topp rett bak hotellet. Ikke noe å si på "heishuset" på toppen, ikke noe er for bra for russiske pamper :)
Fin utsikt over Tbilisi:
Og dette tårnet som så ut som mellomting av noe fra 70-talls James Bond og Star Wars. veldig beleilig da alltid lett å finne tilbake til hotellet oss rett nedenfor:
Dan og meg tuslet gangveien ned fra toppen og kom forbi denne kirken nedi lia:
Teamet opp med noen av de andre og koste oss med øl og litt mat etter kom ned før ettermiddagens infomøte/middag.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Kjøredag 1:
Vi var i utgangspunktet litt skeptisk til KTM 390 adventure, både om for pinglete motor og om tålte å bli kjørt hardt offroad, vi har alle rene enduroer, stort sett KTM EXCer i ymse utførelser samt gatesykler med nok power. Kan komme litt tilbake til det men da jeg etter en uke tilsto at faktisk var blitt glad i den tilsto de andre det samme. Ikke dermed sagt førstevalg men mer kababel enn førsteinntrykket.
Et annet usikkerthetsmoment var TKC70 dekkene, hadde regnet bra natten før så guidene var skeptisk til planlagte offroadvei som startet nesten med en gang og var sinnsykt gjørmete i partier men alle klarte å krangle seg gjennom det med mye humoristiske innslag. Men hadde absolutt vært fordel med mer knaster, ja, TXC80 f.eks., men syklene var helt nye, bare 200 mil på telleren så originaldekka rett og slett. Da skull ta en TET seksjon måtte vi gi opp etter noen hundre meter der bilden under er tatt, var rett og slett for sleipt. Høy underholdningsverdi da Og knallbra asfaltvei som alternativ så ingen gråt og afterbike pilsen kom litt fortere
Det TKC70 taklet veldig bra var asfalt, kjørte egentlig som om var rene gatedekk. Og asfaltveien der var til dels sinnsykt morsomme, bra asfalt og masse svinger. Kom egentlig som stor overraskelse, her kan rene asfaltkjørere fint dra på ferie. Men må være 110% årvåken da mye kyr og tilhørende kudrit, sauer, løsbikkjer, grus, veiarbeid uten forvarsel, crazy bilister etc etc. Blir ikke til at stopper så mye og tar bilder på disse veien så får nesten stjele bilde fra siste dagen:
Stadig noe momumenter som dukker opp, her på toppen av knallbra fjellvei.
Hearts&Tears er ikke bare flinke med ruter, de prøver også å gjøre oppholdet etter parkerer til en opplevelse. Første overnatting etter begynte å kjøre bodde vi hos en kar som var treskjærer, møbelsnekker ++ som også driver lite hotell. 1000 ganger koseligere enn hoteller flest!
Han samlet på alt mulig rart, fossiler og alt mulig rart. Småskistene laget han selv, skulle kjøpt med en om hadde hatt bagasjeplass:
Vi var i utgangspunktet litt skeptisk til KTM 390 adventure, både om for pinglete motor og om tålte å bli kjørt hardt offroad, vi har alle rene enduroer, stort sett KTM EXCer i ymse utførelser samt gatesykler med nok power. Kan komme litt tilbake til det men da jeg etter en uke tilsto at faktisk var blitt glad i den tilsto de andre det samme. Ikke dermed sagt førstevalg men mer kababel enn førsteinntrykket.
Et annet usikkerthetsmoment var TKC70 dekkene, hadde regnet bra natten før så guidene var skeptisk til planlagte offroadvei som startet nesten med en gang og var sinnsykt gjørmete i partier men alle klarte å krangle seg gjennom det med mye humoristiske innslag. Men hadde absolutt vært fordel med mer knaster, ja, TXC80 f.eks., men syklene var helt nye, bare 200 mil på telleren så originaldekka rett og slett. Da skull ta en TET seksjon måtte vi gi opp etter noen hundre meter der bilden under er tatt, var rett og slett for sleipt. Høy underholdningsverdi da Og knallbra asfaltvei som alternativ så ingen gråt og afterbike pilsen kom litt fortere
Det TKC70 taklet veldig bra var asfalt, kjørte egentlig som om var rene gatedekk. Og asfaltveien der var til dels sinnsykt morsomme, bra asfalt og masse svinger. Kom egentlig som stor overraskelse, her kan rene asfaltkjørere fint dra på ferie. Men må være 110% årvåken da mye kyr og tilhørende kudrit, sauer, løsbikkjer, grus, veiarbeid uten forvarsel, crazy bilister etc etc. Blir ikke til at stopper så mye og tar bilder på disse veien så får nesten stjele bilde fra siste dagen:
Stadig noe momumenter som dukker opp, her på toppen av knallbra fjellvei.
Hearts&Tears er ikke bare flinke med ruter, de prøver også å gjøre oppholdet etter parkerer til en opplevelse. Første overnatting etter begynte å kjøre bodde vi hos en kar som var treskjærer, møbelsnekker ++ som også driver lite hotell. 1000 ganger koseligere enn hoteller flest!
Han samlet på alt mulig rart, fossiler og alt mulig rart. Småskistene laget han selv, skulle kjøpt med en om hadde hatt bagasjeplass:
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Så morsomt og alle med KTM 390 Adventure
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Nesten. Vi var 9 stykker (1 måtte melde forfall) og de hadde 9stk 390er men den ene var ute av drift. Men Vidar er borti 2m høy så 390 ville blitt pocket bike så han fikk en BMW 650 X Challenge og hadde nok tatt den uansett, litt grøvre dekk som bonus.
Guide Paddy var old school og kjørt DR650, mye av tiden med kone Anna bakpå uten at det sinket han særlig, han var stor dude på langt over 100kg (150?) og hun var bitte liten så han merket det knapt Sweeper og eier av Hearts&Tears, Matt kjørte Husqvarna 650.
Par videoer fra første kjøredagen, først elvekrysning på TET (mobil) og litt svingete asfaltvei ned fra der bildet med korsene er tatt (insta360 hurtigredigert):
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Kjøredag 2:
Må innrømme går litt i ball hva vi kjørte når men mener vi startet med en veldig bra TET seksjon før kjørte asfalt videre og etter hvert veldig fin vei gjennom canyon:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Og fint landskap og utsikt underveis:
Dagens destinasjon var Tskaltubo, her var det under sovjettiden masse sanatorier men utrolig hva noen få tiårs forfall gjør, dette var jernbanestasjonen hvor Moskva-fiffen ankom:
Spa-senter:
Og ikke minst Sanatorium Medea, veldig trist ikke blitt vedlikeholdt, ikke vanskelig å forestille seg dette har vært storslått:
Forrige overnatting var enkel men utrolig sjarmerende, overnattingen her var i motsatt ende av skalaen, tidligere sanatorium som vært bevart selv om nok var mer striglet i glansperioden:
Må innrømme går litt i ball hva vi kjørte når men mener vi startet med en veldig bra TET seksjon før kjørte asfalt videre og etter hvert veldig fin vei gjennom canyon:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Og fint landskap og utsikt underveis:
Dagens destinasjon var Tskaltubo, her var det under sovjettiden masse sanatorier men utrolig hva noen få tiårs forfall gjør, dette var jernbanestasjonen hvor Moskva-fiffen ankom:
Spa-senter:
Og ikke minst Sanatorium Medea, veldig trist ikke blitt vedlikeholdt, ikke vanskelig å forestille seg dette har vært storslått:
Forrige overnatting var enkel men utrolig sjarmerende, overnattingen her var i motsatt ende av skalaen, tidligere sanatorium som vært bevart selv om nok var mer striglet i glansperioden:
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Fantastiske bilder og tekst fra eksostiske steder, som de aller fleste av oss aldri har vært og som de fleste av oss nok dessverre heller aldri vil oppleve...
Men det er det samme, som man gjerne leser i bestemte norske folkeeventyr ; vi er veldig glad for at du generøst deler fra dine turopplevelser, @pingvin !
Men det er det samme, som man gjerne leser i bestemte norske folkeeventyr ; vi er veldig glad for at du generøst deler fra dine turopplevelser, @pingvin !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Ingen grunn til å ikke dra til Georgia, 7-8 timer så er du der og bare 2 timer tidsforskjell Også lav risko, ratet likt som Sverige og de fleste europeiske land (Norge en av håndfull land som ratet med ubetydelig risiko). Kunne går fra sykler med nøkkel i tenningen når spiste lunch.
Kjøredag 3:
Må innrømme går litt i surr men mener da også tok en TET seksjon denne dagen. Men mesteparten av dagen asfalt, fremdeles på mye underholdene veier. For dette var dagen endelig skulle litt skikkelig oppi Kaukasus! Dvs. siste drøye timen på betongdekke, tok litt tid å kalibrere seg inn på dette dekket, ikke så ofte kjører på dette dekket, spesielt når kom til litt våte partier. Av en eller annen grunn likte jeg best å stå å kjøre selv i ganske god fart, litt fordi noe humpete, men mest fordi følte hadde mer kontroll. Pussig!
På veien var vi innom verdens 5. høyeste dam hvor snodig nok stømproduksjon deles av Georgia og det russisk-kontrollerte Abkhasia (som da også egentlig er Georgia). Selv om selve dammen er i Georgia, tør de ikke stoppe strømoverføring til Abkhasia, skummelt å friste Putin med dammer, tror ville oversvømme 20% av Georgia om ble sprengt...
Slår McDonalds for lunch. Enkel toalettløsning hvor bekken ført gjennom utedoen så ikke lurt å fylle Camelbak'en nedstrøms (eller oppstrøms, mulig naboen ovenfor har samme løsning). Hadde forøvrig noe nervøs mage hele uken (og ikke alene om dette), heldigvis reddet av romkamerat med Imodium. Fikk beskjed om at trygt med vann fra krana, men flaskevann nok tryggere selv om flere potensielle kilder til problemet.
Veien fra hovedgata opp til hotellet på steinete og grisbratt bakke (egentlig filmet påfølgende dag da begynte å regne):
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Bilde fra foran hotellet i Mestia da parkerte MC
Gammel 6x6 (tror jeg), så da de fyrte opp neste morgen, røk og skranglet bra
Middag på trivelig restaurant i Mestia. Slalåmbakker i Mestia så de hadde falt litt for fristelsen i hovedgata til å kopiere Alpebebyggelse uten å lykkes helt, men bare 1 kvartal bakenfor var det straks mer genuint Georgisk.
Men nå det begynner skikkelig
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1306
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Georgia - Kaukasus og høysletter
Takk for innsatsen!
Digger sånne innlegg med masse bilder og fortellinger, setter pris på at du tar deg tid til det!
Apropo TKC70, har kjørt det på to forskjellige mc´r (også pr. nå), sitter som limt på både tørr og våt asfalt.
Funker greit på "gjennomsnittlige" grusveier, masse løs fin sand med fullt lufttrykk (hadde ikke med pumpe) funka dårlig... men ser for meg at de ikke er så egnet på gjørme heller.
Digger sånne innlegg med masse bilder og fortellinger, setter pris på at du tar deg tid til det!
Apropo TKC70, har kjørt det på to forskjellige mc´r (også pr. nå), sitter som limt på både tørr og våt asfalt.
Funker greit på "gjennomsnittlige" grusveier, masse løs fin sand med fullt lufttrykk (hadde ikke med pumpe) funka dårlig... men ser for meg at de ikke er så egnet på gjørme heller.